8 Reacties

2 jaar geleden

Als ik wil poetsen poetst me dochtertje van 2 lekker mee, als ik ga koken krijgt ze de tablet zit ze rustig op de bank een spelletje te spelen of een filmpje te kijken. Laat ze meedoen met je yoga…. Een boek lezen lijkt me een brug te ver met een 2 jarige. De kunst is in mijn ogen om het juist om te zetten van een “ blok aan je been” gevoel naar een “hulp” of “steun” gevoel

2 jaar geleden

Ik weet natuurlijk niet of je nog een partner hebt, maar vanaf de geboorte heb ik momenten voor mezelf. Ik ga lekker sproten en mijn vriend zoekt het maar even uit met onze zoon;) ik merk dat ik er ook vaak te graag voor ze wil zijn, wat nergens op slaat want ze redden het prima zonder mij.

2 jaar geleden

Als de kleine slaapt na de lunch doe ik even waar ik zin in heb. Soms is dat niets. Soms is dat tv kijken. Of boekje lezen met een kop thee. Soms wat rommelen in huis. Als hij s avonds in bed ligt ga ik vaak nog even wandelen buiten. (Ik luister dan graag muziek) 2 momenten waarop ik kan bijkomen.

2 jaar geleden

Hier doet ze gewoon mee met mijn bekken oefeningen of ze gaat opeens op mij zitten als ik mijn bekken omhoog moet gooien. Deed ook oefeningen tegen de muur en voordat ik die oefening deed, dan stond zij al tegen de muur dat ik die van haar al moest doen haha. Ze pas zich maar even aan. En anders haar fruit moment

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Mijn man kan inderdaad vaak wat overnemen. Maar soms heeft hij weekend dienst en komt alles bij mij terecht. Het zal zeker te maken hebben met mijn mindset. Ik ga proberen om er anders tegenaan te kijken. Ik kon gelukkig die middag al lekker een rondje hardlopen en toen voelde ik me al een stuk beter! In deze tijd moeten we goed voor onszelf zorgen. Hoe moeilijk dat ook is af en toe.

2 jaar geleden

Ik snap wat je bedoeld. Hier heb ik dat ook wel. Ons zoontje van bijna 2 wil alles met mij doen. Als ik aan tafel zit wil hij op schoot. Als ik op de bank zit klimt hij op me. Maakt niet uit wat ik hem geef qua speelgoed oid.. Ik moet altijd met hem spelen. Probeer het nu wel los te laten. En zeg ook vaak dat hij zelf moet spelen. Is wel lastig want hij houdt lang vol om samen te spelen. Maar het gaat steeds beter. Als hij in bed ligt van 12-14 uur heb ik ff tijd voor mezelf. M'n man werkt gewoon van 9-18 uur. Het avondritueel doen we alfijd samen en de ochtenden doen we om en om.

2 jaar geleden

Gewoon laten helpen. Ik vind tijd voor mezelf minder belangrijk. Liever met mijn manneke in de weer. Gelukkig kan ik rustig koffie drinken en speelt hij ook zelf.

2 jaar geleden

Kinderen willen meestal mee doen. Kan je hem betrekken bij je activiteiten? Het schiet natuurlijk voor geen meter op ;) maar het is wel leuk, kindjes blij en uiteindelijk krijg je van alles voor elkaar. Ramen zemen, afwassen, stofzuigen/vegen, poetsen etc. Bedenk een variant die je kindjes kunnen doen, zodat jullie de taken samen doen en zij voor hun gevoel heel belangrijk zijn