28 Reacties

4 jaar geleden

Wij houden dit aan. Hoe ouder ze worden hoe minder. 915 is best vee

4 jaar geleden

Ik denk dat er niet perse een minimum of maximum aan zit. Zolang jullie dochtertje voldaan is en goed groeit zit je goed met het aantal ml wat je geeft, ben ik van mening dan.. Ik hield me ook vast aan die regel maar het consultatiebureau zei gisteren tegen mij dat een baby beter niet meer dan 200 ml in een keer drinkt ivm de niertjes die daar niet zo goed tegen kunnen. Dus dan stopt die regel al snel..

4 jaar geleden

Bij mijn weten klopt die som niet. 6x150=900 en 900:6= 150. Dus dat zou betekenen 6 flesjes van 150 cc.

4 jaar geleden

Bij mijn weten klopt die som niet. 6x150=900 en 900:6= 150. Dus dat zou bet ...
Inderdaad. Ze krijgt 5 voedingen ipv 6,wat een stomme fout van me. 🤣

4 jaar geleden

Reactie op DaliaLina

Wij houden dit aan. Hoe ouder ze worden hoe minder. 915 is best vee
Oh bedankt. Dat lukt ons wel om haar te geven. Ze drinkt nu ongeveer 150 - 160 ml iedere keer.Dan ben ik gerust

4 jaar geleden

Hoi! Geef je alles in borstvoeding? Consultatiebureau en kinderarts hier zeiden dat je die rekensom dan als een indicatie kunt gebruiken maar dat het ook mag afwijken. Bij sommigen is de borstvoeding 'rijker' qua inhoud als de bij de ander. Zolang ze blijft groeien en goede plasluiers heeft (1x per 3u.. of 2halfvolle per 6u bv) is het goed. Succes daar!

4 jaar geleden

Tja die van ons is nu 4,5 maand en drinkt sochtends en savonds bij mij live. Overdag 3 flesjes van ieder 130 dus ik denk dat er niet echt een maatstaf is, ik zou je kindje volgen in wat zij wilt maar dat ben ik 😅

4 jaar geleden

Reactie op Marliesvham

Hoi! Geef je alles in borstvoeding? Consultatiebureau en kinderarts hier z ...
Ik geef alles borstvoeding inderdaad. Ze plast en poept naar onze mening heel goed. Na iedere maaltijd krijgt ze een nieuwe luier en dan zit die toch wel goed vol (en als ze kakt is dat vaak een extra luier), dus dat zit wel goed.

4 jaar geleden

Reactie op DaliaLina

Wij houden dit aan. Hoe ouder ze worden hoe minder. 915 is best vee
Ja dat rekensommetjes kan je dus inderdaad met 110 ml doen. Dus waarschijnlijk krijgt ze dan nu wel genoeg binnen ;-) En ook daarin kun je, als je kindje gezond is, goed op haar vertrouwen. Heb diezelfde twijfel gehad bij mijn dochter, dus herken het wel hoor. Maar merk dat ze het eigenlijk goed aangeeft.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 6,2kg en krijgt 3x180 en 1x210 met pap wel flesvoeding

4 jaar geleden

Net hetzelfde bij ons dochter. 5 maanden over een week, weegt 6kg, kan net 150ml drinken en dit 5 keer per dag. Wel kunstvoeding. Ik maakte me er geen zorgen over. Maar sinds een paar dagen krijgt ze zelfs die 150ml met moeite binnen en drinkt soms maar de helft. In probeer dan in kortere periodes meer flesjes te geven maar lukt ook niet goed. Zouden het haar tandjes zijn? Gisterenavond een hele tijd jammeren en niet in slaap kunnen vallen. Heb haar in slaap moeten wiegen.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Net hetzelfde bij ons dochter. 5 maanden over een week, weegt 6kg, kan net ...
Heb je al een groter speen gaatje geprobeerd dat was bij ons de oplossing

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Heb je al een groter speen gaatje geprobeerd dat was bij ons de oplossing
Ja we zijn al twee keer overgestapt naar een grotere speenmaat. Ze drinkt in de flessen van Avent en zit nu op maatje 2 (0-1-2). Mss dan toch eens een 3 in huis halen en proberen, maar dat is echt voor pap lijkt me.

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Ja we zijn al twee keer overgestapt naar een grotere speenmaat. Ze drinkt i ...
Geen idee maar mijn dochter heeft dr Brown en die drinkt haar gewone melk fles uit de 3 en de pap fles uit 4 en speen 3 is vanaf 6 maand en ze is nu 5 dus je kan het proberen

4 jaar geleden

Je baby mag max 1 ltr per dag.. Op alle blikken babyvoeding staat op dit moment bij 5 maanden 5 x 180 ML. Ben je al begonnen met oefenhapjes? Misschien is ze daarin geïnteresseerd.

4 jaar geleden

Ons zoontje is vandaag 5 maanden en krijgt 5 x 180 ML per dag. De 5e fles zijn we aan het afbouwen dus krijgt nu 4 x 180 ML en 1 x 120 ML.

4 jaar geleden

Onze dochter van bijna 6 maanden precies hetzelfde. Dronk goed maar sinds een aantal dagen weer minder. Naar mijn idee krijgt ze last van haar eerste tandjes. Ook krijgt ze inmiddels de hapjes en dit vind ze erg lekker. Deze week op bureau geweest en daar zeiden ze dat het niet erg was, dan is de buik gewoon vol. Ze geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben gehad.

4 jaar geleden

Hier een meisje van bijna 5 maanden met volledige borstvoeding maar dan aan de borst. Hier drinkt ze ook minder nu, stopt sneller. Tandjes misschien of gewoon minder trek. Ze groeien natuurlijk steeds iets minder hard.

4 jaar geleden

Reactie op DaliaLina

Wij houden dit aan. Hoe ouder ze worden hoe minder. 915 is best vee
Ik gebruik dit schema ook. Je kunt best wat minder geven inderdaad.

4 jaar geleden

Het is geen minimum of maximum. Ze zeggen dit is een richtlijn. Meer of minder maakt dus niet uit. Zoals ze genoeg plas en poepluiers heeft krijgt ze genoeg binnen !