42 Reacties

4 jaar geleden

Hier heeft het geholpen om naar de 2 speen te gaan met een groter gaatje🙈 daarna dronk ze iedere fles weer leeg en was ze boos als je hem eerder er uit haalde misschien een tip wij geven om tussen 6/7 10 14 17:30 en 23:00 en slaapt daar tussen

4 jaar geleden

Wij eenzelfde verhaal hier. Nu 3 maand en drinkt 5 a 6 x flessen van 150+5. Hiervan drinkt hij vaak maar ong. 110cc met soms een uitschieter naar 140cc. De fles van 22uur, en ook de fles tussen 7-8 uur als hij snachts nog een keer de fles heeft gehad drink hij vaak nog minder. Ben nu toevallig ook begonnen met een grotere speen, 1e fles nu helemaal op. Ben benieuwd! Hij groeit verder wel goed en lijkt wel tevreden maar mocht rustig meer drinken zei cb.(had ik al wel verwacht dat ze dit zouden zeggen;))

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Hier heeft het geholpen om naar de 2 speen te gaan met een groter gaatje🙈 ...
Hebben we inderdaad ook al gedaan haha🙈 die tijden geven wij ook ongeveer jaa alleen de laatste dan om 2200 en dan moeten we haar wakker maken! Dankje voor je tips😊

4 jaar geleden

Reactie op MamaLoes-25

Als je een personenweegschaal hebt, dan kun je samen met je kind erop staan ...
Hier mag je helemaal niet komen alleen als je echt een afspraak hebt en als t geen vaccinatie is word de afspraak een belafspraak

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hebben we inderdaad ook al gedaan haha🙈 die tijden geven wij ook ongeveer ...
Klopt wij maken haar ook wakker voor de laatste anders red ze de Nacht nog niet. Al moet ik ook zeggen ik durf het ook nog niet meer voor mijn eigen slaap🤣 en misschien dat we wel af gaan bouwen als we vast eten gaan introduceren maar dat zien we dan wel

4 jaar geleden

Hi Sylvianne, gezien je dochtertje drie maanden is zou ik eerst overgaan naar de volgende speen maat. De zuigkracht van een baby wordt namelijk steeds minder sterk naarmate ze ouder worden. Ons ritme is 6.30 - 10.30 - 14.30 - 18.30 - 22.00, 4x 180+6 en laatste flesje is 120+4. Wij voeden op verzoek, dit ritme heeft ze zelf gecreëerd. De begin tijd komt alleen bij ons vandaan, ivm met onze werktijden. Ze is nu zelfs bezig met zoeken naar een nieuwe ritme zoals het er nu uitziet gaan we terug naar 6 flesjes. Zolang ze verder goed drinkt, vind ik alles best. Alleen hoop ik dat ze nog steeds tussen 6 en 7 haar eerste flesje wilt😊

4 jaar geleden

Reactie op Dhaymi

Ja, snap ik. Het is best lastig omdat je het goed wilt doen. Maar elk baby ...
ik ben wel nieuwschierig naar wat je hebt verzonnen voor de boertjes. Hier duurt het boeren ook erg lang.

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

ik ben wel nieuwschierig naar wat je hebt verzonnen voor de boertjes. Hier ...
Wij houden hem vaak met zijn rug tegen onze buik aan, hand over zijn buik, onder zijn okseltjes en de andere hand onder zijn billen. Dan draaien we met zijn billen en beentjes. Weet niet of ik het duidelijk genoeg uitleg hoor, maar dit wekt het boertje vaak op. Ik kan wel een foto maken als je graag wil.

4 jaar geleden

Reactie op Charlie

Hi Sylvianne, gezien je dochtertje drie maanden is zou ik eerst overgaan na ...
Wij zijn inderdaad overgegaan naar de vokgende speen aangezien het soms bijna 3 kwartier duurde voor ze de fles leeg had 🙈 we gaan inderdaad nu ook proberen met voeden op verzoek.. misschien dat dat beter helpt en ze de nachten ook doorslaapt! Dank voor de tips😁

4 jaar geleden

Onze dochter is 13 weken en drinkt meestal maar 120. Ook al zit er 5 uur tussen de voedingen dan nog hoor ik dr niet. Ik hou aan dat we voeden op verzoek en wanneer ik dr niet hoor er maximaal 5 uur zitten zit. Behalve snachts. Dan gaat ze 21.30 naar bed en slaapt ze tot 8 uur. Zolang je kindje vrolijk is en goed groeit denk ik niet dat je je zorgen moet maken. Een baby die honger heeft die hoor je wel

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

ik ben wel nieuwschierig naar wat je hebt verzonnen voor de boertjes. Hier ...
Hier werkt zitten op schoot veel beter dan over de schouder. Beetje naar voor en naar achter wiegen soms, of gewoon wachten tot ie komt.

4 jaar geleden

Voeden op verzoek zou kunnen helpen inderdaad, maar ook kleinere flessen vaker aanbieden is soms effectief. Ik gaf eerst bv en het schijnt dat die kindjes dan sowieso minder blijven drinken per fles en dat dit ook “natuurlijker” is. Mijn zoontje is ruim 3 maanden en drinkt volgens dit ‘schema’. Deels door hemzelf gecreëerd: 07:45 - 120 ml 10:30 - 130 ml 14:30 - 125 ml 17:00 - 120 ml 18:15 - 80/90 ml Slapen en dan wakker maken of half slapend voeding geven tussen 22:30/23:00 - 165 ml Nachtvoeding komt hij meestal rond 03:00/04:00 en drinkt dan tussen de 100 en 130 ml. Ik maak eigenlijk altijd flessen van 120 ml + 4 schepjes, behalve de late voeding, dan heeft hij vaak meer trek of heeft hij het niet door in slaperige toestand haha.

4 jaar geleden

Onze dochter is 13 weken en drinkt meestal maar 120. Ook al zit er 5 uur tu ...
Ik ben heel benieuwd hoeveel flesjes van 120 jullie dochter krijgt? Hier namelijk ook een minder goede drinken, maar ben altijd bang dat hij te weinig krijgt omdat de richtlijn op basis van 5 kilo 750 ml is.

4 jaar geleden

Ons zoontje is nu 14 weken en wij doen voeden op verzoek. Hij krijgt nu 4 flessen van 210 + 7 scheppen. Dit schema is zelf door hem gecreëerd. Hij krijgt zijn laatste fles tussen half 9/ 9 uur en slaapt gemiddeld tot 9uur/ half 10 Hij is wel iets groter dan gemiddeld

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Ik ben heel benieuwd hoeveel flesjes van 120 jullie dochter krijgt? Hier na ...
Dat hebben wij ook met ons dochtertje. Heb van de week het cb gebeld omdat ik ook bang was dat ze te weinig dronk en die gaf aan dat 750 echt de max is en ze minimaal 500 nodig heeft om stabiel te blijven. Tuurlijk liever meer, maar gaf me wat rust omdat ze meestal rond de 600/650 drinkt per dag. En jullie zoontje?

4 jaar geleden

Reactie op N1993

Dat hebben wij ook met ons dochtertje. Heb van de week het cb gebeld omdat ...
Oh dat is fijn om te horen. Mag ik vragen hoeveel jullie dochtertje weegt? Mexx weegt 5395 op dit moment. Volgens onze kinderarts moest het echt minimaal 650 zijn, maar liever 750. Maar ik hoor zó veel verschillende dingen. Ik denk vaak dat ze zelf wel aangeven wat ze nodig hebben. Mijn zoontje haalt de 600 vaak niet eens.

4 jaar geleden

Hier het schema van ons zoontje van bijna 3 maanden: We bieden bij elke voeding steeds 150+5 aan maar hij drinkt ze niet altijd op. Hij heeft koemelk allergie en drinkt althera met johannesbroodpitmeel met een mengeling van evian en hepar. Verder krijgt hij druppels tegen de winderigheid en omaprozole tegen de reflux. Het klinkt alsof hij heel ziek is, maar eigenlijk is hij nu een super happy baby en is hij nu goed geholpen met al deze dingen.. daarvoor was het huilen tijdens de fles, krijsen na de fles, super veel windjes en krampen en huilen omdat hij honger kreeg na 2 uurtjes. Voor de speciale voeding had hij waterstoelgang en slijmen erin. Maar goed.. alles is nu dik in orde! Groeit ook goed. schema: Tussen 7u en 8u. Tussen 11u en 12u. Tussen 15u en 16u. Tussen 19u en 20u. Laatste voeding rond middernacht en dan slaapt hij door tot gemiddeld 7u. We proberen dit schema wel aan te houden, al is dat niet echt moeilijk, want hij heeft dit zelf gevormd.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Oh dat is fijn om te horen. Mag ik vragen hoeveel jullie dochtertje weegt? ...
Op dit moment weegt ze 5050 en ze is bijna 11 weken. Best licht dus en wel onder het gemiddelde. Maar ons dochtertje heeft de 750 ook nog nooit gehaald hoor... maak mij er soms best zorgen om maar inderdaad ik denk ook dat ze het aangeven en elk kindje is anders. Ze is verder super vrolijk en ontwikkeld zich goed. Dat is ook belangrijk! Jullie zoontje ook?

4 jaar geleden

Reactie op N1993

Op dit moment weegt ze 5050 en ze is bijna 11 weken. Best licht dus en wel ...
Precies, vooral hoe ze zich ontwikkelen lijkt me belangrijk. De ontwikkeling van mijn zoontje is hartstikke prima, hij is heel vrolijk en heeft meer dan voldoende plasluiers. Hij heeft op dit moment nog een sonde, die heeft hij al sinds hij 8 dagen oud is. Omdat hij toen écht te weinig dronk en afviel. Toen had hij de sonde ook nodig. Hele medische mallemolen, een maand opgenomen in het ziekenhuis, maar hij blijkt -na tig onderzoeken- kerngezond. Iets wat mijn moedergevoel al zei. Een osteopaat blijkt de oplossing voor hem. Na 2 behandelingen gaat hij nu als een speer vooruit. Heeft nu 2 dagen achter elkaar één flesje helemaal leeggedronken. Bij de overige flesjes blijft er nog wel iets over. Vooralsnog krijgt hij elke voeding via de sonde aangevuld wat hij zelf niet drinkt. Dus stel hij drinkt 90 ml, dan krijgt hij 35 ml nog per sonde. Afgelopen week nieste hij de sonde eruit. Ik heb toen eens 2 dagen aangekeken hoeveel hij zelf dronk zonder sonde, hoeveel plasluiers etc. Nou; het ging perfect. 9 plasluiers per 24 uur, hij dronk méér zelfstandig, alleen haalde hij dus de 650 ml per 24 uur niet. Daarom is na 48 uur de sonde toch weer ingebracht. Dat moést van de kinderarts, want 650 was volgens haar echt het minimum. Sinds ik heb gezien hoe goed hij het doet zonder die sonde, ook al drinkt hij minder dan de richtlijn, stoort het me steeds meer. Ik denk dat hij gewoon niet zo'n grote drinker is en zelf precies aangeeft wat hij wel of niet nodig heeft en wilt drinken. Hij meldt zich super als hij honger heeft, drinkt dan ook goed, maar slaat de fles uit mijn handen als hij er geen zin meer in heeft en draait zijn hoofdje weg. Daarnaast is hij op basis van die 750 ml pas 645 gram in 2,5 week bijgekomen. Dat is bizar veel en naar mijn mening meer dan hij nodig heeft. Ik denk dat er meer kindjes zijn die de richtlijn niet halen, maar dat mijn kleine man nu maar niet van die sonde afkomt, simpelweg omdat hij onder een vergrootglas ligt vanwege zijn moeilijke start.. Daarom ook erg geïnteresseerd in het drinkgedrag van de kindjes hier!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 3 maanden oud (6140 gram) en dit is zijn ritme: 0800 , 1100 , 1400 , 1700 - 1800 Hij krijgt telkens kunstvoeding. 180 + 6 schepjes en 2 schepjes johannesbroodpitmeel voor zijn reflux. Hij zit hierdoor ook voller. Rust ritme regelmaat is voor ons de beste methode. Hij slaapt al sinds hij 1 maand oud is door. Mijn tip; Rust, ritme, regelmaat Vaste tijden, niet afwijken Verschonen thuis op vaste plek, vast moment Genoeg rust bieden na de fles Wellicht voor jou juist wat vaker aanbieden. Dus als je om 10:00 geeft, zou ik om 13:00 weer geven ipv 14:00. Maarja, dit is wat voor ons zoontje werkt. Meer kan ik niet geven qua tips. Elk kindje is anders. Succes in ieder geval!