13 Reacties

3 jaar geleden

Hi Me&Billie, Wij hadden dat met haar avondmaaltijd. Ik gaf haar altijd wat in de handen om even afgeleid te worden (heel simpel, een theelepeltje) en dan at ze weer wel. Het is een fase. Ik merk aan het gedrag van mijn dochter dat ze ook dingen probeert. Ik laat haar altijd even, (niet bij alles natuurlijk, dingen wat gevaarlijk zijn dan) zodat ze het even kan ontdekken, waar nodig corrigeer, troost of complimenteer ik haar.

3 jaar geleden

Ik snijd de korstjes eraf en smeer haar brood doe het dubbel en snij het in stukjes dit geef ik haar zelf en de korstjes die mag ze zelf opeten dit gaat super goed hier. Ben wel benieuwd hoe jij dit doet 😊

3 jaar geleden

Ik heb gewoon zelf het bord bij me en voer hem met een vorkje... hij komt niet eens bij het eten alleen met een tussendoortje🙈

3 jaar geleden

Mijn dochtertje doet dat ook. Ze vindt volgens mij vooral het effect interessant. Ze doet haar hand open, brood valt op de grond, mama pakt het. Ga ik nog een keer doen, gebeurt er weer hetzelfde? Wij hebben een hondje, dus mijn dochtertje vindt het heel interessant wanneer de hond haar eten opeet 🤣 Ik geef haar zelf het eten, anders ligt al het eten (met bord en al) op de grond. Ook deze fase gaat voorbij 😉

3 jaar geleden

Ik geef hen 4 stukjes die hij zelf kan opeten, als ze op zijn steeds weer 4 stukjes.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ik snijd de korstjes eraf en smeer haar brood doe het dubbel en snij het in ...
Ze houdt haar lippen stijf op elkaar als ik ze eten geef dus ik leg gewoon stukje per stukje voor haar neer. Twee weken geleden at ze zo flink een hele boterham op 😅 nu gooit ze de boterham op de grond en de kruimels die blijven liggen probeert ze tussen haar vingertjes te nemen en die eet ze dan op 😂 Ik zei al tegen mijn man, misschien moet ik heel de boterham verkruimelen dat eet ze hem misschien wel op 😁

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Mijn dochtertje doet dat ook. Ze vindt volgens mij vooral het effect intere ...
Haha precies dit!! Keihard lachen als onze Chihuahua het opeet🤣

3 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor.. Maakt geen klap uit hoe ik het geef. In een bakje, op een bordje, per stukje, per 4 stukjes, met de vork. Als hij geen zin meer heeft gaat het op de grond. Paar weken terug at hij 2 boterhammen met korst, en nu 1 boterham zonder korst. Ik ben het maar gaan negeren en mezelf bedenken dat het een fase is. 🤦🏻‍♀️

3 jaar geleden

Lees het hier al: om en om. Ik stop stukjes in zn mond en met een beetje geluk spuugt ie die ook niet gelijk weer uit.... nu hij eindelijk een half tandje heeft steekt ie constant zn tong uit dus ook met het eten.... korstjes mag hij zelf doen. Met t avondeten gaat het goed. Het is een fase, weet ik uit ervaring met de eerste.

3 jaar geleden

Dan zal ze geen honger hebben denk ik dan. Dus klaar met het eet moment.. uit de stoel tillen en melk drinken (en naar bed Evt)

3 jaar geleden

Mijn zoontje had dit ook een periode! Ik heb toen een spiegel voor zijn neus gezet. Kon hij kijken hoe hij (zelf) aan het eten was. Toen was ineens alles weer fantastisch!

3 jaar geleden

Hoort erbij. Het geeft een reactie.... daar zitten ze rond de 9-10 maanden in. Of je pakt het elke keer op of je laat het liggen en als het bord leeg is dat je de kleine eruit haalt en doet wat je daarna altijd doet. Leren ze gauw af hoor. 😉

3 jaar geleden

Reactie op huizeveld

Mijn zoontje had dit ook een periode! Ik heb toen een spiegel voor zijn neu ...
Wat een leuk idee!! Ga ik ook proberen.