22 Reacties

4 jaar geleden

Heel simpel.. wassen, schillen en met een staafmixer of blender fijnmalen.. :)

4 jaar geleden

Je kan het ook eerst even koken/stomen. Wij stomen het eerst even en dan de staafmixer erop.

4 jaar geleden

Stomen en de mixer het werk laten doen. Dan ik een tray voor ijsblokjes. Die van de zeeman zijn fijn die hebben een rubberen onderkant waardoor je ze er zo uit kunt drukken. Dan ik een ziplockbag en dan kan je eruit halen wat je nodig hebt

4 jaar geleden

Stomen, daar was ik niet op gekomen. Bedankt! En welke fruithapjes geven jullie?

4 jaar geleden

Ik heb het gewoon geraspt

4 jaar geleden

Ik maak veel fruithapjes zelf. Appel eerst stomen (of ff in de magnetron in wat water) en dan pureren. Wat ik overheb vries ik in. Zo ook met peer. (Alleen die zet ik wel meteen in de vriezer, anders wordt het bruin. Mango vries ik ook in. Banaan prak ik zelf op het moment, net als aardbei of framboos.

4 jaar geleden

Ik deel altijd een fruitstuk met mijn dochter, samen gezellig aan tafel. Appel en een peer worden hier geraspt. De zachtere fruit gewoon prakken. Ik wil een deze dagen overgaan op het grotere rasp gedeelte en wanneer ze goed rechtop kan zitten gewoon stukjes geven (Rapley).

4 jaar geleden

Bedankt, en hoe doen jullie het met vers groente?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Bedankt, en hoe doen jullie het met vers groente?
Met de pot mee... voor de kleine met de staafmixer. Ik begin langzaam aan met grovere stukjes. Dus niet zover door tot een puree.. tussen 4-6 maanden veel ‘enkele’ soorten gegeven (bloemkool, broccoli, wortels, doperwten en pompoen). Sinds twee weken echt aan het mixen met aardappel en andere groentesoorten. Gisteren een combi van zalm (stukjes) en aardappel en spinazie (puree) gegeven.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Bedankt, en hoe doen jullie het met vers groente?
Wil je meer weten welke soorten? Hoe veel? Of hoe als in gepureerd/stukjes?? Of snap ik de vraag niet helemaal? 😅

4 jaar geleden

Welke soorten en hoeveel eet de kleine al van 6 maanden

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Welke soorten en hoeveel eet de kleine al van 6 maanden
Mijn kleintje is nu al een tijd bezig (vanaf 4 maanden). At toen nog geen halve volwassen eetlepel met het groentehapje.. wist ook niet helemaal wat de bedoeling was, maar al best snel gewend geraakt! Rond de 5 maanden een volle eetlepel en met fruit bijvoorbeeld een halve banaan, een halve appel, een halve peer en een kwart avocado. Groentesoorten heb ik net in mijn vorige bericht opgenoemd, meer kan ik me nu niet herinneren... maar een tijd dus enkel gegeven en daarna begon ik groentesoorten (en fruit) te mixen en kwam ook de aardappel erbij. Ze eet ruim 2/3 volle volwassen eetlepels. Wanneer haar enthousiasme stop geef ik het ook niet meer. Ik denk dat je echt even moet kijken naar de behoefte van je baby. In principe mogen ze vanaf 6 maanden al heel veel! Heb tot nu 3 keer brood gegeven met appelstroop of boter. Maar dit was niet geslaagd. Heb je het boek van Stefan Kleintjes? Daar heeft hij een schema in opgesteld wat mag per leeftijdscategorie. Ben het niet helemaal eens met zijn methode, en enkele voedingssoorten die je nu nog niet mag bieden maar dat is weer even een ander punt. In grote lijnen zal het je wel helpen met het kiezen van de soorten. Het mooiste is gelijk aan wat jij/jullie eten.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Stomen, daar was ik niet op gekomen. Bedankt! En welke fruithapjes geven ju ...
Appel, banaan, mango, meloen, peer, framboos maar net wat we in huis hebben 😜

4 jaar geleden

Hier gaat fruit best goed, vooral flink gepureerd. Mango, peer, perzik. Banaan vindt ze niet zo. Groente wil ook niet echt. Maar we oefenen lekker door. Fruit eet ze al best een hoeveelheid, ik denk wel 3 of 4 eetlepels. Groente slechts een paar hapjes. We zijn een paar weken geleden pas begonnen dus ik vind het al heel netjes. Overigens heb ik bij mijn zoontje nooit gestoomd ofzo hoor, ik prakte voor hem gewoon iets fijn met een vork. En qua groente gaf ik potjes. Ik vond het allemaal best overweldigend toen. Je moet je energie ook een beetje verdelen hè 🤗 vers gemaakt is leuk maar alleen als je er lol in hebt.

4 jaar geleden

Hier mixen of pletten we de fruitpap, wij doen 1 of 2 soorten fruit, koek en wat sinaasappelsap 😊 Wij zijn eerst begonnen met wat hapjes van 1 fruitsoort zonder iets bij om te proeven

4 jaar geleden

Ik prak gewoon alles wat in wil geven. Net wat ik tegenkom in de koelkast. Overal waar ik meer werk voor moet doen met stomen en weet ik het koop ik uit een potje. 🙈 Liever lui dan moe haha

4 jaar geleden

Maar je kan toch niet alles pletten? Bijv appel of mango.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maar je kan toch niet alles pletten? Bijv appel of mango.
Nee precies. Dat koop ik dus uit een potje. Vind ik teveel gedoe... 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maar je kan toch niet alles pletten? Bijv appel of mango.
Nee klopt appel moet je raspen. Ik koop appel en peer in een potje. Je hebt potjes waar niks anders in zit dan appel en water. Alle potjes in Nederland zijn goed!

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Maar je kan toch niet alles pletten? Bijv appel of mango.
Lekkere rijpe mango kan je gewoon prakken 🤗