27 Reacties

3 jaar geleden

Wij gebruiken de 360 graden beker bij mees en hij drinkt 1 beker over de hele dag en 2 flessen zit op 8 natte luiers per dag en 2 stukken fruit als zijnde vocht

3 jaar geleden

Wij gebruiken een tuitbeker met een beetje diksap. Hij drinkt nog wel 3 flessen. Vaak is de tuitbeker aan eind vd dag leeg. Ons zoontje wil ook wel eens niet drinken en als wij dan net alsof doen dat wij het ook drinken drinkt die wel in een keer haha. Tijdens de warme maaltijd drinkt die vaak wel naar behoefte dan staat die op zijn dienblaadje en pakt hij het geregeld. Hij krijgt dus rond de 180 ml extra vocht. Wij proberen af en toe ook gewone beker maar hier gaat hij op lopen blazen haha. Maar de tuitbeker werkt hier het beste en af en toe oefenen met normale beker! Ons zoontje heeft toch echt wel 4 tot 6 goede plasluiers wisselt per dag. Hopelijk vind je snel een manier waarop ze wel wilt drinken is altijd even lastig!

3 jaar geleden

Herken je verhaal helemaal. Ik lees ook even mee voor Tips 😉

3 jaar geleden

Hier een jongetje van 10 maanden. Hij krijgt 2x 180+6 en 1x 150+5 waar we mee gaan stoppen. Hij drinkt daarnaast nu tussen de 150 en 200ml thee of water uit een 360 graden munchkin beker.

3 jaar geleden

Onze zoon drinkt nog 3 flessen en ongeveer een halve of driekwart beker. Wij gebruiken een 360 graden beker. Ik vraag me ook af of hij wel genoeg vocht binnenkrijgt. Hij heeft wel elke keer een natte luier.

3 jaar geleden

Onze dochter vind deze helemaal geweldig. Ze zuigt erop los. Is van avent. Maar ze moeten minimaal rond de 500 ml binnen krijgen werd mij door de verpleegkundige op het cb verteld. Dus maak je niet druk. Overigens met de andere flesje hiervoor gooide ze ook steeds vaker. Hij lekt niet veel, maar echt lekvrij is hij ook niet

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Onze dochter vind deze helemaal geweldig. Ze zuigt erop los. Is van avent. ...
O ja en ze drinkt 1 tot 1,5 van deze beker.

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Onze dochter vind deze helemaal geweldig. Ze zuigt erop los. Is van avent. ...
Mag hier ook thee of diksap in? 😊

3 jaar geleden

Hier ook twee flessen en daarnaast de munchkin beker ongeveer voor 80% leeg. Zolang jullie dochtertje maar volle plasluiers heeft is het volgensmij goed.. Overigens mag je kindje tussen het eten door niet drinken, althans dat staat overal, maar die van ons drinkt dan het meest en eet nog genoeg!

3 jaar geleden

Wij gebruiken de munchin beker, zonder de deksel. Wij doen hier rooibos thee in. De ene keer drinkt hij een hele beker, de andere keer doet hij een hele dag over dezelfde beker. Ik denk bij hem dat hij zelf aangeeft hoeveel dorst hij heeft.

3 jaar geleden

Ik twijfel ook enorm om van 3 naar 2 flessen te gaan. De fles tussen de middag (en die ‘s avonds ook geregeld) gaat super moeizaam, terwijl ik het idee heb dat ze wel juist meer brood zou willen tussen de middag. De reden dat ik het (nog) niet aandurf is omdat ik bang ben dat ze dan niet genoeg vocht binnen krijgt. Las afgelopen week een verhaal van een mama waarbij haar kindje met 3 flessen weinig tussendoor dronk, maar met 2 ineens wel. Misschien toch het proberen waard. Mag je met 10 maanden over op 2 flessen? Mijn dochtertje drinkt water of thee uit een rietjesbeker van Munchkin. Dit kan ze heel goed, alleen heeft ze denk ik weinig dorst. Per dag drinkt ze een halve tot 3/4e beker. Wel voldoende plasluiers, altijd goed vol als ik haar verschoon.

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Ik twijfel ook enorm om van 3 naar 2 flessen te gaan. De fles tussen de mid ...
Haha dat was ik :)

3 jaar geleden

Ik heb juist het idee dat mijn dochter heel veel drinkt 🙈 Ze krijgt 2 flessen opvolgende van 180cc, daarnaast drinkt ze ongeveer 3 volle bekers rooibosthee op een dag. Dit drinkt ze uit een tuitbeker van avent met een speen ipv de tuit. Zijn nu wel veel aan het oefenen met de 360 van Munchkin en dit gaat eigenlijk ook heel erg goed, maar drinkt ze wel iets minder door.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Mag hier ook thee of diksap in? 😊
Ik zou het niet weten, maar ik denk diksap sowieso wel maar thee, twijfel ik. Sommige flessen gaan van warme vloeistof lekken. Maar lauw tot bijna koud zou wel kunnen. Ik wel eerst water geven. Mijn zoon dronk ook niet veel water, maar de aanhouder wint. Hij brengt nu elke dag water naar school en drinkt thuis 2 keer water en 2 keer drinken.

3 jaar geleden

Dus kwa hoeveelheid vocht is mij verteld dat je rond de 500 ml moet zitten, maar nog belangrijker is of je dochter volle plasluiers heeft. En 2 flesjes van 200 cc is wel knap hoor.

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Ik zou het niet weten, maar ik denk diksap sowieso wel maar thee, twijfel i ...
Ik heb dus thee geprobeerd vandaag bosvruchten smaak ze spoog het uit en wou helemaal niks meer 🙈 dat is geen succes haha denk dat ik rooibos ga proberen te geven hopelijk lust ze dat wel en anders misschien wat diksap erin hoeveel doe je daar eigenlijk van in en mag je dat de hele dag laten staan?

3 jaar geleden

Watvoor thee geven jullie? Hier bij 9 maanden nog 3 flessen en verder paar grote slokken water paar x per dag...

3 jaar geleden

Reactie op UBEK

Dus kwa hoeveelheid vocht is mij verteld dat je rond de 500 ml moet zitten, ...
3 flessen van 200cc drinkt ze ook altijd leeg en dan nog haar fruit brood en groente bijna altijd alles op maar van bekers en water moet ze nogsteeds niet zoveel weten helaas, hopelijk misschien nu wel nu dat haar 3e fles vervalt probeer zoveel mogelijk water te geven want iets anders heb ik haar eigenlijk nooit gegeven kwa diksap of slappe thee.. Vandaag bosvruchten thee maar moet ze niks van weten spuugt ze gelijk uit en rillingen haha, kan altijd nog diksap proberen misschien lust ze dat wel en drinkt ze dan uiteindelijk wel meer..

3 jaar geleden

Haha dat was ik :)
Kom ik je toch tegen, haha! Ga morgen even contact opnemen met het consultatiebureau voor advies. Jammer dat de kleintjes niet kunnen praten hè en gewoon kunnen zeggen wat ze willen 🙈

3 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook vrij weinig. Vind bekers/glazen waar wij uit drinken heel interessant, daar krijgt hij slokjes uit (water) en zelf heeft hij een rietjes beker van de Hema (munchkin360 en een tuitbeker werkte niet bij hem) kan ook thee in. Neemt af en toe slokjes water of thee. Water leek hij minder lekker te vinden, maar vandaag dronk hij achter elkaar nadat het water op kamer temperatuur was. Maar goed kan morgen weer anders zijn 😅. Maar wie weet lag het daar aan.