10 Reacties

4 jaar geleden

Ik herken dit helemaal. Ons zoontje is inmiddels 5.5 maand en weegt ruim 9 kilo. Tegen mij is gezegd dat ik de fruit en groente hapjes flink omhoog mocht doen, omdat ze de melk niet meer wilde. Ik geef nu ongeveer (sommige dagen wijkt dit) 7:30 180ml melk 10:30 1 potje fruit of 125gram zelf gemaakt 13:00 150ml melk Dan slapen van 13:30 tot ongeveer 15:30 16:30 1 potje groente of 125gram zelf gemaakt 18:00 150ml melk 21:00 210 melk + 2 grote scheppen pap Ik ben hier direct nadat ik bij het consultatiebureau ben geweest mee begonnen en ik merkte direct verschil. Soms heb ik dagen dat ik er nog een flesje van 90ml bij geef. Meestal heeft hij dan een hazenslaapje gehad en dus eerder honger. Misschien heb je er iets aan 😊😊

4 jaar geleden

oh ja mijn zoon had dat ook met kv. We gaven hem een grote joeveelheid geroentehapje. Met zijn gewicht zat hij ook tegen de bovengrens aan. Nu niks meer van over. Maar het hielp wel. Als hij goed kan eten, kun je iets geven waar hij aan kan sabbelen. Watermeloen of komkommer in zoon zeefzakje. lekker koel voor doorkomende tandjes. Dat kan ook een oorzaak zijn. Maar als bang bent dat ie te veel gaat aankomen, kun je dus dan toch dat groente in een zakje geven, of een maischipje. Je merkt zelf wel bij het uitproberen of hij het snel onder de knie heeft en er aan toe is. Maar je kan een flesje van 90 maken wat ze hierboven ook al zeiden. en het aanlengen met 10 a 20 cc water, of alleen een flesje water. ik denk ook dat het door het weer komt en als ze last hebben van tandjes kunnen ze het ook warm hebben.

4 jaar geleden

Ik geef borstvoeding en ben flexibel. Zeker tijdens deze warme dagen. Als ze na 3 uur wil drinken doe ik dat. Sowieso schijnen er rond 6 maanden regeldagen te zijn. Mijn dochter drinkt de laatste dagen eind van de middag best vaak, of dat nou door de warmte of honger komt weet ik niet... maar ik ga haar geen melk onthouden.

4 jaar geleden

Wij geven flesvoeding, en voeden op verzoek. Altijd 4 flessen per 24 uur, en de ene keer zit daar 6 uur tussen en de andere keer 2 uur. Wisselt een beetje!

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Wij geven flesvoeding, en voeden op verzoek. Altijd 4 flessen per 24 uur, e ...
Kan/mag je groente en fruit niet uitbreiden? Onze zoon had met 5 maand ook 2x210 en 2x240. Nu is dat minder geworden vanwege fruit en groente starten/uitbreiden

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Ik herken dit helemaal. Ons zoontje is inmiddels 5.5 maand en weegt ruim 9 ...
Heeft hij alleen dat ene dutje om 13:30? Hier heeft hij nog best veel dutjes 😅 na elke fles als ie ongeveer twee uur wakker is leg ik hem op bed.

4 jaar geleden

Haha herken dit zo hard. Elke keer als wij iets zelf eten, krijgen we een boze blik van hem 😅 Was bij ons al sinds geboorte een gulzige en hongerige baby. Wij geven 210. Hier ook bijna 8 kilo en is echt al groot!

4 jaar geleden

Die van ons krijgt ook 2x groente of fruit 3x 210 melk. Dit lijkt nooit genoeg. Laatst keken we in het oei ik groei boek. Daar staat in dat ze rond de 5 en 6 maanden een huilerige periode van ongeveel 6 weken hebben. Wij hopen dat hij er nu in zit

4 jaar geleden

Cb geeft wel vaker het advies om snel op te hogen met hapjes. Snap daar helemaal niks van! WHO hanteert pas vanaf 6 maanden te introduceren en vuistregel food under one is just for fun! Melk blijft de hoofdvoeding! Nederland is ook 1 van de weinige landen die van de WHO norm afwijkt... ik zou dus zeker niet zoveel aan bijvoeding gaan geven! Ik ben net als met bv grote voorstander van meerdere voedingen in kleinere cc’s. Dit kun je ook met kv realiseren :) Wat je met kv snel doet is de maag oprekken met zulke grote hoeveelheden! Mijn dochtertje is 5 maanden, volledig bv nog geen hapjes, als ze de fles drinkt krijgt ze afgekolfd maar 120, en dan elke 2,5/3 uur. Wil ze eerder? Prima dan geven we bijv. 50cc. Drinkt hij effectief aan de borst? Je geeft kv bij zeg je, heb je te weinig bv? 😘

4 jaar geleden

Thnx voor alle reacties! we gaan uit jullie reacties gewoon wat uitproberen