17 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon een keer proberen. Ik merkte dat hij overdag meer ging drinken. Voorheen dronk hij zijn flessen niet leeg

4 jaar geleden

Bij ons ging dat heel spontaan. Wij zetten onze wekker daar niet voor. Slaapt ze door, dan slaapt ze door. Heeft ze honger, dan krijgt ze de fles. Wij geven bijvoorbeeld op verzoek dus wij hebben geen vaste tijden. Die late fles was weg bij ons rond de 4 maanden.

4 jaar geleden

Wij zijn sinds deze week gestopt met de laatste fles en ze dronk hem altijd leeg voorheen, bij het uit bed halen begon ze zelfs altijd direct te mopperen omdat ze de fles wilde en toch slaapt ze door en wordt ze dezelfde tijd als met fles wakker! Gewoon eens proberen dus

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde schema, alleen geven wij de fles niet om 6 uur maar om 7 uur onze kleine dame komt tussen 4 en 5 uur vaak tussen ons in liggen en slaapt dan nog verder. En de late fles heeft ze echt nog nodig om de nacht verder door te slapen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook 7.5 maand en ben nu begonnen met elke week of elke 5 dagen 30 cc af te bouwen. Als je het spannend vind zou je het ook op deze manier kunnen proberen

4 jaar geleden

Ons meisje dronk te weinig dus wij hebben die fles ook nog lang gegeven, nu ze meer vast voedsel krijgt zijn wij af gaan bouwen (eerst naar 90 en daarna 60cc) daarna zijn we van de ene op de andere dag gestopt met die fles en slaapt ze nog steeds hetzelfde door. Ik zou zeggen dus gewoon proberen!

4 jaar geleden

Wij zijn nu de tweede dag ook al aan het proberen om de laatste fles (om 22u) weg te laten. Ons schema: 6.30u 210 ml 11.00u groentenpap 15.00u fruitpap 19.00u 210 ml We waren wel al enkele weken de fles aan het afbouwen, dus deze van 22u was nog slechts 90 ml. Van zodra je ziet dat je baby goed doorslaapt (tot 6u) kan je deze verder afbouwen of weglaten. Normaal gezien geven ze zelf aan of ze er klaar voor zijn of niet. Succes 馃馃徏

4 jaar geleden

Ik doe het ook nog steeds alleen dan een uurtje eerder maar dat komt omdat mn zoontje overdag nog maar 2 flessen aanneemt.. om half 8 en dan rond half 3 (tussendoor krijgt ie natuurlijk wel andere dingen)

4 jaar geleden

Hoeveel krijgt je kindje over derrest van de dag? En wat eet ze nog meer allemaal? Misschien zou je bij elke voeding iets meer kunnen geven. Als ze der fles bijna leegdrinkt zou je denken dat ze m nog nodig heeft. Je moet gewoon doen wat goed voelt. En anders het gewoon een keer proberen m weg te laten. Als ze dan snachts of smorgens nog vroeger komt weet je of ze m nodig heeft. Hier is vanaf week 12 de fles van 23 uur er al afgegaan omdat ik m'n dochter er echt voor moest wakker maken en dan dronk ze alsnog maar 20ml. Had daardoor niet het idee dat ze m echt nodig had. Succes ermee

4 jaar geleden

Wij hebben de laatste fles weggelaten toen we haar elke keer uit haar diepe slaap moesten halen. Toen hebben we haar een keer laten doorslapen en dit ging goed. Wij hebben dit rond de 4 maanden gedaan geloof ik ze is nu 7,5 maand

4 jaar geleden

Ik heb de 23 uur fles eraf gehaald toen ik hem een week lang wakker moest maken voor de voeding. Gewoon geprobeerd en hij kwam niet s nachts. Alternatief was als hij wel s nachts zou komen om dan weer de fles erop te doen en dan steeds eerder en minder te geven zodat hij eraan zou wennen.

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook 7, 5 maand en volgt deze schema 530 fles 930 fles 1200 fruithap 1400 fles 1630 maaltijd warm 1930 fles

4 jaar geleden

Wij hebben hem afgebouwd tot 90cc, omdat we hem vaak moesten wakker maken uit diepe slaap. Bij twee keer 90cc weggelaten als hij dan snachts wakker werd (of wordt) speen gegeven. Hij at toen al wel fruit en groente ook. Was rond 5,5 maand denk ik

4 jaar geleden

Toen onze kleine man 4 maanden was hebben we de fles eraf gehaald. De kinderarts zei dat dat niet meer nodig was. We hebben niet afgebouwd en zijn gewoon in 1x gestopt.. nog een paar avonden werd hij rond dag tijdstip een beetje licht wakker maar sliep daarna gewoon weer verder. Ik denk dat je het gewoon even moet proberen hoe ze erop reageert als een wat kleinere fles geeft en of ze dan niet nog eerder wakker wordt.

4 jaar geleden

Wij zijn er rond 6,5e maand cold turkey mee gestopt. Ze dronk haar flessen overdag slecht. Wel ruim een week slechte nachten gehad (ze was onrustiger, vaker wakker maar met een aai over d'r bol draaide ze weer om om verder te slapen). Ons schema: 7u fles (180) 10u fruithap 11.30u boterham 梅 fles (180ml) 15u fles (120), snackje en water (water drinkt ze nog niet fantastisch) 16.30u/17.00u groentehap 19/19.30u pap fles (210)

4 jaar geleden

Hier met 4 maanden ook nachtfles gestopt. Misschien kun je pap geven in de fles van half 7?

4 jaar geleden

Gewoon proberen. Je kunt altijd nog geven. Wij legden ons manneke op bed en maakten hem soms wakker voor die fles, toen eens laten slapen met in ons achterhoofd uiteraard dat hij wakker kon gaan worden voor die fles. Maar dat gebeurde niet. Sinds laten we hem lekker liggen en slaapt hij heerlijk door. Als hij wel wakker wordt s nachts dan is een fles op zijn tijd niet erg馃榾 maar meestal is het alleen de zuigbehoefte. Het is gewoon proberen.