13 Reacties

4 jaar geleden

Het mag ook officieel niet want schijnt niet goed voor het ruggetje te zijn.

4 jaar geleden

Wij nog niet, maar zodra hij zelfstandig kan gaan zitten gaan we dat doen. Dacht ook dat dat de regel was

4 jaar geleden

Nog niet, want ons ventje kan nog niet helemaal zelfstandig zitten, valt nog om. Als ze zelfstandig kunnen zitten is er geen bezwaar dat je gaat fietsen. Je doet het goed dat je alleen kleine stukjes fietst, je moet dit ook opbouwen het is voor kindjes heel vermoeiend

4 jaar geleden

Pas ook op voor het nekje.. bij iedere oneffenheid krijgt het nekje een schok. Ook al lijkt je baby al sterk en kan ze goed zitten, men raadt fietsen voor het eerste jaar af.

4 jaar geleden

Jahoor heerlijk! Als ik de wereld tegenwoordig moet geloven word alles afgeraden en kun je binnen gaan zitten. Ja je moet het niet te bont maken. Ik fiets naar mijn ouders ongeveer 10 min fietsen en naar de winkels🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Ja gisteren voor het eerst gedaan! Zo leuk! Ze is nu 7 maanden en kan zelfstandig zitten, ze geniet er echt van

4 jaar geleden

Ik heb gelezen dat een baby zelf van lig naar zit moet kunnen en als je ze een duwtje geeft ze ook echt stevig moeten blijven zitten. Klinkt heel logisch want er zijn nogal wat “duwtjes” op de weg. Mijn baby kan al wel zitten maar ik vind hem echt niet stabiel genoeg, dus ik wacht liever nog een maand of 2, misschien wel langer. Heb er geen haast mee. 😊

VRIEND

4 jaar geleden

Jahoor, kleine stukjes. Bijv. naar de opvang. Ze is nu net 6mnd en kon daarvoor al goed en stevig zitten. Zit zonder dr handen te steunen enzo

4 jaar geleden

Nee. Ons zoontje is 7.5 maand maar km nog niet zelfstandig zitten. Gaat steeds beter, maar een baby moet goed stevig en stabiel kunnen zitten om mee te kunnen op de fiets.

4 jaar geleden

Onze zoon kruipt al vanaf 6,5 maand, gaat zelf staan in de box en trekt zich nu overal aan op, hij klimt zelf in zijn chicco hoopla, kan zelfstandig zitten, maar ik durf nog niet te fietsen. Hij is nu 7,5 maand. Ik wil het risico niet lopen dat het nekje toch nog niet sterk genoeg is. Ik wacht nog een maand of 2.

4 jaar geleden

Wij hebben een bakfiets gekocht. En daarin een babyschelp. We konden ook niets echt anders want ik werk met de auto en mijn vriend met de fiets. Maar ik werk in de zorg dus met wisselende uren. We moeten even vaak allebei ons zoontje brengen naar en halen van de opvang. Ik moest op 10 weken alweer gaan werken....

4 jaar geleden

Wij hebben een steco baby mee maxi cosi drager. Dus we fietsen al vanaf ongv 2 maanden met ons zoontje.

4 jaar geleden

Wij wachten tot onze dochter 9 maanden is ongeveer, ik heb geen haast. Komt allemaal wel. Met onze zoon hebben we ook gewoon gewacht, die zat al vroeg en stevig. Het is niet niks, al dat hobbelen.