58 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op pareltje

Ja helaas moet hij toestemming geven, hij heeft ook al onze papieren. Ik z ...
Ja als je de eerste dag(en) in ieder geval bij je vriendin kan blijven, kan je zodra je voet in Nederland zet contact opnemen met de gemeente. Je hebt gewoon een Nederlands paspoort / verblijfsvergunning toch? De gemeente zal je dan de volgende stappen en evt urgentie geven voor onderdak. Maak die foto's als bewijs zodat je niet bent "gevlucht" zonder reden. Altijd bewijs verzamelen. Ik weet dat je me niet kent, maar als ik een telefoontje naar de betreffende gemeente voor je moet plegen moet je het even zeggen. Ik zou het voor nu in ieder geval even achter zijn rug om doen voor jouw eigen veiligheid en die van je kindjes. Hoe vervelend dat ook is...

4 jaar geleden

Jeetje meid wat ontzettend erg om te lezen. Je moet echt weg uit deze situatie, dit is mishandeling en je wordt door hem vastgehouden. Ik snap dat je bang bent de situatie wanneer je naar de ambassade gaat en daarna nog terug zou moeten naar huis. Daarom is het belangrijk dat je erachter komt wat de procedure is als je die stap neemt. Kan je vriendin dit voor je na vragen? De ambassade komt dit soort situaties vaker tegen komen en weten hoe te handelen.

4 jaar geleden

Kun je in Nederland misschien terecht bij een moeder & kind huis? Duidelijk is wel dat je daar weg moet!

4 jaar geleden

Oh wat erg om te lezen! Maar inderdaad probeer zo snel mogelijk daar weg te komen! Weet niet in welk land je zit maar is er niemand die een beetje engels spreekt en je verder kan helpen? En anders wat hier al gezegd is, probeer hulp te krijgen vanuit nederland! Sterkte!

4 jaar geleden

Ik snap dat het moeilijk is maar het is op zich al een grote risico om naar het buitenland te verhuizen als je de taal niet kent als ik jou was zou ik een moeder kind huis bellen in Nederland ik zou er een paar bellen en je verhaal uitleggen en vragen wat ze voor je kunnen betekenen je moet weg daar jou kids verdienen dit niet en jij ook niet hoop echt dat het snel word opgelost vooral voor je kids succes

4 jaar geleden

Reactie op lian99

Ja als je de eerste dag(en) in ieder geval bij je vriendin kan blijven, kan ...
Klopt maar ik denk dat het la g gaat dure voor der er is woning nood

4 jaar geleden

Wat een vreselijke situatie waar jullie in zitten... Ik zou alles proberen om contact te krijgen met instanties in Nederland. Je blijft je Nederlandse nationaliteit behouden en als je eerste dochter hier ook geboren is... De tweede krijgt ook de nationaliteit waar hij/zij geboren wordt... Dus daar zou ik wel mee oppassen. In het buitenland (heb een vermoeden waar je zit, maar zal het niet delen aangezien jij het zelf ook niet aangeeft) hebben mannen veel te zeggen over de kids (helaas). Eventueel mailen met ambassade? Je kan hier ook je verhaal delen, daardoor dat ik denk dat je ook kan mailen. Mijn man heeft eventueel wel mogelijkheden dat je kan mailen en foto's maken, zodat hij er niet achter kan komen, mocht hij je telefoon controleren. Ik zal zeker, net als velen hier, duimen dat je weg komt uit die situatie. Vooral aangezien je zwanger bent van jullie tweede. Echt geen situatie voor jullie dus laat staan voor een baby! Mochten we iets kunnen betekenen (bijvoorbeeld het idee van een euro door iedereen dat benoemd wordt) roep!

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal, ik ga straks proberen om alles te beantwoorden

4 jaar geleden

Allereerst wil ik zeggen dat ik het echt heel, heel rot voor je vind! Geen 1 vrouw verdiend het om zo behandeld te worden al helemaal niet een zwangere vrouw! Het klinkt ook een beetje of je bang voor hem bent ? Wat ik zou doen is gewoon zijn spel meespelen vertrouwen proberen te winnen en kijken of je hem dan zover kan krijgen dat hij je zelfs helpt of gewoon laat gaan naar Nederland (desnoods zeg je dat je een korte vakantie wil ofso ik weet het niet meid maak er een leuk verhaal van) en zodra je in nl bent gelijk naar instanties gaan en kijken of je in aanmerking komt voor een schuiladres/geheim adres of iets ?ik ben niet echt thuis in alle zorg en instanties maar in jou geval moeten ze je direct helpen! Desnoods aankloppen bij het leger des Heils. Mijn moeder werkt daar en via daar krijg je een doorverwijzing naar een moeder kind huis. Ik hoop echt voor je dat je zo snel mogelijk uit de situatie komt ... heel veel succes en je kan het hè! Je moet van niks of niemand afhankelijk ookal lijkt/ voelt het soms zo maar laat hem geen macht over je krijgen!! Sterkte meid 💖💖💖

4 jaar geleden

Och wat vreselijk zeg! Ik heb echt met je te doen. Ik hoop dat je via de tips hier een weg vindt om weg uit deze situatie te gaan! Heel veel sterkte meisje ❤️❤️

4 jaar geleden

Klopt maar ik denk dat het la g gaat dure voor der er is woning nood
Jaa maar je moet toch ergens beginnen.

4 jaar geleden

Och wat vreselijk zeg! Ik heb echt met je te doen. Ik hoop dat je via de ti ...
Dankjewel ♥️

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Wat een vreselijke situatie waar jullie in zitten... Ik zou alles proberen ...
Bedankt voor je lieve reactie. Ik heb zojuist met iemand in Nederland contact gehad. Zij kent iemand die familie hier heeft die advocaat is. Ik ga proberen om met hem contact te leggen om te kijken wat hij voor mij kan doen. Ik ben namelijk ook nog eens getrouwd hier.. We hebben gelukkig allemaal de Nederlands nationaliteit, mijn man gelukkig niet. Ik hoop dat de advocaat misschien nood paspoorten kan krijgen voor ons..

4 jaar geleden

Reactie op pareltje

Bedankt voor je lieve reactie. Ik heb zojuist met iemand in Nederland cont ...
Dit is super fijn..en hopelijk komt t allemaal goed en kan je naar Nederland komen met je kindje..

4 jaar geleden

Heftig verhaal! Maar even een vraagje: ben jij bang voor hem? Is er in die zin meer aan de hand? Ik heb jouw verhaal en commentaren doorgenomen en het voelt geen veilige omgeving als je bijvoorbeeld niet naar buiten mag omdat het gemeld wordt?

4 jaar geleden

K zal dit eens proberen, misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

4 jaar geleden

.

4 jaar geleden

Is een moeilijke situatie, misschien kan je hier wat mee.

4 jaar geleden

En heel veel sterkte, hopen dat je er snel weg bent.

4 jaar geleden

Wat een verschrikkelijk verhaal. Je zit niet in een veilige omgeving. Heb je al contact opgenomen met de Nederlandse ambassade? Zij kunnen je wellicht helpen of in ieder geval adviseren. Neem ook contact op met de gemeente waar je het laatst ingeschreven stond voor hulp en advies over huisvesting. Volgens mij ben je niet officieel uitgeschreven uit Nederland. Jouw man wilt je niet inschrijven, maar volgens mij is uitschrijven niet mogelijk als je geen officieel buitenlands adres hebt. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Ik hoop dat je weer snel terug komt naar Nederland. Zorg dat je jouw paspoort en die van jouw dochter op een veilige en geheime plek opbergt waar je altijd bij kan.