29 Reacties

4 jaar geleden

Ik kolf fulltime. Mijn dochter is 15 weken en drinkt 5/6 flessen tussen de 130 en 170 cc

4 jaar geleden

Mijn productie is, sinds ik weer ben gaan werken, flink afgenomen. Dus ik m ...
Ik kolfde eerst zeker 150ml per keer (kolfde af en toe). Nu kolf ik 2 dagen volledig en kolf ong 750ml per dag. Dit is wat mijn zoon minimaal moet krijgen volgens de cb. Heb je extra gekolfd toen je erachter kwam dat je te weinig kolfde? Heeft dat nut gehad? Hoop dat ik de kleine bv kan blijven geven. Dit meer met de gedachten dat ik dan nog iets geef voor hem. Maar uiteindelijk is zijn gezondheid belangrijker. Alleen als ik over moet op kv (bijvoeden) ben ik bang dat ie weer last krijgt van krampjes. Heeft jouw kleine dat ondervonden?

4 jaar geleden

Als in dit allemaal lees heb ik wel een en heel uitzonderlijke zoon. Hij krijgt altijd borstvoeding, s avonds krijgt hij het in een flesje van de papa. Hij doet meestal 6 voedingen aan de borst. Smorgens drinkt hij een kant en kolf ik de overschot van de nacht af (tussen 200 en 260ml). Bij zijn laatste flesje om 21u30 merkten we de laatste weken dat hij weer wakker kwam snachts van de honger. Nu aan 16 weken drinkt hij dus 6 keer borst en tussen de 200 en 250 met 2 schepjes rijstpoeder aangedikt s avonds. En dat is voor hem ideaal om dan 8 a 9u te slapen. Das dus bijna dubbel of sommige andere kindjes ;(

4 jaar geleden

Ik verbaas me eerlijk gezegd dat CB uitspraken doet over die hoeveelheid melk. als je kindje gezond is en BV krijgt zou ik zelf niet proberen meer te geven of aanvullen met KV. Als ze aan de borst drinkt heb ik toch ook geen idee wat ze binnen krijgt?

4 jaar geleden

Reactie op Lies 2507

Als in dit allemaal lees heb ik wel een en heel uitzonderlijke zoon. Hij kr ...
Maar waarom zou je niet alleen maar borstvoeding geven? Ook voor de nacht.. Mijn dochter komt inderdaad nog een keertje 's nachts, maar ze is pas 14 weken dus dat is ook heel normaal. 250 ml + ingedikt is echt een enorme fles.

4 jaar geleden

Reactie op Lies 2507

Als in dit allemaal lees heb ik wel een en heel uitzonderlijke zoon. Hij kr ...
Haha die zoon van jouw is zeker een goede drinker. Ze trekken zelf uit de borst wat ze nodig hebben en komen anders wel vaker. En inderdaad zo lang ze plassen en actief zijn komt het wel goed. Ben wel benieuwd naar het gewicht van jouw goede drinker😁

4 jaar geleden

Reactie op Djoke

Haha die zoon van jouw is zeker een goede drinker. Ze trekken zelf uit de b ...
Mijn zoon weegt nu aan 16 weken 6kg 850. 62 cm

4 jaar geleden

Maar waarom zou je niet alleen maar borstvoeding geven? Ook voor de nacht.. ...
Krijgt alleen maar borstvoeding hoor. Maar de fles dat papa geeft wordt aangedikt met rijstpoeder op aanraden van vroedvrouw.