22 Reacties

4 jaar geleden

Onze zoon komt al ruim 4 weken elk uur in de nacht 🥺🙈 maandag is hij 6 maanden. Eerst sprongetje 4, toen slaapregressie, nu meteen door naar sprongetje 5, is het rollen aan het ontdekken (nu nog alleen van zij naar zij) én doorkomende tandjes!! Geen idee wanneer het ophoudt 🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️🤭 ik blijf maar denken: Het is een fase het is een fase het is een fase het is een fase!!!!! 😜

4 jaar geleden

Onze zoon komt al ruim 4 weken elk uur in de nacht 🥺🙈 maandag is hij 6 ma ...
Poehh dan mag ik niet klagen🙈 haha jaa zo denkik ook! Mn mand zegt geef der melk dan slaapt ze zo weer! Ma ik zie geen hongersignalen bij haar dus daar heeft ze geen behoefte aan.. ze mist gewoon haar fopspeen

4 jaar geleden

Bij ons heeft ze nog nooit een nacht doorgeslapen. standaard 2 voedingen sowieso.. nu 5 maanden. Dus denk dat je blij mag zijn dat ze het al wel deed dat doorslapen! ;)

4 jaar geleden

Accepteren en wat vroeger naar bed gaat. Alles is een fase 🙈

4 jaar geleden

Heel vroeg naar bed gaan en je man de eerste helft laten doen zodat jij kan slapen? Hier nu ruim 4 maanden maar slaapt meestal niet meer dan twee uur achter elkaar, soms 3 uur dat is het langste. Soms ook onrustig door reflux en allergieën en wil dan alleen bij mij liggen dus slaap al 4 maanden heel weinig. Maar het lijkt me heel frustrerend als het eerst wel goed ging en daarna niet meer.

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Poehh dan mag ik niet klagen🙈 haha jaa zo denkik ook! Mn mand zegt geef de ...
Als ik wakker word van mijn kleine meid geef ik haar standaard de borst. Had iets g gelezen over dream feeding. Ze drinkt dan maar 5min elke kant idpv 10, maar slaapt als een blok verder. Misschien moet je het eens proberen?

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

Bij ons heeft ze nog nooit een nacht doorgeslapen. standaard 2 voedingen s ...
Hier ook hoor. Nog geen 1 nacht door kunnen slapen.

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde bij onze dochter van 4 maanden. Drama. Daarnaast wurmt ze zich helemaal uit de pacco, heel bijzonder. Schijnt een sprongetje te zijn... Ze slaapt om die reden nog naast mij in haar wieg, zodat k er niet telkens uit hoef..

4 jaar geleden

Reactie op Nadine01

Bij ons heeft ze nog nooit een nacht doorgeslapen. standaard 2 voedingen s ...
Daar zijn we ook heel blij om, maar bij ons zoontje van 2.5 hadden we dit helemaal niet.. slaapt al vanaf 6 weken elke nacht door.. of hij moet ziek zijn dan is het een ander verhaal.. dus dit is voor ons helemaal nieuw.. was gewoon even benieuwd hoe het bij anderen gaat

4 jaar geleden

Hier idem. Meneer sliep door, maar sinds 1 week begint hij tussen 3 en 5 u te huilen. Soms lukt het me om hem te troosten en dan is hij een uur stil, maar soms lukt t ook niet. Vannacht begon hij om 2.30 u en heb hem om 4 u toch maar een flesje gegeven. Maar om 6 u begon hij weer te huilen. Muziekje opgezet en toen tot 8 geslapen. Hij zit ook in zijn slaapregressie en leert omrollen, dus t zal n combi van beide zijn..

4 jaar geleden

Bij mij precies het zelfde. Ik merk dat bij mijn dochtertje het Zazu konijntje helpt, deze gaat aan als ze huilt of beweegd en dan slaapt ze 9 vd 10 keer verder. Soms wilt ze wel echt graag haar tutje en soms is ze vanaf 5 uur onrustig en dan is daar niks aan te doen helaas, dan leg ik haar bij mij in bed zodat we toch wat “rust” hebben

4 jaar geleden

Is het een fase? Onze dochter sliep ook kei goed en nu ze kan omrollen is het een ramp. Ook haar dutjes zijn veel minder. Herkenbaar?

4 jaar geleden

Onze zoon, nu 21 weken, was al niet 'swerelds beste slaper maar sinds een week of 3 (denk ik, ik weet niet meer welke dag/maand/uur het is...) is het een drama. Vanaf 3 uur snachts is hij ieder uur wakker. De borst werkt niet, daarnaast heeft hij ook wat last van reflux dus dan zit je dáár weer mee snachts... De ene keer huilt ie maar meestal ligt ie gewoon te kraaien in zn bed. Ik wou dat ik de gouden tip voor je had maar helaas... ben helemaal op. Dus wij zijn nu dan toch maar begonnen met afwisselend bij m slapen. Goede oordoppen (pluggerz) en om de nacht goed slapen. Wachten tot het over gaat. In de tussentijd kijken we wel wat lijkt te werken: de wakkertijd overdag verkorten/verlengen, hetzelfde avondritueel aanhouden, en vooral: consequent blijven. En dát vind ik lastig door de vermoeidheid. Ik geef dan eerder op, raak gefrustreerd, dat merkt t mannetje natuurlijk en dan wordt het nóg onmogelijker. Het gaat over, echt waar, maar wanneer..... ?

4 jaar geleden

Weet niet hoelaat zij zich meldt, maar kan ze geen honger hebben? Onze zoon moest ik dagelijks wakker maken om 7 uur, maar opeens meldde hij zich om 04.00/04.30 uur! Had echt honger; Fles erin, en sliep weer verder. Nooit een extra fles gegeven, maar hij paste zijn tijden er zelf op aan (4 flessen per dag). Inmiddels 2 weken verder en hij wordt nu om 06.45 uur wakker. Volgens mij is het een fase..

4 jaar geleden

Bij mij precies het zelfde. Ik merk dat bij mijn dochtertje het Zazu konijn ...
Wij hebben een zazu schaapje maar die helpt tot op heden nog niks helaas

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Is het een fase? Onze dochter sliep ook kei goed en nu ze kan omrollen is h ...
Overdag is het geen probleem.. maar snachts is t drama hier..

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Overdag is het geen probleem.. maar snachts is t drama hier..
Slaapt je kindje overdag misschien té goed? Waardoor die s nachts de slaap niet kan pakken?

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Weet niet hoelaat zij zich meldt, maar kan ze geen honger hebben? Onze zoon ...
Ze meld zich bijna elk uur wel.. gisteravond begon het om 10 uur al en dan elk uur wel een paar keer... soms gaat het 2 a 3 uur goed en dan is t weer gebeurd

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Slaapt je kindje overdag misschien té goed? Waardoor die s nachts de slaap ...
Sochtends slaapt ze 3 kwartier.. daarna 2 a 2.5 uur en eind vd middag zo rond deze tijd nog eens 3 kwartier.. dus dat is volgens mij niet heel veel toch?

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Wij hebben een zazu schaapje maar die helpt tot op heden nog niks helaas
Ah zo jammer! Hopelijk gaat het toch een keer helpen en is de fase snel voorbij!