32 Reacties

4 jaar geleden

Mijn kindje is 7mnd 1week ik geef hem nog geen vlees of vis. Wel 2x laten proeven, maar vind het nog niet nodig. Ik wil rond de 8-9 maanden hiermee beginnen en dan max 2-3 per week. Zelf eet ik ook niet alle dagen vlees.

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn dochter is 7 maanden, 1x vlees geprobeerd maar ze moest er niks van hebben. Ik wacht er nog een tijdje mee, vind het nog niet noodzakelijk.

4 jaar geleden

Zoon 7 maand en geven 1x per week vlees uit een biologisch potje, omdat we zelf nooit vlees eten. Rest maken we zelf

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is 7 maanden en ik geef vanaf 6 maanden gehakt en kip, nu sinds 2 weken geef ik haar ook witvis ik probeer alles 2x in de week te geven. Dan heeft ze savonds een maaltijdje met groente, aardappel en vlees/vis

4 jaar geleden

Ik geef gehakt en kip of kalkoen. Zoveel mogelijk met de pot mee en opletten op zout enzo. 😊

4 jaar geleden

Mijn dochter (7,5 maand oud) eet bijna dagelijks magere stukjes vlees (kip, kalkoen, rundsvlees, varkenvlees). 1x per week krijgt ze vis (bv. kabeljauw). Ik stoom alles en dan mix ik het en bewaar ze in apparte kleine potjes in de diepvries om nadien te kunnen toevoegen bij de groenten.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is over een paar dagen 7 maanden. Wij eten thuis 2 keer per week vis, forel of zalm, dat krijgt zij ook. Ze krijgt ook kip en vlees. Daarnaast altijd groente.

4 jaar geleden

6 mnd, 2 x in de week kip, 2x in de week vlees. met groente

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ruim 6 maanden en krijgt gehakt en zalm. Hij vindt het gelukkig beide heerlijk!!

4 jaar geleden

Onze zoon is 29 weken (wordt volgende week dus 7 mnd). Heb hem vandaag voor het eerst kip gegeven (hapje die ik zelf had gemaakt, wortel, rijst en kip). Hij kokhalsde maar at driekwart op (3 eetlepels groente, 2 eetlepels rijst en 1 eetlepel kip). Ik ga morgen een hapje met rundvlees in de vriezer maken 🙂

4 jaar geleden

Ja hoor ei gehakt vis kip hebben we allemaal al geprobeerd

4 jaar geleden

Maken jullie alles zelf? Ik geef alleen potjes maaltijden

4 jaar geleden

Hij krijgt sinds hij 6 maanden ook vlees en vis. Ik gebruik gewoon potjes van Olvarit en ah bio, daar zit t al in ☺️ hij vind het super lekker tot zover, is nu 7,5 maand

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie alles zelf? Ik geef alleen potjes maaltijden
Ja, ik maak alles altijd zelf, dagelijks. Wat wij eten, eet zij dan ook. Pannetje apart voor haar uiteraard waar geen kruiden in mag. Ik heb wel potjes in de kast staan, voor geval dat. Stel, met te laat thuis komen is een potje handig.

4 jaar geleden

Mijn dochter is nu 7 maanden en ik geef haar af en toe kip en vis. Ze vindt het niet zo lekker omdat een grof consistentie heeft. Zij is nog heek aangewend aan zacht en gepureerde consistentes. Maar ik ze blijf aanbieden en laatste in de soep.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie alles zelf? Ik geef alleen potjes maaltijden
Ik probeer zoveel mogelijk zelf te maken en in te vriezen (groentehap, fruit maak ik a la minute). Net zo makkelijk als een potje, goedkoper en ik las dat er vaak in de potjes te weinig vet zit. Bovendien wennen kindjes meer aan eten met structuur als ze vers voedsel eten je kunt het dan steeds wat minder fijn pureren als het goed gaat. (De potjes t/m 6+ zijn vaak glad gepureerd met weinig tot geen structuur erin.) Dit is ook weer goed voor de mondspieren en spraakontwikkeling ;-) Neemt niet weg dat we ook best wel eens een potje geven hoor, als hij niet thuis eet (bij de opvang of als we een dagje weg zijn).

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maken jullie alles zelf? Ik geef alleen potjes maaltijden
Ja ik maak alles vers. Wat wij eten, de groente dan voor haar apart in de blender met een beetje melk glad gepureerd. Ze vindt het heerlijk!

4 jaar geleden

Van het consultatiebureau kregen we te horen dat we onze zoon elke dag een theelepel pindakaas moeten geven. Dit zou het risico op allergie verkleinen. Doen jullie dat ook? Baby's mogen toch nog geen zout?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Van het consultatiebureau kregen we te horen dat we onze zoon elke dag een ...
Zijn wij met 4 maanden mee begonnen pindakaas en ei. Je hebt de pindakaas ook in zoutloze variant. Nadeel is nu alleen dat onze man super allergisch blijkt te zijn dus ook al hebben we het vroeg geprobeerd het uit zich nu pas. Was zo erg dat we 3 weken geleden de ambulance en traumahelikopter hier hadden en met spoed naar het ziekenhuis moesten 😢

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Zijn wij met 4 maanden mee begonnen pindakaas en ei. Je hebt de pindakaas o ...
Heeft calve een zouteloze variant?