50 Reacties

5 jaar geleden

@druifje Ik vond het fijn om het te kunnen zien, dat is de meerwaarde. Maar aan de andere kant, het kan nu nog steeds misgaan. Dus echt zekerheid heb je toch niet. Het gaat zo vaak vroeg nog mis, ik snap ook wel dat verloskundigen vaker wat langer willen wachten.

5 jaar geleden

Ook hier de eerste (inwendige) echo gehad en een kloppend hartje gezien. 2 cm groot en zag er goed uit volgens de gynaecoloog. Uitgerekende datum ook volgens haar 3 februari 2020. Is nu dus 8.3 weken. Nu durf ik pas echt (nog steeds voorzichtig) blij te zijn. 15 juli hebben we de termijnecho.

5 jaar geleden

Heb Mn echo afgelopen maandag gehad, dacht zelf 5+5 maar werd 6+1, met iets beweging van een aankomend kloppend hartje, echo was inwendig. Voor mij een intense opluchting anders had ik het niet getrokken had ik tot 9 weken moeten wachten tot eerste echo. Volgende week dinsdag Mn tweede echo. Inderdaad vroeg, loop bij gyno, voor Mn endometriose en 3 miskramen achter elkaar. Kreeg de dag voor de echo lichte mate bruine afscheiding, ik dacht daar gaan we weer. Maar ondertussen heb ik zn hoop gelezen dat ik nou voorbereid ben op treffende maatregelen. Zo heb ik direct Mn bloed laten prikken op Mn progesteron b12 b6 vitamine d. B6 was de hoog, stoppen met multivitamine. Progesteron naar mate de weken tot 12 weken blijven laten prikken of die lager word dan 20. Ik slik asperine om Mn bloed te verdunnen voor een betere doorbloeding en ben van Mn bruinverlies af. Morgen de uitslag van Mn tweede x prikken progesteron, hopen dat het gewoon goed is en anders utrogestan gaan gebruiken en hopen dat dan alles goed blijft gaan want anders weet ik het ook niet meer. Het kan aan Mn endometriose liggen maar dat is dan weer niet bewezen maar dat van de utrogestan ook niet maar het schijnt toch te werken. Ik heb zelf alles voorgelegd en besproken en afspraken gemaakt, het heft in eigen handen genomen laat maar zeggen en dat voelt goed.

5 jaar geleden

12 juli mijn eerste echo gepland! Dan zou ik 7+1 zijn. Word zo gek van alle onzekerheid. Hopelijk is dan een kloppend hartje te zien en kunnen we ervan gaan genieten!

5 jaar geleden

Tot hoeveel weken moet de echo eigenlijk inwendig?

5 jaar geleden

Inwendige echo verschilt bij iedereen. Net een echo gehad. Ik ben nu 8 weken en was een inwendige echo. Via de buik was er ook wel iets te zien maar gezien onrustige darmen niet goed genoeg in beeld te krijgen.

5 jaar geleden

Gister eerste echo gehad. Ik zou ongeveer 8 weken zijn. Helaas bleek het vruchtzakje leeg te zijn :-( vrijdag naar de gynaecoloog om de opties te bespreken hoe verder

5 jaar geleden

Reactie op Diede

Gister eerste echo gehad. Ik zou ongeveer 8 weken zijn. Helaas bleek het vr ...
Oh nee wat ontzettend rot! Sterkte :(

5 jaar geleden

Afgelopen donderdag echo gehad met het goed bericht een kloppend hartje.. nu 7+4 weken

5 jaar geleden

Wij hebben afgelopen dinsdag bij 6+6 weken de 1e echo gehad. We lopen al paar jaar bij de gynaecoloog en hadden dinsdag al een afspraak staan (om volgende stap te bespreken,of door met iui of ivf) En we werden getrakteerd met een super mooi kloppend 💓. Zo bijzonder om te zien. 22 juli de termijn echo.

5 jaar geleden

Reactie op Diede

Gister eerste echo gehad. Ik zou ongeveer 8 weken zijn. Helaas bleek het vr ...
He gat! Veel sterkte en succes bij de gyneacoloog.

5 jaar geleden

Ik krijg mn eerste echo pas 15 juli. Dan zou ik wss 8+5 zijn. Duurt voor mijn gevoel nog zo lang!

5 jaar geleden

Ha allen, Vandaag eerste echo gehad, en wat bijzonder.. we zagen 2 hartjes kloppen.. het is een tweeling. Alles goed gelukkig! Hoe voelde jullie je op het moment dat je de echo zag?

5 jaar geleden

Tot hoeveel weken moet de echo eigenlijk inwendig?
Ik was 8 weken en hoefde geen inwendige echo.. het ligt er per persoon aan. Ik had wel uur van te voren halve liter water op dan heb je kans groter dat je geen inwendige hoeft.. Succes iedereen die nog voor zijn echo moet:)

5 jaar geleden

Wat duurt wachten toch lang! Maandag de termijnecho. Dan zou ik, volgens mijn berekening, in m'n 8ste week zitten. Inmiddels heb ik gewoon al een flinke buik (ws door het verschuiven van organen en hormonen) en is het verborgen houden echt bijna niet te doen. En ik was al geen slanke den. Kun je nagaan. En statistisch gezien maak ik veel kans op een tweeling (veel tweelingen in familie en oma is tweeling, en oudere moeder, bmi boven 30) dus het is zoooo spannend allemaal. Nagels bijten😂

5 jaar geleden

Reactie op Marita

Wat duurt wachten toch lang! Maandag de termijnecho. Dan zou ik, volgens mi ...
Duurt zo lang.. wij ook maandag, succes met wachten!

5 jaar geleden

Jij ook Lieke!

5 jaar geleden

Maandag 8 juli met 7+1 de eerste echo, omdat ik 9 baarmoederoperaties door verklevingen heb gehad en 2 miskramen het afgelopen jaar mag ik om de week een echo tot week 14. Vind het echt eng hoop zo graag op goed nieuws! Mijn 1e 3 zwangerschappen geen enkel probleem gehad, besef nu pas met nr 4 hoe wonderbaarlijk het is dat alles goed gaat!

5 jaar geleden

Spannend! Jullie allemaal veel plezier en succes maandag bij de eerste echo :) hoop dat alles goed is!

5 jaar geleden

Wie is er nog meer super zenuwachtig voor de echo vandaag? Wij mogen om 14:00.. ben zo bang dat het fout is zonder dat ik daar reden toe heb. Zal blij zijn als het hartje klopt 😍