16 Reacties

3 jaar geleden

Lijkt mij een prima schema. Mijn kleintje wil ook steeds minder flessen. Ze proeven nu zoveel andere smaken die veel interessanter en lekkerder zijn.

3 jaar geleden

Weet niet of het helpt, maar onze kleine meid eet zelf haar brood (ja alles zit onder, maar gaan 2 boterhammen in 😅) en s avonds wou ze idd geen groenten, we hebben het even zo gelaten en vervolgens kleine hoeveelheden voor haar neergelegd op een bord en / of op de lepel. Toen ze het zelf ‘mocht’ pakken ging het weer een stuk beter 😇 Nu hebben we geen fles weigeraar gehad dus heb daar geen ervaring in. Hoe lastig het ook is, alleen rust kan je redden 😁

3 jaar geleden

Onze dochter weigerde een tijdje terug ook, maar dan ook echt alles, behalve brood. Ze wilde steeds aan de borst. Ze kreeg namelijk weer tandjes. Bij de eerste twee had ze niet zo moeilijk gedaan, maar het had wel een paar weken geduurd. Er kwam op een gegeven moment niks uit mijn borsten, maar ze was geen gram afgevallen. Inmiddels eet ze weer een week. Gisteravond weer geweigerd, ben bang dat weer hetzelfde gaat gebeuren. Maar in ieder geval het zijn fases. Maak je maar niet druk. Het heeft bij ons wel zeker een maand tot 1,5 maand geduurd, omdat ze 2 bovenstaande achter elkaar kreeg.

3 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou eens kijken wat er gebeurd als je de pap varianten vervangt voor hetgeen wat wij ook eten. Hier eet ze al een maar of 4 van de pot mee of vers fruit, en ze is niet te houden!! Ze vindt het heerlijk en leuk. Soms mag ze het ook zelf eten, ja alles zit onder, maar die gaat dan regelrecht van tafel het bad in 😂. Hoop dat het je helpt, succes!

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou eens kijken wat er gebeurd als je ...
Ja. Dit doen wij ook en helpt echt. De knoeiboel nemen we maar voor lief

3 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou eens kijken wat er gebeurd als je ...
Geef je dan wat jullie eten op een lepeltje? Ze heeft nog geen tandjes, lukt dat dan wel? Ze heeft wel bakken energie dus het zal wel voldoende zijn denk ik dan. Maar die strijd put me echt uit. Ik kijk er al tegen op tegen de momenten dat ze aan tafel moet 😕

3 jaar geleden

Wij hadden precies hetzelfde, ook eerst met flesjes (zelfs nog in het ziekenhuis gelegen ivm te weinig aankomen) en daarna met vast voedsel. Blijkt dat mijn dochter een focuspunt nodig heeft tijdens het eten. De ene x zing ik liedjes en andere x zet ik een leuk filmpje aan op mijn telefoon/laptop. Nou, doe ik dat laatste liever niet, maar ik vind eten belangrijker, dus doe ik het wel. Het cb was het ook met me eens, soms hebben kindjes dat nodig. Als ze straks groter zijn kun je uitleggen dat ze moeten eten en daarna weer kunnen spelen/tv koken etc.

3 jaar geleden

Reactie op Gupiegirl

Lijkt mij een prima schema. Mijn kleintje wil ook steeds minder flessen. Ze ...
Dit zijn de momenten dat ik het aanbied, maar het eten zelf is een regelrechte strijd. Lippen stijf op elkaar vanaf de eerste hap. Ook haar favoriete hapjes moet ze opeens niet meer hebben 🙄

3 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Wij hadden precies hetzelfde, ook eerst met flesjes (zelfs nog in het zieke ...
Ja hier gaat het ook wat beter als ze afleiding heeft. Ik probeer ze af te leiden met potjes of een lepel en dan kan ik weer wat happen geven. Voor de tv of aan een filmpje heb ik tot nu toe nog niet geprobeerd omdat ik dat niet wil aanleren, die tip hou ik mss nog even achter voor als het echt de spuigaten uitkomt 😅

3 jaar geleden

Hoi, had dit hier hetzelfde, ook met vast voedsel. Huilt ze ook meer dan anders of is ze verder wel zoals ze normaal is? Want mijne had geen koorts maar was ook huileriger. Eergisteren toch maar langs de dokter gegaan omdat ik het niet vertrouwde, bleek een keelontsteking te zijn. Dus als het lang aanhoudt toch even laten checken, je weet het nooit. Vind lastig zolang ze niet kunnen praten.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Hoi, had dit hier hetzelfde, ook met vast voedsel. Huilt ze ook meer dan an ...
Ik merk geen verschil in haar normaal gedrag. Het wordt ook gewoon met de dag erger. Vorige week kon ik ze nog entertainen met een lepeltje en ze zo eten geven. Nu krijg ik gewoon geen enkele hap binnen. Zelfs niet aan de tv. Ze draait gewoon haar hoofd weg en lippen stijf op elkaar. Ze weet nog niet eens wat ik gemaakt hebt want ze proeft niet 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Mijn meisje (10 maanden) is vooral een goede eter als ze het zélf mag doen. Dus wij leggen dan een stuk brood neer en dan lekker zelf kliederen. En 's avonds stukken aardappel en groenten om zelf te pakken. Gaat beter dan als 'baby' eten van een lepel 😅

3 jaar geleden

Ons zoontje spuugt sinds kort af en toe z'n eten uit en dan wil hij niet meer.. Hij is vanaf 4 maanden een super goede eter geweest. Eet alles en vindt alles lekker. Maar sinds een week is hij vaak na een halve boterham al klaar. En dan spuugt hij het gewoon uit. Ook met fruit en groente doet hij dit en zelfs de fles laat hij af en toe staan terwijl we hem er nog maar 2 geven. "Het is een fase" 😉

3 jaar geleden

Ik heb niet de andere reacties gelezen, maar misschien helpt het om minder melk te geven? ☺️

VRIEND

3 jaar geleden

Heb dit iets eerder gehad, bij ons was dit "een fase"... (Duurde hier 5 weken)🙈 We zijn het blijven aanbieden. Verandert naar deels papje, deels stukjes. Ze is fan van met een vork eten, zo eet ze nu het meeste op (groentestukje aan de vork, op het bord leggen, ze pakt het zelf op en eet het op). Kauwt trouwens prima zonder tandjes. Tussendoor mogen we soms een lepeltje pap geven. Succes 💕

3 jaar geleden

Sprong7. Hier is nu even alles oorlog😂🙈 het eten wordt uit de mond gepakt en op de grond gesmeten, speelgoed gaat ook na een paar keer heen en weer geslingerd te zijn op de grond, zelf heeft hij snel last van zichzelf en ja dan is het weer brullen, verschonen is net alsof hij vermoord wordt en over de nacht slaap maar niet te praten. Laatste dagen 1.5 uur bezig geweest hem te laten slapen.... het zal vast weer beter worden hou ik mezelf voor. Hij moet hier wel wat in zijn handen hebben tijdens het eten nu, heb variatie achter de hand of ik doe de vinger popjes met een verhaaltje of liedje. Maar alles werkt voor even. Zou de ochtend en avondfles wel gewoon behouden nog hoor. Even door bijten, het zal wel weer beter gaan.