35 Reacties

4 jaar geleden

Hoe lang drinken jullie baby’s bij een nachtvoeding? Die van mij doet gerust 40 minuten om beide borsten te drinken.

4 jaar geleden

Hoe lang drinken jullie baby’s bij een nachtvoeding? Die van mij doet gerus ...
Die van mij 25 min nu😂 (gaaaapp)

4 jaar geleden

Hoe lang drinken jullie baby’s bij een nachtvoeding? Die van mij doet gerus ...
Hooguit 15 minuten.. soms slaapt hij ook alweer 💤 😴 de andere borst komt hij de ene keer wel andere keer niet aan toe

4 jaar geleden

Hoe lang drinken jullie baby’s bij een nachtvoeding? Die van mij doet gerus ...
In totaal ongeveer 20 min

4 jaar geleden

Die van ons nu bijna 11 weken, overdag niet in z'n bedje in slaap te krijgen, voornamelijk op de arm/kinderwagen etc.. dan om de 2,5hr voeding, en continue in slaap helpen... sinds WK 6 slaapt ie als ie in de avond z'n slaap goed te pakken heeft ergens tussen 2000 of 2200..?! Tot 2 a3hr.. en soms zelfs 4.. en dan daarna weer elke 2,5hr.. Wat ik ben ga proberen is niet op elk smakkend geluidje 'm eruit te halen, want soms pakt ie dan z'n slaap weer zelf verder op.. (ook omdat ie overdag dus maar hazenslaapjes doet) Dus ik wacht nu echt tot ie wakker wakker wordt (jengelend).. laatste week komt ie wat vaker ook al sliep ie om 2000, dan toch weer voor 2230 en pakt dan door tot 500ish.. Wij hebben ook een rustig ritme tijdens de nacht: met schemerlamp aan in ons bed voeden, verschonen (alleen bij poep) en toetje en terug te bed. Soms denk ik dat ie gewoon te weinig slaap krijgt overdag en daarom de nacht maar doortrekt, dus weet niet of doorslapen zo heilig is als je er vervolgens overdag non stop mee bezig bent en nauwelijks aan jezelf aankleden, lunchen etc toe komt zonder dat ie jengelt😅

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Die van ons nu bijna 11 weken, overdag niet in z'n bedje in slaap te krijge ...
Ja herkenbaar ik krijg die van ons hooguit 2 keer een uurtje in bed en een uurtje slaap in de wandelwagen/draagzak maar verder hazenslaapjes. Snachts slaapt hij wel door maar zou inderdaad kunnen dat overdag en avond slaapjes wel met elkaar te maken hebben. Toch blijf ik het overdag volhouden om hem in slaap te krijgen in zijn bedje, hem wakker wegleggen hem in slaap wiegen en wegleggen, voorlezen, ernaast zitten, beneden spelen en bij eerste gaapjes wegleggen elke dag weer maar hij zet het meestal echt op een dusdanig krijzen dat hij echt niet in slaap valt. In de draagzak lukt het altijd wel😓 zou fijn zijn als hij overdag eens een slaapje van 2 uurtjes zou maken!

4 jaar geleden

Hoe lang drinken jullie baby’s bij een nachtvoeding? Die van mij doet gerus ...
30 min. Hij zou makkelijk langer drinken, maar dan komt t er later weer uit ;). Dus houd de max van 30 aan, of hij er blij mee is of niet ;).

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja herkenbaar ik krijg die van ons hooguit 2 keer een uurtje in bed en een ...
Zooo herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde. Slaapt overdag nauwelijks en trekt de nacht goed door. Ook precies dezelfde tijden. Inbakeren (met een swaddle) hielp de afgelopen week om hem iets langer te laten slapen. Echter is het deze week weer heel moeilijk om hem in zijn bed te laten slapen. Het lijkt alsof hij het inbakeren helemaal niks vindt, maar ik ik blijf volhouden. Tegen de avond heeft hij zelfs een huiluurtje (soms schreeuwuurtje)...

4 jaar geleden

Reactie op Mama_van_Sam

Zooo herkenbaar! Ik heb precies hetzelfde. Slaapt overdag nauwelijks en tre ...
Die avonden vind ik wel heel fijn maar overdag telkens weer een strijd, vandaag als ik hem met half dichte ogen in bed legde sprongen zijn ogen open en begonnen hij naar mij te lachen en wilde absoluut niet slapen😑 bij weglopen natuurlijk krijzen😑 dus ben maar met de draagzak gaan wandelen in het bos 🤪 s'avonds is hij ook jengelig op dagen dat hij zelfs in de draagzak tegenspurtert. Laten we maar hopen dat de aanhouder wint en onze kleintjes ook overdag hun slaapjes gaan pakken zoals ze dat s'avonds wel doen🤞🏼🤞🏼

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja herkenbaar ik krijg die van ons hooguit 2 keer een uurtje in bed en een ...
Je zou ook kunnen zeggen dat je kleintje misschien nog niet toe is aan alleen zijn? Echt dingen aanleren op deze leeftijd kan nog niet echt hè. Ons kleintje slaapt overdag bijna altijd in de draagzak, dat vindt hij nu fijn. In bed lukt hem nog niet, ik ga hem niet laten huilen. Probeer het af en toe weer eens en soms lukt het bedje toch wel. In de nachten gaat bedje prima.

4 jaar geleden

Reactie op sdevries91

Je zou ook kunnen zeggen dat je kleintje misschien nog niet toe is aan alle ...
Ja zou goed kunnen hoor! En als hij echt niet in bed wilt gaat hij ook lekker in de draagzak hier. Maximale wat ik hem een keer heb laten huilen was 10 minuten om te kijken wat er zou gebeuren, je hoort weleens dat ze soms dat even nodig hebben ook om in slaap te vallen. Maar als hij het op een krijzen zet nemen we hem mee naar beneden dan gaat het bedje ook gewoon niet lukken. Maar blijf het wel proberen, want hoop toch dat hij daar uiteindelijk aan gewend gaat raken. S'nachts in de cosleeper gaat hartstikke goed, alleen overdag vind hij het niks.😊

4 jaar geleden

Ik zie dat de reacties inmiddels redelijk uitgebreid zijn geworden, maar wil toch nog best mijn ervaringen delen. Onze tweede dochter is nu 10 weken oud en krijgt ook borstvoeding. Ze drinkt meestal 6x per dag (dus om de 4u) met soms een dag van 5 voedingen (maar die wordt dan vaak juist weer gevolgd door een dag van 7 voedingen). Ze komt dus ook nog 's nachts. Meestal is het zo rond 23u, 3u en 7u. Ik heb wel de mazzel dat ze maar ongeveer 5 minuten per kant drinkt en dan alweer klaar is. Dus ik lig meestal binnen een half uur alweer, incl. verschonen. Ik snap heel goed dat je het zwaar vindt. Bij onze eerste heb ik ook erg lang doorgeworsteld tot 5,5 maand en voelde het als een enorme verademing om eindelijk te stoppen. Voel je dus niet schuldig als dit het gewoon is voor je. Als het je echt opbreekt, zou je kunnen proberen om alleen de nachtvoeding te stoppen en hier een flesje voor in de plaats te gaan geven. Borstvoeding is prachtig als het goed gaat, maar kan je ook behoorlijk gek maken. Wat voor ons heel goed werkt (en ook goed werkte bij onze eerste): 1. rust en regelmaat. Het is bijna onvoorstelbaar hoeveel slaap die kleintjes nog nodig hebben. 60 a 75 minuten wakker zijn (vanaf het moment dat ze zich voor het eerst meldt om te drinken) is op dit moment echt de max voor haar. Daarna gaat ze weer naar bed en slaapt ze meestal tot de volgende voeding. Soms jammert ze wel even en dan is het een kwestie van een speentje terug stoppen en slaapt ze weer verder. 2. inbakeren. We gebruiken hiervoor een swaddle me. Ook haar zus sliep hier heel goed in. 3. speen. Ze heeft soms wat last van verborgen reflux, dat er weer wat melk terugloopt in haar keel. Op een speentje sabbelen helpt haar dan om dit weer weg te slikken. Misschien helpt iets hiervan je verder. Succes ermee!

4 jaar geleden

Wat ik ook zeker nog kan aanraden is om contact op te nemen met een lactatiekundige en daar je probleem voor te leggen. Bij mijn eerste heb ik hier veel te lang mee gewacht en dat had me een hoop ellende kunnen besparen. Ik dacht dat dat allemaal van 'die borstvoedingsmaffia types' zouden zijn, maar dat was achteraf helemaal niet zo. Ik heb nu ook na een paar weken een telefonisch consult gehad en dat heeft echt geholpen om mijn overproductie en de bijbehorende krampjes klachten die mijn dochter er van kreeg te verhelpen.

4 jaar geleden

Ik ben inmiddels overgestapt van borst op de fles. Mijn zoontje sliep al door, inmiddels slaapt hij korter. 🤣 Het zegt dus niks. Ik wilde stoppen ivm starten met werk.