95 Reacties

5 jaar geleden

Eerste dag van menstruatie

5 jaar geleden

Dag van ovulatie. Eerste dag van menstruatie is hoe de verloskundigen het berekenen, gebaseerd op theorie. Maar heel vaak draait het echt om de ovulatie datum. Vandaag hierdoor, met mijn echo, twee weken terug gezet.

5 jaar geleden

Je telt altijd vanaf de eerste dag van je menstruatie

5 jaar geleden

Eerste dag van de laatste menstruatie. Je krijgt in principe 2 weken cadeau.

5 jaar geleden

Eerste dag menstruatie + 40 weken. Ovulatie + 38 weken.

5 jaar geleden

Geteld vanaf eerste dag van de laatste menstruatie heb ik er voor mezelf een week af getrokken. Ik heb een relatief lange cyclus en een ovulatietest gedaan rond de bevruchting. Ik weet dus vrij zeker dat er niet twee (zoals gemiddeld wordt gerekend), maar drie weken tussen de eerste dag van de laatste menstruatie en de eisprong zaten. Hoe lang de bevruchte eicel er vervolgens over gedaan heeft om in te nestelen is natuurlijk ook nog de vraag (misschien ook wel langer dan gemiddeld), dus misschien gaan er nog wat dagen af bij de echo a.s. vrijdag. Ben heel benieuwd!

5 jaar geleden

Ik reken vanaf mijn ovulatiedag, gezien ik een ICSI traject gehad heb en hierdoor geen menstruatie maar een ontrekkingsbloeding heb gehad. En deze geeft een vertekend beeld van mijn cyclus, 15 dagen langer dan normaal. Ik tel er dan wel 2 weken bij op.

5 jaar geleden

Als je weet wanneer je ovulatie is geweest kan je het beste vanaf die datum tellen + 2 weken erbij optellen!! Wanneer je vanaf je eerste dag van je menstruatie telt, kan het zijn dat de weken niet kloppen, aangezien de bevruchting pas is op het moment van de eisprong. De eisprong is dus leidend voor het aantal weken :)

5 jaar geleden

Optellen, aftrekken, best nog verwarrend hoe je het beschrijft... Ik heb een week afgetrokken vanaf het aantal weken dat ik zwanger zou zijn, gerekend vanaf eerste dag laatste menstruatie. Toen ik een zwangerschapstest deed was ik dus geen 5, maar 4 weken zwanger. Maar voor de totale zwangerschapsduur moet je dan inderdaad een week optellen: dat is in mijn geval dus niet de klassieke 40 weken, maar 41 weken vanaf eerste dag laatste menstruatie.

5 jaar geleden

Ik ben gewoon uitgegaan van de datum die mijn Bella beat app heeft berekend. Daarnaast kwam de huisarts op de zelfde dattum uit. Komende maandag weten we meer.

5 jaar geleden

Mijn cyclus is nogal onregelmatig dus naar de menstruatie kijken heeft bij mij geen zin. Gelukkig voel ik mijn eisprong duidelijk en reken ik vanaf 2 weken voor die datum.

5 jaar geleden

Ik ben nu vier weken zwanger

5 jaar geleden

4 weken (ICSI)

5 jaar geleden

7 weken en 4 dagen 😍

5 jaar geleden

5 + 2

5 jaar geleden

7 weken vandaag precies! Vanochtend kwam ik erachter dat een vriendin, die het al eerder vertelde omdat zij al een echo heeft gehad dat ze net zo ver zwanger als ik. Ikzelf heb 1 juli een echo, daarna gaan wij het ook vertellen. (Als alles goed zit uiteraard). Kben nu al benieuwd naar haar reactie.

5 jaar geleden

Ik weet ook niet met zekerheid te zeggen hoever ik nu exact ben... Aan de hand van de eerste dag van mijn laatste menstruatie dan nu 5 weken zwanger... Maar goed zodra ik mijn eerste afspraak heb gemaakt met verloskundige weet ik dat pas echt zeker!! Dit is mijn eerste kindje vind het zo spannend allemaal ook al die 'vage' klachten nu... Maar heb begrepen dat dat allemaal heel normaal is?

5 jaar geleden

Vandaag precies 7 weken! 😍 Afgelopen dinsdag de 1e echo gehad omdat ik iets bloed verlies had. Alles was gelukkig goed. Aankomende donderdag weer een echo.

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik weet ook niet met zekerheid te zeggen hoever ik nu exact ben... Aan de h ...
Hi, welke vage klachten heb je?

5 jaar geleden

Moe, last van gevoelige borsten, misselijk, hoofdpijn...