29 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt 7x140/150. Hij begon al met een groei achterstand en wil soms zelfs nog vaker. Het scheelt dat je moedermelk nooit te vaak kan geven.

4 jaar geleden

Dochter 110 per voeding. Is vandaag 10 weken oud.

4 jaar geleden

Mijn dochter is 14 weken en drinkt 180cc afgekolfde melk als ik aan het werken ben 👍

4 jaar geleden

Ik geef ook afgekolfde melk. Ik hoopte op 6x 150cc en daar mik ik ook op. In praktijk gaat het nu 7x 130, ook prima. Alleen door spruw zat ie even op 9 a 10x 90-100. En dat was niet helemaal zoals zijn behoefte is. Want hij had dan nog wel honger alleen deed 't eten hem zeer.

4 jaar geleden

https://www.medela.nl/borstvoeding/blog/lactatiekundige-nienke/hoeveel-moedermelk Misschien heb je hier ook wat aan? Dan zou je kunnen berekenen hoeveel je kindje nodig heeft.

4 jaar geleden

Die van mij is 13 weken en drinkt gedurende de dag 3 flesjes melk met 125ml en dan sochtends en savonds bij mij aan de borst. Ze drinkt wel weinig vind ik maar ze wilt niet meer en is toch vrolijk 😀

4 jaar geleden

Hier 23 weken, gecorrigeerd 12 weken vanwege vroeggeboorte. Nu 5 keer 160 cc.

4 jaar geleden

13 weken oud nu, op dagen dat ik werk drinkt onze dochter gemiddeld flessen afgekolvde bv tussen 120 en 150ml. Was tot 12 weken 100 tot 120ml. Krijgt 6 tot 7 voedingen op een dag totaal, fles of borst. Ze weegt nu 6 kg, bij geboorte 3.2kg

4 jaar geleden

Onze dochter van precies 15 weken drinkt niet meer dan max 130 ml per keer. Wij geven 6/7 flesjes per dag waarvan 1 in de nacht met 90 ml

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 17weken krijgt 140/150ml 7x per dag. Beetje aftasten. Borstvoeding geef je nooit te veel. Wij begonnen met 110 en zijn daarna meer gaan geven omdat hij hier om vroeg.

4 jaar geleden

4 maanden oud en 6x 120 a 130 cc

4 jaar geleden

Op de dagen dat ik werk drinkt Sofie de ochtend voeding aan de borst, twee voedingen van ong. 180-210ml uit de fles en dan de avond voeding aan de borst. Hoeveel kolf je per keer af?

4 jaar geleden

Het hangt er ook vanaf hoe zwaar je kindje is en hoeveel hij/zij per keer wil drinken. Onze Jayce is 15 weken en woog bij de laatste keer wegen 5390 gram. Hij mag volgens zijn gewicht 150 - 180 ml per keer drinken en hij vraagt meestal 5 voedingen. Het is al vaker voorbij gekomen maar hier nog een keer de berekening: gewicht afgerond naar 1 cijfer achter de komma (bij ons bijv 5,4) x150 ÷ aantal voedingen = aantal ml wat je kindje per keer mag drinken. Op het kdv geef ik flesjes van 180 - 200 ml bv mee en die gaan meestal helemaal op en soms drinkt hij 1 tot 150ml op. Verder thuis zoveel mogelijk live bv dus geen idee hoeveel hij dan drinkt, maar genoeg natte luiers en hij krijgt van die lekkere mollige armpjes en beentjes :)

4 jaar geleden

Ik kolf al 4 maanden fulltime, vanwege reflux waardoor de voeding ingedikt moest worden met jbpm. Ze drinkt inmiddels 5 a 6 flessen van 200ml, 18 weken oud.

4 jaar geleden

onze dochter is te klein geboren. Ze is nu aardig op gewicht met 5,5 kilo 14 weken. Ze is nog steeds klein, maar ze drinkt 7x op een dag waarbij ze van de 7x, 6x uit borst drinkt en 1x uit fles. Uit de fles drinkt ze gemiddeld 90 cc en heel soms 120cc.

4 jaar geleden

Hoi sinds vandaag geef ik volledig uit fles gekolfde melk. Dit omdat de kleine wat achteruit is gegaan kwa groei in gewicht. De kinderarts zei dat onze zoon (5,65kg) 750 tot 900 ml gekolfde melk mag hebben per dag. Van een lactatiekundige heb ik laatst dit overzicht gekregen. Dat is afkomstig van een onderzoeksbureau speciaal voor borstvoeding. Hierbij gaat de 'standaard' 150ml per kg na aantal maanden omlaag. Maar dit is ook een richtlijn. Elke baby kan een andere hoeveelheid nodig hebben ☺️

4 jaar geleden

Ik zie hier hoeveelheden van 180 ml per voeding voorbij komen. Maar kolven jullie per keer dan ook zoveel? Ik zit meestal rond de 120 ml dus dan zou ik steeds iets missen..

4 jaar geleden

Mijn productie is, sinds ik weer ben gaan werken, flink afgenomen. Dus ik moet inmiddels een paar keer kolven voor 1 voeding. De rest van de voedingen moet sinds 4 weken (helaas) aangevuld worden met kunstvoeding. Een tijd geleden kolfde ik 200cc per sessie, en toen dronk ze nog wat minder per keer.

4 jaar geleden

Ik zie hier hoeveelheden van 180 ml per voeding voorbij komen. Maar kolven ...
Ik heb me eerder ook zorgen gemaakt als ik zulke getallen zie, maar die van mij drinkt nog ongeveer 8 voedingen op een dag en dan is 120ml hartstikke netjes. Er zijn er maar genoeg die dan ook nog minder per keer drinken en ook gewoon goed groeien (wat ik lees via Facebook borstvoeding en kolven). Dit stelde mij echt gerust. Ook hebben kinderen de neiging om uit een fles meer te drinken dan uit de borst, omdat ze uit de fles minder moeite hoeven doen.

4 jaar geleden

Ik zie hier hoeveelheden van 180 ml per voeding voorbij komen. Maar kolven ...
Wisselend en afhankelijk van hoeveel tijd er tussen. Wanneer ik dagdienst heb geef ik sochtends ene borst en kolf ik de andere, waarbij dan 100-150 cc, op werk zit er zes uur tussen en bij thuiskomst weer 6 uur gemiddeld, waarbij ik beide borsten tegelijk kolf en vaak eerste kolf beurt iets minder en volgende kolf beurt iets meer, waarbij per borst 80 tot 150, waardoor totaal 160 tot 300 kan zijn per kolf beurt als ik beide borsten kolf. Dochter inmiddels 15 weken