17 Reacties
4 jaar geleden
Ons meisje dronk te weinig dus wij hebben die fles ook nog lang gegeven, nu ze meer vast voedsel krijgt zijn wij af gaan bouwen (eerst naar 90 en daarna 60cc) daarna zijn we van de ene op de andere dag gestopt met die fles en slaapt ze nog steeds hetzelfde door. Ik zou zeggen dus gewoon proberen!
4 jaar geleden
Wij zijn nu de tweede dag ook al aan het proberen om de laatste fles (om 22u) weg te laten. Ons schema:
6.30u 210 ml
11.00u groentenpap
15.00u fruitpap
19.00u 210 ml
We waren wel al enkele weken de fles aan het afbouwen, dus deze van 22u was nog slechts 90 ml. Van zodra je ziet dat je baby goed doorslaapt (tot 6u) kan je deze verder afbouwen of weglaten. Normaal gezien geven ze zelf aan of ze er klaar voor zijn of niet. Succes 馃馃徏
4 jaar geleden
Hoeveel krijgt je kindje over derrest van de dag? En wat eet ze nog meer allemaal? Misschien zou je bij elke voeding iets meer kunnen geven. Als ze der fles bijna leegdrinkt zou je denken dat ze m nog nodig heeft. Je moet gewoon doen wat goed voelt. En anders het gewoon een keer proberen m weg te laten. Als ze dan snachts of smorgens nog vroeger komt weet je of ze m nodig heeft. Hier is vanaf week 12 de fles van 23 uur er al afgegaan omdat ik m'n dochter er echt voor moest wakker maken en dan dronk ze alsnog maar 20ml. Had daardoor niet het idee dat ze m echt nodig had. Succes ermee
4 jaar geleden
Ik heb de 23 uur fles eraf gehaald toen ik hem een week lang wakker moest maken voor de voeding. Gewoon geprobeerd en hij kwam niet s nachts. Alternatief was als hij wel s nachts zou komen om dan weer de fles erop te doen en dan steeds eerder en minder te geven zodat hij eraan zou wennen.
4 jaar geleden
Wij hebben hem afgebouwd tot 90cc, omdat we hem vaak moesten wakker maken uit diepe slaap. Bij twee keer 90cc weggelaten als hij dan snachts wakker werd (of wordt) speen gegeven. Hij at toen al wel fruit en groente ook. Was rond 5,5 maand denk ik
4 jaar geleden
Toen onze kleine man 4 maanden was hebben we de fles eraf gehaald. De kinderarts zei dat dat niet meer nodig was. We hebben niet afgebouwd en zijn gewoon in 1x gestopt.. nog een paar avonden werd hij rond dag tijdstip een beetje licht wakker maar sliep daarna gewoon weer verder. Ik denk dat je het gewoon even moet proberen hoe ze erop reageert als een wat kleinere fles geeft en of ze dan niet nog eerder wakker wordt.
4 jaar geleden
Wij zijn er rond 6,5e maand cold turkey mee gestopt. Ze dronk haar flessen overdag slecht. Wel ruim een week slechte nachten gehad (ze was onrustiger, vaker wakker maar met een aai over d'r bol draaide ze weer om om verder te slapen). Ons schema:
7u fles (180)
10u fruithap
11.30u boterham 梅 fles (180ml)
15u fles (120), snackje en water (water drinkt ze nog niet fantastisch)
16.30u/17.00u groentehap
19/19.30u pap fles (210)
4 jaar geleden
Gewoon proberen. Je kunt altijd nog geven. Wij legden ons manneke op bed en maakten hem soms wakker voor die fles, toen eens laten slapen met in ons achterhoofd uiteraard dat hij wakker kon gaan worden voor die fles. Maar dat gebeurde niet.
Sinds laten we hem lekker liggen en slaapt hij heerlijk door. Als hij wel wakker wordt s nachts dan is een fles op zijn tijd niet erg馃榾 maar meestal is het alleen de zuigbehoefte. Het is gewoon proberen.