21 Reacties

4 jaar geleden

De late fles is bij ons sinds kort eraf. Ze is van 9-2. Dat is bij ons eigenlijk vanzelf gegaan. Op een gegeven moment merk je wel dat ze doorslapen. Dan is het een kwestie van uitproberen. De rest gaat volgens mij ook vanzelf zodra ze meer en meer eten qua fruit, brood en avondmaal.

4 jaar geleden

Onze zoon krijgt al een tijdje 4 flessen op een dag. We gaven 5 flessen 7.00u, 11.00u, 15.00u, 19.00u en 23.00u. De laatste fles zijn we eerst vroeger gaan geven, 21.30u. Al snel merkten we dat hij prima kon slapen daarna, tot de volgende morgen. En zijn toen gaan afbouwen met de hoeveelheid, steeds na een paar dagen een schepje eraf. Toen hij eenmaal een paar dagen op 60ml zat zijn we ineens gestopt met dat nog aan te bieden. Nu zijn we bezig om van 4 naar 3 flessen te gaan, dus de fles van 15.00u. Dit in overleg met CB.

4 jaar geleden

Je geeft elke x 30cc minder, elke keer als ze tot de ochtend slaapt bouw je weer 30 cc af.

4 jaar geleden

Je kind geeft zelf aan wat zij wil. Onze zoon is 20-2 geboren en wij gaan nog even door met de flesvoeding onder de 6 maanden omdat hij nog niet zoveel eet. Wij geven 6 voedingen van ongeveer 150 ml +5

4 jaar geleden

Wij geven 4 flessen sinds onze zoon (bijna 6,5 maand) fruit en groente is gaan eten. We zijn de fles (bij ons was die om 21:30) gaan afbouwen door steeds een schepje minder te geven. Dus twee dagen 5 schepjes, daarna 2 dagen 4 en na wat dagen drie schepjes gewoon gestopt met die fles. Hij at toen al wel echt de fruithap helemaal op en groente was nog half half. Hij was toen al bijna 8 kilo. Als hij wakker werd ga en we zijn speen. Gister bij het consultatiebureau geweest en de volgende fles die je afbouwt is de middagfles, vertelde ze.

4 jaar geleden

Hier ook al voor de 4 maanden nog maar 4 flessen waarvan hij de laatste tussen half 7-7 uur krijgt. Nooit gekeken naar het gewicht, maar gewoon naar zijn behoefte. Hij weegt pas net 7,5 kg. We hebben de flessen wat verhoogt van 180 naar 210 en dat ging prima. Op 4 maanden ook meteen met oefenhapjes begonnen en nu zitten we op ruim 200 gram wat hij in de avond met ons eet voordat hij zijn fles krijgt. Kijk gewoon naar de behoefte van je kleine jij voelt dat het beste aan!

4 jaar geleden

Reactie op Rvds90

De late fles is bij ons sinds kort eraf. Ze is van 9-2. Dat is bij ons eige ...
We moeten haar wel elke avond nog wakker maken voor die late fles idd. Hebben het een maand geleden wel eens geprobeerd om haar te laten slapen vanaf een uur of 9 maar toen werd ze wakker om 2u snachts en wilde ze de fles en bleef wakker tot half 4 🙈 dat willen we dus niet weer 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Kmldrbhr

Je geeft elke x 30cc minder, elke keer als ze tot de ochtend slaapt bouw je ...
Ze krijgt vaak de 180cc niet eens op. Zowel overdag als in de avond niet. Laat meestal 10 a 20 staan.

4 jaar geleden

Wij hebben in een x de late 5e avond fles eraf kunnen halen omdat ze gewoon lekker door sliep de hele nacht, nu krijgt ze er 4 ze is 6 maanden en een weekje. Van cb mogen we nu de 4e fles er ook af halen en dat zal de fles van half 4 zijn en die vervangen door een beetje volle yoghurt te geven, daarna rond half 5/5 uur haar groente hapje dan nog een dutje en als ze dan wakker word de laatste fles. Zou eerst proberen door steeds minder in de late avond fles te doen en kijken hoe het gaat met de nachten.. Ik heb hem gelijk in een x eraf kunnen halen en haar laatste fles is nu om half 8 en 8u naar bed. Ze slaapt tot 8/9 uur id ochtend. Als de oefen hapjes goed gaan en ze meer gaat eten dan pas kan je de 4e fles gaan afbouwen 😊 Onze dochter eet nu ongeveer 200 gram aan fruit en groente per dag.

4 jaar geleden

Onze zoon heeft het eigenlijk zelf aangegeven. Tijdens de flessen (bv en laatste kv) merkte we dat hij meer wilde. Op een gegeven moment zat hij op 180 voor de bv en op 200 (180+6) voor kunst. Hierdoor liet hij een paar dagen later 4 uur tussen de flesjes en kwamen we zo op 4 voedingen op een dag. De hapjes doen we nu ong 60 gram per keer maar op de kinderopvang geven ze al meer aan fruithapje, dus dat volgen we een beetje. Revi is 6-2 geboren met 36+6. Hij woog afgelopen zondag 6,73kg

4 jaar geleden

Reactie op JeanineV

Ze krijgt vaak de 180cc niet eens op. Zowel overdag als in de avond niet. L ...
Onze zoon geeft na de fles aan of hij meer wilt. Begint dan te jengelen en als dat langer aanhoud, wisten wij dat hij meer wilde. Zo hebben wij opgebouwd naar 200ml. Toen was hij namelijk verzadigd na de fles. Dit doen we ook met hapjes. Misschien minder geven elke keer tot je merkt dat ze gaat jengelen?

4 jaar geleden

Ik heb die late fles eraf gehaald toen we hem telkens wakker moesten maken voor voeding uit diepe slaap. Hij was toen lang geen 7,5 kilo eigenlijk. We geven nu 4 flessen en best wat vaste voeding, maar dat houden we nu nog even zo. 😊 Er komt vanzelf een moment dat mama in de buik voelt dat het goed moment is om 16 uur fles weg te laten. 😄♥️

4 jaar geleden

Onze dochter is geboren op 17-1 ook 3 weken tevroeg. Hier hebben we al langere tijd 4 flessen. Sinds ze ook groente krijgt. Over 2 weken wil ik de middag fles eraf doen zodat ze dan water/thee kan drinken met een tussendoortje

4 jaar geleden

Reactie op Rvds90

De late fles is bij ons sinds kort eraf. Ze is van 9-2. Dat is bij ons eige ...
Idd, zo is het bij ons ook gegaan. Ze geven het zelf wel aan.

4 jaar geleden

Wij hebben de laatste fles er gewoon van de ene op de andere dag afgehaald. M’n dochtertje dronk al een tijdje slecht overdag. De eerste fles werd steeds minder, tot ze op een gegeven moment nog maar 100 ml dronk. We moesten haar ‘s avonds toen ook echt uit haar diepe slaap halen voor een voeding. Het cb adviseerde toen om de laatste fles te laten vallen. Ze sliep meteen door en dronk al haar flessen zonder moeite leeg (180+6). We doen dit nu zo’n drie weken en ze is net 6 maanden. We zijn ook pas sinds 2.5 week bezig met groente en fruit, gaat ook goed. Ze weegt overigens 6.7 kilo. Zou het dus gewoon proberen. Lijkt me niet dat je kindje daar perse 7.5 kilo voor moet wegen. Het ene kindje heeft meer honger en meer voeding nodig, het andere kindje minder. Wij hebben een klein etertje.

4 jaar geleden

Ik zou gewoon kijken naar wat je kindje nodig heeft 😊. Wij hebben haar elke keer laten slapen na de fles van 19:00 uur. Eerst vast om 23:00 wakker voor de fles en vanaf dat ze 4,5 maand was net zo lang laten slapen tot ze zelf wakker werd voor de nachtfles. Soms was dat om 00:00 en zelfs eens om 02:30. Op een gegeven moment sliep ze vanzelf door. Heeft ongeveer 2 weken geduurd. Nu slaapt ze van 19:00 tot 07:30 of 08:00.

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Wij hebben de laatste fles er gewoon van de ene op de andere dag afgehaald. ...
Mijn kindje heeft hetzelfde! Met heel veel pijn en moeite krijg ik er 2 a 3x 150ml in en de rest ongeveer 100 maar ik mag juist van het cb weer niet die laatste fles afhalen omdat ze die dus wel elke x leeg drinkt (120). Zit ook n beetje met dat ze zo diep slaapt elke x dat ik t zo sneu vindt. Maar mijn meisje weegt op 6mnd nog geen 6kg dus durf het eigenlijk ook niet zomaar aan om het te doen..

4 jaar geleden

Reactie op MieVG

Mijn kindje heeft hetzelfde! Met heel veel pijn en moeite krijg ik er 2 a 3 ...
Misschien toch eens proberen? Mijn dochtertje drinkt nu namelijk over de dag gezien hetzelfde aantal ml of zelfs meer dan ze voorheen deed met 5 flesjes. Vond het op een gegeven moment ook zo sneu om haar wakker te moeten maken. Dat duurde dan ook echt 10/15 minuten eer ze wakker was. Doe wat je gevoel zegt, maar proberen zou altijd kunnen. Werkt het niet, dan ga je gewoon weer terug naar 5.

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Misschien toch eens proberen? Mijn dochtertje drinkt nu namelijk over de da ...
We gaan het idd toch maar eens een x proberen, bedankt! 😘

4 jaar geleden

Geef je nu rijstebloem in de fles van 7 uur? Dat kan helpen om ze een wat voller gevoel te geven zodat ze langer door slapen. En wij zijn nu de fles van 11 en 15 uur langzaam aan het afbouwen om te vervangen met vast voedsel. Ze eet nu haar avondhapje beter op omdat ze met die twee volle flessen gewoonweg te weinig honger had. Gewoon proberen en als het niks is iets anders proberen. Elk kind is toch anders 😉