9 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit al sinds ze 5 weken is. Heb een tijd lactulose gebruikt, dan poepte ze wel. Bezoekje aan de osteopaat heeft ook wat geholpen. Zelf lactosevrij gegeten maar dat lijkt geen verschil te maken.

4 jaar geleden

mijn zoontje had er ook last van, je zag aan hem dat hij heel onrustig was tot hij ging poepen. hij had 5 dagen niet gepoept, met wattenstaafje zonnebloemolie gesmeerd daar, knietjes buigen tot zithouding, zetpil met vaseline, echt alles geprobeerd. uiteindelijk naar huisarts. Na een lange gesprek van dat het kan en mag en ik aanhouden dat hij het niet prettig vind, hebben we suikerwater gekregen als medicatie. 1 of 2 dagen gebruikt, daarna niet meer nodig gehad, hij had wel eens een dag niet gepoept,maar daar bleef het dan bij. Hij kreeg bijna nooit banaan van mij. 😂, hij vond het zo lekker, maar ja zodra hij 1 dag niet had gepoept kreeg hij soep van mij in de middag en avond. Nog steeds

4 jaar geleden

Van afgekolfde melk de roomlaag eraf halen met een lepeltje en dit geven. En de anus beetje masseren met vaseline of bepanthen. Buikje masseren en vaak fietsbewegingen maken met de beentjes. Dit hielp bij ons. Kleine heeft nu gemiddeld 1 poepluier per week. Blijft ook nog steeds onrustig als de ontlasting er aan blijkt te komen. 1 of 2 dagen

4 jaar geleden

Mijn dochtertje poepte ook een hele lange tijd niet. De huisartsenpost adviseerde mij om een zetpil te geven en te masseren.. Uiteindelijk dagelijks met vaseline op de thermometer gestimuleerd en dan poepte ze wel Succes!

4 jaar geleden

Misschien is hij opgestopt. Tips die ik kreeg toen het al 10dagen geleden was toen onze dochter een poepluier had, waren: eens met een thermometer in de poep zitten, kan stimuleren om kaka te doen. En het andere dat wij dan gedaan hebben is eens een glycerine supo opsteken.

4 jaar geleden

Ons meisje had rond 18 wkn ook lange tijd geen poepluier..ook wel tot 9 dgn. Bij het CB gevraagd hoe dat kon. Past helemaal bij borstvoeding vertelde ze. En daarnaast verliezen ze rond 4 mnd een soort reflex, dat eerder ervoor zorgde dat ze gingen poepen tijdens een voeding en dat ze nu leren om bewust te poepen.

4 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal :)

4 jaar geleden

15-20ml lauwwarm water geven. Werkt als n trein: binnen een uur poept ze ineens. Op advies van het CB (beter dan lactulose, dat mocht ik hierna proberen als water niet werkte).