24 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb hier paar weken terug een topic over geplaatst! Echt exact hetzelfde probleem… ook 22 maanden oud. is echt een mentaal dingetje! Het duurde bij ons ruim 2 weken en toen zei ze ineens meer woordjes. Gaat nu al stukken beter! Hier nam ik haar ook bij ons in bed, of liet haar in mijn armen slapen. Mega vermoeiend, maar vond de strijd aangaan vermoeiender;). Het word echt beter!

2 jaar geleden

Hier ook! 22 maanden, precies hetzelfde. Inslapen een probleem en in de nacht vaak 2x schreeuwend wakker worden en moeilijk weer inslapen. Lampje en rustig muziekje aan lijkt helpend soms. Inmiddels ruim 2 weken zo bezig..

2 jaar geleden

Ik heb hier paar weken terug een topic over geplaatst! Echt exact hetzelfde ...
Ja die strijd is zo veel vermoeiender! Er is dus hoop, ze is inderdaad ook meer woordjes gaan zeggen.. Bedankt voor je reactie! Slaapt ze nu weer lekker in haar eigen bedje?

2 jaar geleden

O ja hier precies zo! Het zal wel een fase zijn... komt wel goed denk ik. Lekker knuffelen want dat heeft ze nu nodig denk ik. Onze zoon van nu 5 heeft ook in fases ons veel nodig gehad en ook bij ons geslapen in bed, is allemaal goed gekomen.

2 jaar geleden

Reactie op Danielleth

Ja die strijd is zo veel vermoeiender! Er is dus hoop, ze is inderdaad ook ...
Ja hier had het echt met haar woordenschat te maken ☺️. Ja ze ligt weer in haar eigen bedje! Ze heeft van de 7 avonden denk ik nu nog 2/3 nodig dat ik haar in slaap help. Maar dat was vorige week nog 5 avonden! Dus hopelijk is het snel weer als van ouds ☺️

2 jaar geleden

Herkenbaar hier, 2 weken idd geduurd hier. S avonds niet na bed willen, maar idd denk ff fase. Gewoon elke keer vast ritueel, bad geeft hier ook wel goede ontspanning. Nu is soms 1x of 2 per week dat ze lekker tegendraads kan zijn En soms stopte ik gewoon in m'n bed, en sliep ze meteen. Terwijl ze nu weer prima slaapt. Dus inderdaad wat andere zeggen komt goed. Lekker ritueel vasthouden en hopelijk gauw weer wat beter

2 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Herkenbaar hier, 2 weken idd geduurd hier. S avonds niet na bed willen, maa ...
Manipuleerde ze je dan niet? Die van mij zei gister toen ik haar uit bed pakte omdat ze zo moest huilen, "hay mama" 🥲

2 jaar geleden

Reactie op Danielleth

Manipuleerde ze je dan niet? Die van mij zei gister toen ik haar uit bed pa ...
Oh ze weet inderdaad goed uit te spelen soms 😅 laten huilen werkt bij yara gewoon niet, raakt ze evht over de touren. Probeer dan gewoon duidelijk te zijn, kom nog 1x knuffelen en dan kom ik niet meer haha. Vaak gaat het goed en soms speelt nog lekker uit 😅

2 jaar geleden

Ik wil je niet ontmoedigen maar bij ons 's al bezig van in augustus 🙈 flink naar bed gaan en na een paar uur beginnen krijsen in bed... eenmaal bij ons in bed slaapt meneer rustig verder 😏 5 weken geleden sliep hij ineens door, voor een week en dan weer gebroken nachten 😓

2 jaar geleden

Ons zoontje van 22 maanden heeft dit ook net gehad.. En kan nu opeens hele zinnen maken. Ik raad je wel aan om gewoon je normale ritme en riedeltje aan te houden. Zeker niet meenemen je eigen bed in of uit bed halen. Wat wij nu doen is eerst alle dieren gedag zeggen en daarna ga ik nog even op z'n speelgoedkist zitten en pak ik z'n slaapknuffel en leg ik hem op m'n borst neer met het licht uit. Dan wordt hij wat rustiger. Dan zing ik een paar keer een liedje. Daarna leg ik hem in bed en loop ik weg. 9 van de 10 keer gaat het goed. Moet wel zeggen dat wij rons 18.30 uur naar boven gaan. En uiterlijk 19.00 uur ben ik weg uit z'n kamer. Dus tanden poetsen. Luier. Slaapzak. Dieren gedag zeggen. Samen nog even zitten knuffelen. Liedje zingen en slapen. Als je elke avond hetzelfde ritueel doet dan gaat het vast goedkomen. En vergeet niet de aanhouder wint.. Dus als je haar "gelijk" geeft zal ze dit weer gebruiken de volgende dag...

2 jaar geleden

Oja en als ze snachts beginnen te huilen kan dit ook te maken hebben met de leeftijd en nachtangsten. Mijn vriend gaat er altijd uit en legt hem dan weer neer. Aait over z'n rug en loopt weg. Niet tegen hem praten. Geen licht aan.. Gaat altijd goed.. Je moet er niet teveel aandacht aanbesteden want je zal ook zien dat dit vaak rond hetzelfde tijdstip gebeurd. 😊

2 jaar geleden

Ons zoontje van 22 maanden heeft dit ook net gehad.. En kan nu opeens hele ...
Ja ik zou het ook graag zo zien, we houden sowieso haar vaste avond ritueel aan. Maar ze heeft nog al een temperament.. Ze houdt het huilen zo een hele avond vol, en laat zich niet troosten. Het is nu zelfs zo dat ze al begint te brullen als ze in bad zit. Want ze weet dat als ze er uit gaat, ze dan op bed moet.. Ze word boos, gaat overstrekken, en gaat zich zelf pijn doen. Ik weet natuurlijk dat het niet handig is dat ze in ons bed ligt, en ben ook bang dat ze daar "misbruik" van maakt.. Maar het is de enige manier dat ze slaap krijgt. 😭

2 jaar geleden

Reactie op Danielleth

Ja ik zou het ook graag zo zien, we houden sowieso haar vaste avond ritueel ...
Ja lastige situatie voor jullie. Misschien is het dan toch fijn om het bad momentje op een ander tijdstip te doen. Ons zoontje gaat 3 keer per week in bad/douche. Na de opvang. En soms ook gewoon na z'n middagslaapje.. Hij associeert dit dan ook niet met het naar bed gaan.

2 jaar geleden

Zijn echt fases, gaat hier net zo.. het troost mij altijd om maar te denken “ze zijn nog zo klein” het is niet erg om soms wat extra geborgenheid te tonen.. hier slaapt ze soms ook bij ons in bed.. en dan gaat het tijden weer goed in dr eigen bedje! Voelen wat voor jou en de kleine goed voelt en werkt is het beste denk ik!

2 jaar geleden

Hier ook pas geweest. Een hele maand geduurd en plots was het weer over. Geduld hebben…

2 jaar geleden

We zijn ondertussen 2 weken verder, het gaat de goede kant op! Ze slaapt weer in haar eigen bedje, ze heeft me s'avonds nog wel nodig om in slaap te vallen maar dat is niet erg 😊

2 jaar geleden

Reactie op Danielleth

We zijn ondertussen 2 weken verder, het gaat de goede kant op! Ze slaapt we ...
Fijn zeg!!! Was bij yara ook 2 weken en idd wat je zegt soms s avonds nog ff knuffel nodig

2 jaar geleden

Hier gaat het naar bed gaan wel goed, maar… ze is zoooooo vroeg wakker. Al maanden rond half 6, maar nu wordt het half 5 😓 en ze is echt klaarwakker. Niks lijkt te helpen. Licht uit, licht aan, wel of niet praten. Boekje er bij, flesje, wat eten, bij ons in bed…. Pffffr….Vreselijk dit

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Sinds een week wordt mijn zoontje van 22 maanden ook s’nachts wakker, meerdere keren en hij heeft veel moeite met weer in slaap vallen. Hoop dat hij snel weer doorslaapt!

2 jaar geleden

Reactie op Rosalievdb

Hier ook! 22 maanden, precies hetzelfde. Inslapen een probleem en in de nac ...
Heel herkenbaar, bij ons precies hetzelfde op het moment