36 Reacties

3 jaar geleden

Hoi hoi, Het kan zijn dat ze even wat minder nodig heeft. Ik heb gelezen dat de groei nu iets minder snel gaat dan in het eerste jaar en dat kindjes dus wat minder nodig hebben. Zelf merk ik bij onze zoon ook minder eetlust. Ipv 2 boterhammen eet hij nu ook ineens maar alleen 2 stukjes. Fruit eet hij wel en liga ook. Warm eten ligt er aan wat ik maak. Pasta is hij dol op. Ik probeer me er niet druk om te maken. Ik ga ervan uit dat er straks weer een groeispurtje komt en dat er weer meer gegeten wordt. Misschien helpt het om een paar dagen bij te houden wat er precies gegeten wordt en hoeveel. Als ze nog actief zijn en plassen etc dan lijkt me het iets tijdelijks.

3 jaar geleden

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn dochter was zo’n goede eter, al is ze altijd fijn geweest. En dat stelde me gerust ivm haar gewicht (13 maanden 76cm en 8,4kg). Maar nu eet ze al bijna een maand bijna niets meer buiten een boterham, opvolgmelk en een paar hapjes fruit. Groentjes moet ze helemaal niet meer... ze heeft nog geen tandjes, dus dacht ik dat ze misschien op komst zijn nu. Maar ik zie nog niet veel... Het is zo’n zorg als je dreumes bijna niet eet, dus ik hoop dat we hier wat tips krijgen...

3 jaar geleden

Drinkt ze veel? Sinds mijn zoontje meer drink (water/limo) eet hij een stuk minder!

3 jaar geleden

Ohw jeejtje dat is echt balen he , ik ben dus niet de enige, ik maak elke dag iets anders voor haar maar als nog vind ze het niet lekker als ze de lepel of de vork ziet draait ze haar hoofdweg 😖 misschien heeft jou kleine last van haar tandjes sena heeft er al 6 in totaal ik weet niet of het aan haar handjes ligt. Jij ook Succes🌹!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Drinkt ze veel? Sinds mijn zoontje meer drink (water/limo) eet hij een stuk ...
Hoi, ja ze drinkt best veel in de ochtend krijgt ze 180.ml opvolgmelk en tussen door 2 bekers water of appelsap met water gemengd en voordat ze gaat slapen krijgt ze 180 ml opvolgmelk

3 jaar geleden

Hoi, ja ze drinkt best veel in de ochtend krijgt ze 180.ml opvolgmelk en tu ...
Oh dat valt dan best mee als ik het vergelijk met mijn zoontje 😅 als je het vergelijkt met een tijdje terug, is het dan meer drinken of minder..?

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Oh dat valt dan best mee als ik het vergelijk met mijn zoontje 😅 als je he ...
Ohw echt 😅 ik dacht echt dat ze best veel dronk. Het is niet anders voorheen was het ook zelde hoeveelheid qua vocht inname.

3 jaar geleden

Ohw jeejtje dat is echt balen he , ik ben dus niet de enige, ik maak elke d ...
Ze doet idd net hetzelfde. Hoofdje meteen omdraaien en lipjes stijf tegen elkaar... jij ook succes! Hopelijk is het een korte fase.

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Wat maakt het je onzeker hé 😔 Ze heeft van haar groentes amper 3 hapjes gegeten vanmiddag, amper een halve banaan om 16u en net (avond) 1/4e boterham en wat yoghurt. Pffff. Blij dat meer mensen het herkennen. Ze kruipt nu vrolijk rond en als ze langskomt geef ik haar een hapje van mijn appeltje (dat is interessanter omdat het van mama is misschien).

3 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Ze doet idd net hetzelfde. Hoofdje meteen omdraaien en lipjes stijf tegen e ...
Ik hoop het ook voor jou 🌹 dankjewel

3 jaar geleden

Ohw echt 😅 ik dacht echt dat ze best veel dronk. Het is niet anders voorhe ...
Ik heb eigenlijk geen idee wat een normale hoeveelheid is. Maar in jou situatie denk ik echt dat het een fase is🙈

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Hier hetzelfde verhaal. Wat maakt het je onzeker hé 😔 Ze heeft van haar gr ...
Ik ben ook blij dat ik niet de enige ben, ik hoop dat het een fase is anders loopt ze wel best achter met haar gewicht, jij ook succes bedankt voor je brichtje🌹

3 jaar geleden

Reactie op Silvana1981

Hoi hoi, Het kan zijn dat ze even wat minder nodig heeft. Ik heb gelezen d ...
Dankjewel voor je brichtje goei tip trouwens, Ik ga ff bijhouden. Ik hoop dat het echt een face is 🙏

3 jaar geleden

Hier eet onze dame ook een stuk minder dan normaal.. gingen tussen de midsag rustig 3 broodjes in en smorgens ook 1 maar nu is het skorgens amper 2 kostjes en een fles optimelk en tussen de middag met moeite soms 1 broodje soms zelfs niks🙈 savonds ligt er net aan wat ik kook, aardappels en groente gaan nog wel, pasta wil ze op het moment niks van weten terwijl ze dat altijd ontzettend goed at.. toetje gaat dan wel weer heel goed haha.. onze zoon (nu 3) had dit ook rond deze leeftijd dus ik maak me er niet zo druk om.. drinken doet ze ontzettend veel.. sochtends fles optimelk en savonds fles avondpapje voor het naar bed gaan en tussen door 2 a 3 flessen water/ranja..

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Hier eet onze dame ook een stuk minder dan normaal.. gingen tussen de midsa ...
Helaas drinkt sena geen normaal melk ik probeer van alles maar ze spuugt het er weer uit als ze 1 slok heeft gedroken. Ipv melk geef ik nog steeds opvolgmelk veder drinkt ze 2 en sos 3 flesjes ( van avent ) water soms meng ik.appelsap er doorheen. Boterham at ze wel 2 op een dag maar nu niet meer. Avond eten zo als al zei met moeite en soms helemaal niet. Dankjewel voor je brichtje 🌹

3 jaar geleden

Hier werkt het perfect om een filmpje aan te zetten. Niet de beste oplossing, maar anders gaat er geen hap naar binnen 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Hier werkt het perfect om een filmpje aan te zetten. Niet de beste oplossin ...
Dat doe ik ook indd leuke liefje of een tekenfilmje maar ze is geel ongelduldig is binnen 5 min klaar met alles 😖

3 jaar geleden

Dat doe ik ook indd leuke liefje of een tekenfilmje maar ze is geel ongeldu ...
Mmmm dat maakt het een stuk ingewikkelder. Mijn dochter zit er echt helemaal in. Wordt boos als ik het uitzet. Ook al geprobeerd zelf te laten eten?

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Mmmm dat maakt het een stuk ingewikkelder. Mijn dochter zit er echt helemaa ...
Dat probeer ik al een tijdje ze vind het geweldig om er mee te spelen ze knoeid er in en gooid ze het op grond 😞

3 jaar geleden

Dat probeer ik al een tijdje ze vind het geweldig om er mee te spelen ze kn ...
🤔 klein eigenwijsje 🙈 Ik hoop dat je snel de gouden tip krijgt of dat deze fase snel voorbij is.