17 Reacties

4 jaar geleden

Zolang ze goed groeit en plast is er niks aan de hand! Die van ons is 30weken en die krijgt 7:30 210ml 7scheppen 10 af en toe wat fruit 12uur 210 ml 7 15uur brood en water 18uur warme groente 19:30 210

4 jaar geleden

Onze kleine is nu 6,5 maand. Groeit, vrolijk, plasluiers etc. In de ochtend BV en in de avond en nacht BV. Fles weigert ze. Als ik kijk naar de hoeveelheid die ik kolf dan denk ik ook niet dat ze mega veel BV binnen krijgt, het is vaak ook als troost en of ontspanning. Maar toen ze nog volledig flesvoeding (dan wel kunst dan wel afgekolfde moedermelk) kreeg dronk ze een tijd lang max 500 cc en dat zonder hapjes erbij.. Toch bleef ze groeien. Ze heeft altijd kleine flessen gedronken en naarmate ze ouder werd werd het steeds minder. Het geeft mij nog steeds veel stress het idee dat ze te weinig binnen krijgt. Wat wij doen is om die reden door het avond eten en het fruit hapje melk te doen zodat er toch wat extra melk binnen krijgt.

4 jaar geleden

Lieke slaat soms de 11 uur fles over, dan geef ik die bij de boterham 90+3 krijgt ze toch weer melk binnen. Verder drinkt ze in de ochtend 210+7 of een ontbijtpapje gemaakt met melk, rond 15 uur nog 150+5 en om 19:00 210+7. Die van 11 uur wisselt dus, normaal 150+5 of bij de boterham

4 jaar geleden

Wij zijn ook pas naar 3 flessen gegaan omdat ze de fles van 14:30 bij ons bijna niet meer dronk. Ze krijgt nu: 07:00 uur 180+6 + 1/3 boterham 10:15 uur fruit 11:30 uur 180+6 + 1/3 boterham 14:30 uur yoghurt en misschien later nog een koekje 17:00 uur groente 18:15 uur 180+6 (papfles) Sinds we de fles hebben laten vallen van 14:30 drinkt ze weer alle flessen leeg en eet ze ook haar groente beter 👍 Misschien kun je proberen die fles te laten vallen ipv die van 12:00 uur?

4 jaar geleden

Mijn dochter dronk ook haar flessen niet meer op. Misschien zou je haar avondeten naar 17:00 uur kunnen doen? Dan drinkt ze misschien wel haar laatste flesje leeg.. bij ons werkte dat :)

4 jaar geleden

Ons zoontje drinkt nog steeds 5 flessen om de 4 uur😱🙈180+6 krijgt vaak 21.30 laatste fles, komt om 6.30 weer en drinkt dan volle fles op en slaapt nog weer verder. Staan dan rond 9.00/9.30 op. Ritme komt omdat ik altijd late dienste werk. Ik maak me juist zorgen dat hij teveel krijgt hehe omdat ik overal 4 of 3 flessen lees. Wel zijn de hapjes nog geen succes. Bieden wel telkens aan maar gaat miss een ijsklontje in. Bieden vaak 1.5 uur voor de volgende fles hapje aan. Alleen de fles van 14.00/14.30 gaat niet altijd leeg dus die heb ik verlaagd, en misschien binnenkort weglaten. Dus denk dat elk kindje anders is, ze kunnen haast niet te weinig binnen krijgen als ze gewoon goed plast en levendig is er denk ik weinig aan de hand. Gewoon goed naar je kindje blijven kijken 🤗

4 jaar geleden

5, waarvan ochtend en avond 180 en overdag 150. Moet ook zeggen dat wij pas laat met hapjes zijn begonnen, krijg fruithapje overdag en dan wanneer wij ook eten een groentehapje. Maar ik haal er geen fles af, ze is erg fijn dus kan de extra melk goed gebruiken 👍

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 7.5 maand eet en drinkt precies hetzelfde alleen dan 4 flessen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nog 5 flessen, van 180+6. Drinkt ze allemaal op. Maar eet ook flink: 200gr fruit, 200gr avondeten (avg), boterham.. hongerlap! Cb adviseerde om de laatste fles te laten vallen maar hij word er echt nog voor wakker en drinkt hem nog helemaal leeg. Zo zie je, elk kindje is anders.

4 jaar geleden

4 x 210+7....op kdv krijgt hij overigens 4x 180+6

4 jaar geleden

7u45 210+7 10u15 pilletje met slokjes water 11u15 groentenpap (ja België 😃) en slokjes water 15u fruitpap en slokjes water 19u flesje 210+7 Dat is het...

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7,5 maand en drink tussen de 550 en 650 melk per dag.. was ook bang dat ie te weinig kreeg, maar als je nagaat dat hij fruit, avondhap van zo’n 180 gram en een boterham eet met slokjes water is het best veel bij elkaar 😊 hoefde me volgens cb geen zorgen over te maken iig

4 jaar geleden

Ons zoontje is 32 weken en krijgt 3 flessen op een dag. 2x 210+7, 1x 180+6. Verder 200 gram fruit of de 1/2 stukken fruit en ander tussendoortje, 200 gram avondeten en tussen de middag proberen we brood(gaat nog niet heel goed). Bij elke voeding bieden we water of thee aan. 😊

4 jaar geleden

Hier ook een dochtertje die slecht dronk! Was er soms na 50cc al klaar mee terwijl ze 210 krijgt! Ff volhouden.. hier is het weer als vanouds!

4 jaar geleden

Wauw wat een verschillen. Merk ook echt dat elk CB iets anders adviseert. Laatste keer zeiden ze dat ik het Voedingscentrum moet aanhouden. Want ik zei dat ze nog geen brood wilde eten, maar dat was niet erg. Maar ik doe het op mijn gevoel. Elk kind is anders toch. 8.00 flesje 180 11.00 fruithapje 12.00 flesje 180 (Tussen 12.00 en 16.00 2 of 3 maispuffs) 16.00 flesje 180 17.30/18.00 groentehapje 20.00 flesje 180 Flesjes drinkt ze de ene keer wel leeg en de andere keer niet, over de dag door krijgt ze ook wel eens haar bekertje water met 3 drupjes diksap. Brood en pap lust ze nog niet, maar ik blijf het elke week aanbieden.

4 jaar geleden

Zolang hij minimaal 4 plasluier per 24 uur heeft is er niks aan de hand. P. S mijn zoon moet echt geen water, druppeltje dixap en hij drinkt wel zo 100ml weg.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Zolang hij minimaal 4 plasluier per 24 uur heeft is er niks aan de hand. P. ...
Zij bedoel ik😉