63 Reacties

4 jaar geleden

Voelde jij wanneer hij gedraaid was?
Ik voelde hem wel steeds draaien maar ik heb niet bewust meegekregen dat hij met zijn hoofdje naar beneden ging. Ik merkte het aan het getrappel wat ik eerst rond mijn navel voelde en nu onder mijn middenrif. Ook wanneer hij de hik heeft voel ik dit nu meer onderin dan bovenin.

4 jaar geleden

Ik ben nu precies 36 weken en nog steeds een dwarsligger. Bij anderen ook nog dwars?

4 jaar geleden

Reactie op Fleuribelli

Ik ben nu precies 36 weken en nog steeds een dwarsligger. Bij anderen ook n ...
Bij mij is hij net op 36 weken gedraaid!!!

4 jaar geleden

Reactie op Fleuribelli

Ik ben nu precies 36 weken en nog steeds een dwarsligger. Bij anderen ook n ...
Ik ben morgen 36 weken en hij ligt nog steeds dwars. Dinsdag gaan ze proberen om hem te draaien. Gaan ze hem/haar bij jou ook proberen te draaien?

4 jaar geleden

Bij mij is hij net op 36 weken gedraaid!!!
Yes, wat fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Ik ben morgen 36 weken en hij ligt nog steeds dwars. Dinsdag gaan ze prober ...
Omdat ik toch al een keizersnede zou krijgen (dit wordt de 3e) , gaan ze geen draaipoging doen. Wel duidelijke instructie meegekregen dat als vanaf nu spontaan mijn vliezen breken ik direct moet gaan liggen en met ambulance naar ziekenhuis moet. Door dwarsligging kan de navelstreng uitzakken en bekneld raken. Dus ik blijf wel hopen dat hij draait! Dit is ook mijn 1e zwangerschap met een dwarsligging en heb ook veel meer moeite met slapen en veel meer pijn aan mijn bekkens en heupen, vergeleken met voorgaande zwangerschappen. Kan natuurlijk ook de leeftijd zijn ;-). Ben nu 39 en zwanger zijn is een stuk zwaarder dan op mijn 23e!

4 jaar geleden

Yes! Onze baby is zelf gedraaid met 36,5 week zwanger!!! Nu hopen dat het ook zo blijft liggen.... 😊

4 jaar geleden

Reactie op Tiny

Yes! Onze baby is zelf gedraaid met 36,5 week zwanger!!! Nu hopen dat het o ...
Merkte je het draaien duidelijk? Ik voel hem wel vaak woelen en wroeten en draait wel van links naar rechts, maar blijf scherpe schoppen in mijn blaas voelen.

4 jaar geleden

Reactie op Fleuribelli

Merkte je het draaien duidelijk? Ik voel hem wel vaak woelen en wroeten en ...
Ik heb er niks van gemerkt.. blijf nog steeds op dezelfde plaats bewegingen voelen. Maar blijkbaar zijn zijn voeten nu naar de plaat gegaan waar zijn handjes zaten, vandaar.

4 jaar geleden

Ik heb er niks van gemerkt.. blijf nog steeds op dezelfde plaats bewegingen ...
Ik hoop dat ie bij mij dan ook nog draait!

4 jaar geleden

Reactie op Fleuribelli

Merkte je het draaien duidelijk? Ik voel hem wel vaak woelen en wroeten en ...
Ik denk dat onze baby draaide terwijl wij naar mijn buik keken. Ik zag ineens een bult aan 1 kant verschijnen en die verdween weer na een tijdje. De volgende dag kregen we te horen dat het inmiddels goed lag. Geen idee hoor, maar het lijkt wel zo.....

4 jaar geleden

Reactie op Tiny

Yes! Onze baby is zelf gedraaid met 36,5 week zwanger!!! Nu hopen dat het o ...
Oh wat fijn dat hij nog uit zichzelf is gedraaid. Ik hoop dat die van ons ook besluit dat nog nog te gaan doen😉.

4 jaar geleden

Hier vandaag een versie (draaiing) gehad met 36+4. Ik had het erger verwacht en na 5 min was de baby gedraaid. Nu hopen dat het zo blijft liggen 🤞🏻 voor iedereen die dit ook gaat doen, probeer diep in en uit te ademen en te ontspannen. Vond het heel erg meevallen!

4 jaar geleden

Ik heb afgelopen donderdag met 36 weken en 6 dagen een versiepoging gehad. Helaas konden ze zijn billen niet goed te pakken krijgen waardoor ze na 6 keer proberen zijn gestopt. Ik vond het op dat moment best goed te doen (goed doorademen) maar heb achteraf wel aardig wat pijn gehad. Deze week gesprek met de gynaecoloog en dan zal er waarschijnlijk een keizersnede ingepland gaan worden.

4 jaar geleden

Ik ben al 37 weken en 5 dagen. En ik heb vorige week een draaipoging gehad. Het was de hel! Ik ben al meermaals zonder epidurale bevallen en de pijn kwam nog niet in de buurt! Nooit meer, maar goed, ik heb het geprobeerd. Na meer dan een uur hebben ze het opgegeven. Er is letterlijk geen verandering in de positie. Ik voel haar nu wroeten en soms draait ze een beetje, maar het lukt duidelijk niet. Dus er zal wel een reden zijn. Ik hoop op een stuitbevalling, maar een ks zit er wel in nu.

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Oh wat fijn dat hij nog uit zichzelf is gedraaid. Ik hoop dat die van ons o ...
Ik hoop het ook voor jullie!!

4 jaar geleden

Reactie op Mikey

Ik heb afgelopen donderdag met 36 weken en 6 dagen een versiepoging gehad. ...
Bij mij ook versie mislukt en vandaag keizersnede ingepland. Is het ook jouw eerste kindje?

4 jaar geleden

Nou hier is de versie helaas mislukt. Ze hebben 3 pogingen gedaan maar helaas. T was behoorlijk pijnlijk wat ze moesten veel kracht zetten. Ben blij dat we t geprobeerd hebben. Zoals hij nu ligt mag een stuitbevalling, dus gaan we daarvoor. Omdat ik ook zwangerschapscholestase heb wordt ik met 38 weken ingeleid. Inleiden heeft eigenlijk niet de voorkeur bij een stuitbevalling maar helaas.

4 jaar geleden

Gabriella, is bij ons ook eerste en waarschijnlijk enige kindje. Heel veel succes vandaag! Spannend! Ik moet nog even wachten: krijg morgen of vrijdag pas de datum van de opname te horen.

4 jaar geleden

Zijn er nog dwarsliggers over? Ik ben nu 39+4 en hij ligt nog heerlijk horizontaal in mijn buik. Slapen is bijna een onmogelijke opgave, als ik op mijn zij ga liggen volgt er flink hard geschop. Gelukkig mag hij er bijna uit met een geplande keizersnede.