24 Reacties

3 jaar geleden

Precies hetzelfde hier met ons zoontje van 8,5 maand. Hij wordt tussen 4 en 5 wakker. Enige dat helpt: bij ons slapen. Heeft hij blijkbaar nodig nu. Gaat vanzelf weer over.

3 jaar geleden

Ik denk dat ze op dit moment jullie nodig heeft. Denk echt dat het een fase is. Ik snap dat het lastig is. met 2 kinderen. Mijn zoon van 6 sliep tot zijn 5e jaar bij ons. Pas na de komst van onze dochter slaapt hij in zijn eigen bed. Voorheen sliep hij tot de nacht in eigen bed en wanneer wij naar boven gingen pakten wij hem op. Daar slapen werkte niet. Heel vaak geprobeerd hij werd elke dag steeds eerder wakker. Tot hij wakker werd na 1 uur in eigen bed. Maar je erbij neerleggen heeft het opgelost. Maar maak het ze niet makkelijk. Misschien dat je oudste op een gegeven moment zegt. Dit is te druk voor mij en geeft zij het op 馃ぃ. Maar ik snap je , in het begin wilde onze zoon ook bij ons in bed. En hij is al groot en slaapt zo wild. Sommige dagen gaat papa nu in zijn bed en mag hij bij mij. Misschien een optie om een dag af te spreken of 2 dagen in de week waarop je oudste met jou in bed gaat en later in de nacht de jongste erbij komt. Of koop een luchtbed, sowieso altijd wel handig voor vriendinnetjes die blijven logeren later, en dat je partner dan bij haar gaat logeren 2 avonden. Ze moet het wel leuk vinden en zelf willen je oudste. Deskundigen zeggen dat het gezond is, samen met je kinderen slapen. Tenzij ze zelf niet willen dan.

3 jaar geleden

Gewoon in hun bed laten... hier hetzelfde verhaal hoor behalve dat die dat om 2 uur en om 4 uur doet. Ik smeer nu dentinox op het tandvlees omdat de tanden eraan komen hij krijgt een bijtring en zijn speen en dan ben ik weer weg en als hij dan nog huilt heeft hij pech.. met de vorige 2 hetzelfde gedaan behalve dat die geen speen hebben gehad.

3 jaar geleden

Misschien heeft die het koud? Bij ons was dit ook het geval ik dacht dat een pyama en slaapzak voldoende zou zijn. Maar toen toch een keer dekentje geprobeerd en sliep als een roos. Als die tussen jullie i n ligt is het natuurlijk ook alweer warmer 馃槉

3 jaar geleden

Ik haal haar nooit uit bed behalve als ze heeft gepoept, ik heb dit ook weken achter elkaar gehad dat ze huilend wakker werd komt gewoon door het sprongetje,slapen ze ook slechter of hebben last van verlatingsangst, tandjes die doorkomen. Ze sliep uiteindelijk na een uurtje weer verder, ze moet begrijpen dat ze uiteindelijk zelf weer verder slaapt. Is echt niet erg als je er al heen bent geweest en je laat haar daarna even huilen ze valt vanzelf weer in slaap hier. Volhouden en komt vanzelf goed, nu slaapt ze hier ook weer lekker de nachten door. Zet altijd nog even haar zazu konijn aan die gebruik ik al sinds haar geboorte een nachtlampje met muziekjes.

3 jaar geleden

Ooh wat moet dat zwaar zijn zeg! Ik had laatst hierover ook een topic geopend en het bleken toen tandjes te zijn, maar ook heeft het geholpen om toen een winterslaapzak aan te doen

3 jaar geleden

Wij hebben dit probleem ook al echt heel lang, wist me geen raad meer.. ik heb de slaapgids, voorbeeldroutines en de vroege vogel gids van snuggles and dreams gekocht. Dus op basis daarvan, hoe ziet de dag eruit?

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Wij leggen haar alleen niet bij ons in bed met als gevolg dat ik ook een paar uur wakker ben.. Nog 6 dagen en dan is sprong 6 voorbij en gaat het hopelijk beter!

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

Gewoon in hun bed laten... hier hetzelfde verhaal hoor behalve dat die dat ...
Dan heeft hij pech? ....

3 jaar geleden

Ik zet stofzuiger geluid aan, houd een hand op zijn rug en bibs en wacht tot hij slaapt. Dat kan soms 20 minuten duren maar het werkt wel vaak. Als hij hard huilt en heel overstuur is doe ik pick up put down methode van slaaptips voor baby鈥檚.. Als hij niet gaat slapen als ik erbij blijf ga ik weer weg en kijk ik even wat er gebeurd. Soms geeft hij het na een paar minuten huilen dan toch op... Soms werkt het dan alsnog om weer even opnieuw hand op de bibs te leggen... Er kan een slaapregressie komen met 8 maanden, dus houd voor ogen: het is een fase, probeer andere slaapassociaties te voorkomen die je niet wil hebben en houd vol! Slaapregressie is uiteindelijk slaapprogressie zeggen ze... 馃槵

3 jaar geleden

Jeetje joh wat heftig voor jullie! Ons zoontje van bijna 9 maanden wordt ook opeens vaak wakker. (Sliep van 19-7 uur toen hij 4 maanden was) nu opeens vaak wakker. Het enige advies wat ik je kan geven.. Haal je kindje alleen uit bed voor een poepluier. Maar verder nooit. Ook vooral niet in bed. (Beide kindjes niet) dan is het einde zoek. 馃檲 het is ook gewenning van je kindjes.. Ze weten het nu beide. Je zal dit patroon moeten doorbreken om het te veranderen. En echt een paar dagen, misschien wel 2/3 weken volhouden. De aanhouder wint. Heel veel succes. Hoop dat je snel beter kan slapen.

3 jaar geleden

Wij hebben dit ook een poos gehad. Onze dochter werd dan ook alleen stil bij ons in bed maar ik sliep dan niet meer. Op een gegeven moment heb ik het campingbedje bij ons in de kamer gezet en haar daar dan ingelegd. De eerste nacht wou ze dat ook niet maar hebben we haar laten mopperen. Daarna een week elke nacht vanaf een uur of 3 in het campingbedje. Nu sinds een kleine week slaapt ze weer door op haar eigen kamer. Ik was er altijd op tegen om haar bij ons in bed te leggen maar op een gegeven moment ben je zo wanhopig dat je toch maar even toe moet geven. Het is gelukkig een fase maar wel een heftige. Succes.

3 jaar geleden

misschien is de baby dan gewoon wakker?? kan ook daar hoor ik dan niemand over 1000 gesprekken sprongetjes bla bla tegenwoordig moet alles een stempel of conclusie op getrokken worden maar misschien de meest logische en natuurlijke.... gewoon wakker...

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

misschien is de baby dan gewoon wakker?? kan ook daar hoor ik dan niemand ...
Dat is inderdaad bij onze dochter zo! Tussen 5 en half 6 is ze klaarwakkeren wil niet meer slapen.. doen dan de fop er nog ff in en slaapt ze nog max half uur tot een uur maar dan ist wel echt klaar haha

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

misschien is de baby dan gewoon wakker?? kan ook daar hoor ik dan niemand ...
Idd. Die van ons zit al 8,5 maand in een sprong en is nog steeds iedere 3u wakker 馃槈

3 jaar geleden

Je hebt ook zoiets als split night bij baby's.. weet niet of dat al is genoemd hier. Moet je maar eens Googlen.

3 jaar geleden

Bij ons ook drie van zulke weken gehad. Gewoon klaarwakker en willen spelen. Uiteindelijk een paar keer naar gewoon laten spelen in z'n ledikant en na een uur weer een poging om te laten slapen. Dus dik twee uur wakker 馃槗 Twijfelde heel erg aan m'n eigen methode en was al bijna van plan om allerlei schema's te gaan proberen en opeens 'poef' weer zoals vanouds slapen, zelfs beter. En daarna kon hij allerlei nieuwe dingen! 馃榿 Dus toch 'gewoon' en sprongetje

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Beste MOM2BE-27 Ik heb jou reactie verwijderd omdat hij off-topic was. Ik wil iedereen er op attenderen dat iedereen zijn of haar eigen manier heeft hoe hij/zij met hun baby omgaan, tuurlijk mag je ergens niet mee eens zijn, maar laten we het wel netjes houden. Groetjes, Lindsey En even als forumlid: mijn zoontje is nu ook 8,5 maand oud, ik raad echt de slaapgidsen van snuggles and dreams aan. Wij zijn nu een paar dagen begonnen met haar methodes en zie nu al duidelijke verbetering!馃槉 En het blijkt dus ook, dat als je kindje overdag niet tot weinig last heeft van tandjes, dit snachts eigenlijk ook het geval is. Succes!

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! Ik heb zeker een aantal van jullie tips toegepast. Winterdeken in haar wieg gelegd en haar 's nachts niet meteen in ons bed leggen. Ze krijgt sinds een week (ofzo) 's nacht weer de fles (180 ml - 4 schepjes) en vannacht viel ze na de fles in haar eigen bed weer in slaap. 馃挭 Ze protesteerde wel even, maar het was geen gekrijs. 馃槀 We zien ook dat er 4 (!) tanden doorkomen. Misschien is dat ook een reden van de onrust in de nacht. Geen idee.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! Wij leggen haar alleen niet bij ons in bed met als ...
Hoe gaat t nu?