22 Reacties

4 jaar geleden

Ha allemaal, mijn zoon was een flesweigeraar. (Hij is nu 4). Hij deed het tijdens oefenen voorbeeldig en toen hij naar de opvang moest wilde hij niet meer. Uiteindelijk hebben wij gedaan wat Kimberly schrijft, gewoon weggaan, achterlaten met de fles en papa en dan maar zien. Hij heeft zich toen bijna 12 uur lang verzet tot hij om 15.00 uur de fles nam. En toen was het voorbij, de strijd geslecht. Daarna dronk hij ook op de opvang uit de fles. Het is nog steeds een drammertje haha. Karakter... Doe wat goed voelt, ik heb 2 maanden lang op de opvang borstvoeding gegeven totdat ik het zat was. Succes!!

4 jaar geleden

Reactie op Ikjoli

Tommee Tippee werkte hier ook niet. Lansinoh flesjes zijn hier een succes.
Tommee Tippee bleek hier ook een eenmalig 'succes'. Ze deed in ieder geval wel haar mond er omheen dicht en heeft misschien een handjevol keren een slokje genomen. Wennen op de opvang ging eigenlijk beter dan ik had gedacht. De TT fles werkte daar niet, maar ze hadden nog een MAM fles staan, die kennelijk ook vaak goed werkt bij flesweigeraars. 70cc heeft ze toen uiteindelijk eruit gedronken. Ik was helemaal blij. Dus wij ook die MAM fles gekocht. Geen succes. De tweede keer wennen heeft ze in 2 pogingen (een keer een uur geprobeerd, toen 45 minuten) misschien 20cc gedronken. Maar ze was helemaal niet verdrietig. Eenmaal thuis dronk ze bij mij en was ze gewoon tevreden. Eigenwijs monster. Mijn grootste angst is dat ze het op de opvang ontroostbaar is van de honger, maar dat lijkt dus niet te gebeuren. Ze heeft gisteren gewoon niet gedronken tussen 645 en 1400 en was er niet minder gezellig om. Bizar, maar ergens ook wel weer een geruststelling.