8 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef bv en ben sinds een maand bezig met afbouwen. Heb altijd om de paar dagen een beetje met de Hero bijgevoed, omdat ik soms net niet genoeg bv had. Het is altijd goed gegaan tot ik begon met grotere hoeveelheden te geven. Bij twee flessen per dag van 180 moest mijn baby zoveel spugen. Ik ben sinds een week of anderhalf overgestapt op HiPP en wat ben ik hier tevreden mee! Het spugen is gestopt! Dus als je kleine grotere hoeveelheden kan drinken, maar spuugt? Zou ik een andere kv proberen.

4 jaar geleden

Onze dochter is met correctie 14 weken. Krijgt ook hero 1, 180 ml + 1 schepje Johannesbroodpitmeel 5x per dag.. ze had erg last van reflux en was een hongerige baby, met johannes broodpitmeel stukken beter geworden. Je hebt ook hero comfort hier zit Johannesbroodpitmeel bij in.. hierdoor is de melk wat dikker. Waardoor het wat zwaarder valt. En er wat minder snel mondjes terug worden gegeven ( reflux).. toevoegen naar behoefte.. de een heeft aan een half schepje genoeg de ander 2 bvb.. het kan we zijn dat je dan over moet stappen naar een grotere speen. Ik zal eerst dit proberen en anders overleggen met het bureau of arst voor andere voeding. Maar meestal zeggen die ook eerst Johannes broodpitmeel proberen.

4 jaar geleden

Onze dochter is met correctie 14 weken. Krijgt ook hero 1, 180 ml + 1 schep ...
Het advies ‘johannesbroodpitmeel’ wordt voor mijn gevoel, ook door de artsen & het cb te snel gegeven vind ik. Ik heb voor de overstap naar de HiPP, 2x een flesje Hero comfort gegeven en wat was dit een ellende. Speen 1 die we hier gebruiken met een veel te kleine gaatje was natuurlijk absoluut niet genoeg en mijn kleine heeft twee dagen lang de hele dag door geperst en een beetje bij beetje haar ontlasting kunnen doen, terwijl dit normaal heel goed gaat zonderrrr moeite. Dus enerzijds verhelp je het probleem het ‘spugen’ en anderzijds veroorzaak je weer een probleem met de ‘ontlasting’, namelijk obstipatie. Ze zeggen dat je dit wel echt een week moet doorzetten en dat de baby moet wennen aan de dikkere voeding, maar zoveel geduld had ik niet. Fijn dat dit bij jullie wel goed heeft geholpen!

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Het advies ‘johannesbroodpitmeel’ wordt voor mijn gevoel, ook door de artse ...
Bij reflux geven ze vaak eerst inderdaad het advies 'johannes broodpitmeel'. Omdat het darm en maagstelsel al zo gevoelig is van een baby. Geven ze eerst dit advies. Dan pas andere voeding of eventueel medicatie. Maar medicatie zijn ze geen voorstander van en ik ook niet... bij onze dochter ging het juist veel beter met ontlasting.. Maar elk individu is anders. Bij de ene helpt dit bij de andere juist dat. Het blijft zoeken naar het juiste helaas. Ga voral voor je gevoel en kijk goed naar de behoefte van je kindje.

4 jaar geleden

Onze meid van bijna 17 weken krijgt 170 a 180 cc nutrilon met een difrax speen S. Dat gaat super. Een speen maat groter drinkt ze alles met 10 min op en komt de helft terug.

4 jaar geleden

Hij geeft over omdat het te veel is zeg maar. We hebben ook hero comfort, maar hierdoor krijgt hij mega diarree.

VRIEND

4 jaar geleden

Ons mesje is 16 weken. Ze krijgt in de nacht Hero 180cc en af en toe in loop van de dag als ik moe ben en kan geen borst voeding geven. Ze geeft niks terug en ik merk dat ze langer slaapt dan wanneer ze 180cc Bv gedronken heeft. Ik vind niet dat Hero waterig is. Dat is mijn ervaring.

4 jaar geleden

Ik zou niet perse overstappen. Denk meer dat het te maken heeft dat je kindje die nachtvoedingen nog nodig heeft. Zodra hij overdag meer gaat drinken zul je merken dat de nachten ook wat langer worden. Vaak zie je dat ze savonds dan ook een uur eerder komen bijv voor een voeding. Zou dus vooral naar je kindje kijken en het ermee doen🤷‍♀️ Snap dat die nachtvoedingen ongelofelijk vermoeiend zijn maar het is nou eenmaal zo. Ik zou persoonlijk ook geen dingen gaan toevoegen of andere voeding. Je kindje geeft zelf aan wanneer die minder nachtvoedingen wilt