36 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook 13.5 maand oud en ineens heeft ze veel minder eetlust terwijl ze normaal zo alles weg at is ze nu soms langer als een half uur bezig om bijv 2 boterhammen te eten.. Brood gooit ze op de grond als ze er klaar mee is 🙉 Pap in de ochtend heeft ze ook nog maar weinig zin in is echt afleiden met de tv en dan krijg ik het er meestal wel in maar duurt zo lang voordat ze een hapje pap doorslikt en zo zit je weer een half uur aan de tafel.. Maar als de tv werkt en ze dan wel eet so be it. Avond eten moet echt een potje zijn ze is die smaak zo gewend en de structuur dat ik er amper vers eten in krijg.. Dat is een paar hapjes en is ze er klaar mee. Hier komt wel een kies door dus zou goed kunnen dat het hier ook mee te maken heeft ze kwijlt weer zo veel. Probeer eens te voelen of dat bij je dochter misschien ook zo is hier komt hij rechts achter aan de onderkant door. Sorry niet echt tips behalve afleiding van de tv hier wel helpt dat ze uiteindelijk toch eet. 😊

3 jaar geleden

Hoi, hier een mannetje die met periodes heel goed eet, en dan zo weer 2 weken een drama is met eten. Omdat hij vaak stukjes fruit niet wilt eten, heb ik maar smoothies gekocht en die mix ik door gewone melk en dan maak ik het lauw en dat vind hij heerlijk. Voordeel is dat hij toch nog fruit op die manier binnenkrijgt. Avondeten ook heel wisselend hier, net wat het is. Potjes gaan vaak wel goed. Misschien is dat een optie om deels potje deels eigen voeding aan te bieden? Verder vind de mijn vanille vla ook heerlijk en baby tussendoortjes. Op de momenten dat hij niet wilt eten ben ik al blij als hij vla en wat tussendoortjes eet. Denk dat het er ook een beetje bij hoort. Dan maar extra melk aanbieden.

3 jaar geleden

Reactie op Lautje0404

Hoi, hier een mannetje die met periodes heel goed eet, en dan zo weer 2 wek ...
Bednakt voor je tip ga ik zeker proberen dankjewel🌹

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Hier ook 13.5 maand oud en ineens heeft ze veel minder eetlust terwijl ze n ...
Bednakt voor he brichtje. Het is echt een fase denk ik ook als ik mama's zo hoor. Hopelijk is het snel voorbij jij ook succes. 🌹

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Hier werkt het perfect om een filmpje aan te zetten. Niet de beste oplossin ...
Hier dus ook om haar tv te laten kijken anders wil ze ook maar een paar hapjes en dan is ze er klaar mee maar zodra de tv aan gaat dan eet ze echt tot wanneer ze vol zit, ze geeft het ook goed aan door nee te schudden dat ze niet meer wil 😊

3 jaar geleden

Ik was benieuwd hoe het nu gaat met je eten? Onze meid eet nog steeds slecht, vooral de groentes. Wij gaan terug over naar de papjes voorlopig, dat kreeg ze gisteren redelijk binnen. Het zou niet mogen, maar niet eten, of 2-3 hapjes is geen optie. Als het een fase is duurt het toch lang of meen ik dat maar?

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ik was benieuwd hoe het nu gaat met je eten? Onze meid eet nog steeds slech ...
Hoi. Eten is nog steeds het zelfde helaas. Ik probeer van alles, ik wacht het nog even af, pap heb ik nog nooit gegeven weet ook niet of ze het lekker zal vinden. Maar als het erger word doe ik dat ook indd. Ik heb 8 april cb ben benieuwd of ze nog op het schema blijft zo ja doe ik geen extra moeite meer en zo nee moet ik met cb overleggen wat het beste voor haar is. Succes 🌹

3 jaar geleden

Hoi. Eten is nog steeds het zelfde helaas. Ik probeer van alles, ik wacht h ...
Groentepapjes is 100 gram groente (wortel, courgette of wat ze graag eet), 50 gram aardappelen of pasta of rijst,, dan ongeveer 20 gram vlees en een lepeltje olie en dat mixen.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Groentepapjes is 100 gram groente (wortel, courgette of wat ze graag eet), ...
Ohw ik dacht rijspap groente kaan je pureren natuurlijk ik doe dat bij fruit.het is niet goed voor haar mond motoriek maar ik kan er ook weinig aan veranderen helaas 😞

3 jaar geleden

Ohw ik dacht rijspap groente kaan je pureren natuurlijk ik doe dat bij frui ...
Praten gaan ze uiteindelijk toch. Ik heb liever dat ze eet en een maand later praat dan dat ze niet eet 😔 F*ck de mondmotoriek!

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Praten gaan ze uiteindelijk toch. Ik heb liever dat ze eet en een maand lat ...
Moeder gevoel zegt altijd het beste voor je kind. Het is indd beter dat ze eet dan helemaal niks binnen krijgt succes 🙏

3 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je dochtertje? Mijn zoontje eet sinds vorige week opeens ook heel slecht 😟 hij lijkt wel kiezen te krijgen en heeft af en toe lichte koorts

3 jaar geleden

Het gaat nu stuk beter met eten. Drinken ook. Ik denk echt dat het een fase was. Jij ook succes met je zoontje kiezen kunnen veel pijn doen bij kinderen hopelijk is het een fase wat snel over gaat.

3 jaar geleden

Gewicht en cm klinkt heel keurig voor 13 maanden. Is ze afgevallen of plots flinke stagnering in groei? Je kan evt afspraak maken bij cb om even extra te laten meten en wegen. Is de groei oké, dan lekker je kind volgen. Ze geven het echt wel aan als ze honger hebben. Meestal gaan kindjes ergens na hun 1e jaar (verschilt nogal per kind wanneer dit is) een stuk minder eten en minder hard groeien

3 jaar geleden

Reactie op Marde

Gewicht en cm klinkt heel keurig voor 13 maanden. Is ze afgevallen of plots ...
Gewicht was met 11 Maanden 9 kilo en lengte 73.5 ze is altijd een klein fijn meisje geweest nu nog steeds ik heb a.s donderdag een afspraak bij de cb ben ook beniewd of het vooruit gaat met haar groei. Ik maak me niet meer zorgen ze eet een stuk beter nu. Het was volgens mij haar tandjes wat dwars zat. Dankjewel voor je brichtje🌹