17 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees even mee, zit met hetzelfde probleem

3 jaar geleden

Yara was ook een vroege vogel. Ik ben het ochtendslaapje gaan opschuiven eerst half 11/ 11uur en toen 12 uur (rond 14 maanden) Ik moest dan wel echt iets gaan doen ff te blijven prikkelen. Als ze half 12 in het begin niet haalde deed ik in het begin de boterhammen pas erna. Bij mij ging ze vrij snel naar 12 uur, dan maakte ik boterham en na bed. Is denk ik kwestie van doorpakken en hopelijk gauw onder de knie. Nu slaapt ze tot 7 uur in de ochtend sinds ze op 1 slaapje zit. En 2 uur tot 3 uurtjes in de middag. Als ze in het begin daarmee liggen te stoeien s avonds gewoon eerder in bed leggen. Als na een uur wakker worden mag je idd ze laten liggen. Succes 🍀

3 jaar geleden

Wij hebben een tijdje gehad dat onze zoon sliep van 11 tot 15. een week of 3 heeft dit geduurd. Het was idd heel laat lunchen. Nu slaapt hij van half 12 tot 3. En eten we een broodje om 11 uur.

3 jaar geleden

Onze dochter redt het nu vaak tot 12 uur, boterham krijgt ze dan om half 12. Maar ze slaapt dan meestal maar anderhalf uur dus dan doet ze eind van de middag nog een kort dutje (of ze ligt gewoon lekker te duimen in bed en heeft even rust). Het is even rommelig met een nieuw schema maar uiteindelijk komt er wel weer een duidelijker ritme en kan dat middagdutje waarschijnlijk worden opgeschoven naar half 1 of 1 uur. Bij ons speelt ook nog dat we op woensdag en vrijdag onze zoon van school moeten halen om 12 uur dus dat doorkruist precies het nieuwe ritme van onze dochter. Heel rommelig 😅

3 jaar geleden

Ik ben het gaan opschuiven. Eerst om half 11 naar bed, sliep hij een uur. Dit is te kort. Daarna om kwart over 11 naar bed, sliep hij iets langer. Toen heb ik hem direct na de lunch naar bed gedaan uiteindelijk rond 12.15u en hij sliep toen ineens 2,5 uur. Dit heeft hij nog nooit gedaan! Onze zoon heeft altijd een probleem gehad met slapen overdag. Hij sliep vaak maar 2x 3 kwartier en het 2e slaapje was al-tijd een gevecht. Sinds hij maar 1 slaapje doet, slaapt hij meer overdag dan hij ooit gedaan heeft. Ik heb het dus een beetje opgeschoven steeds! En in het begin was hij 's ochtends wel wat vermoeider, maar na een kleine week was hij er volledig aan gewend. Ik wilde hem 's ochtends niet eerder in bed leggen, want dan sliep hij 3 kwartier en verder niet meer.

3 jaar geleden

Wij zitten ook een beetje tussen 1-2 slaapjes in. Ene dag zijn het er twee, de andere dag één. Als het er één is gaat ze om 12.30 uur naar bed, na de lunch. Soms slaapt ze dan maar 1 uur... maar het is niet anders. Dan gaat ze ‘s avonds gewoon wat eerder naar bed. Ik moet haar in de ochtend wel bezig houden om het tot 12.30 uur te redden. Ik zou wel proberen je kindje niet voor 12.00 uur op bed te leggen anders kom je inderdaad ‘s avonds in de knoop. De wakkertijden zou ik proberen een beetje los te laten.

3 jaar geleden

Super bedankt voor al jullie tips ❤️ Echt heel fijn! Kan ik wat mee 🤗 Ik heb hem vandaag om 11.30h in bed gelegd en hij heeft heerlijk geslapen tot 13.45h geslapen... Hij was wel echt suuuuuuuper hongerig en chagerijnig daardoor toen hij wakker werd..Maar goed, daar moeten we nog even ‘our way’ in vinden... Daarna lag hij rond 18.45h in bed en was binnen no time in dromenland.. Het is een goed begin geweest.. Hopelijk morgen weer zo’n goed dagje met de dutjes 🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽

3 jaar geleden

En inderdaad de wakkertijden losgelaten... Daardoor voelde ik me een stuk relaxter 😅

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik ben het gaan opschuiven. Eerst om half 11 naar bed, sliep hij een uur. D ...
Goeie! Dit ga ik ook zeker proberen!

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Super bedankt voor al jullie tips ❤️ Echt heel fijn! Kan ik wat mee 🤗 Ik ...
Aah super hoor!!

3 jaar geleden

Reactie op Claudia28H

Yara was ook een vroege vogel. Ik ben het ochtendslaapje gaan opschuiven ee ...
Ja ik moest hem inderdaad echt bezighouden op de tijd dat hij normaal zn ochtenddutje deed. Hij had het toen wel even moeilijk. Maar daarna was hij lekker vrolijk. Ik was onder de indruk. Wat heerlijk dat ze weer tot 07.00h slaapt. Hopelijk doet mijn kleine boefje dat ook weer. Klinkt heerlijk 😍😍

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Super bedankt voor al jullie tips ❤️ Echt heel fijn! Kan ik wat mee 🤗 Ik ...
Ik zou hem dan lekker om 11.15 uur een boterham of 2 geven en dan na z'n broodje naar bed. Doen wij ook altijd. En als hij dan wakker is geef je hem weer een boterham.. Of krentenbol, fruit oid

3 jaar geleden

Hi, ik heb geen andere berichten gelezen dus weet niet of je hier al antwoord op hebt gegeven, maar waarom is zijn middagslaapje een ramp bij 2 dutjes? En Hoelang is het ochtend dutje? Dan het volgende; de minimale wakkertijd vanaf 15mnd is 4,5 u en de Maximale is 6,5 u. Je moet hierbij wel echt kijken naar je kindje uiteraard. Dan zou ik toch eens gaan kijken hoe je de ochtend kan verlaten, zodat hij niet meer in 6 uur wakker word, ik heb de vroege vogel gids van snugglesanddreams, heel veel aan gehad en hij slaapt nu ook tot veel later, soms zelfs half 9🙈 en dat terwijl hij altijd voor 6en wakker was. Wat wij doen als hij tijdens zijn dutje (wat minstens na 12 u valt), na een uur wakker wordt, dan laat ik hem liggen, ik ga er niet naar toe en geef het geen aandacht. Ik kijk dit eventjes aan en 9/10 keer gaat hij verder slapen. Hij blijft bij ons (indien wakkergeworden) min 1,5 u in bed. Maar als hij niet wakker wordt of hij is verder gaan slapen, dan hebben we op dit moment een maximale dutjestijd ban 2,5 uur.

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hi, ik heb geen andere berichten gelezen dus weet niet of je hier al antwoo ...
Hi, Als het tijd was voor zn 2e dutje wilde hij vaak niet slapen. Was alleen maar aan het huilen. Maar dat is nu helemaal weg sinds we zijn overgestapt naar 1 dutje. Werkt echt heel goed. Zowel de dutjes als in de avond naar bed, gaan zonder problemen. Zn dutjes duren meestal 2 uur. Ook een aantal keer zelfs 2,5 - 3 uur gehad. Ben wel heel benieuwd naar je tips hoe hij langer in de ochtend slaapt, want helaas is hij rond 06.15h nog steeds elke ochtend wakker 😫 Eigenlijk zelfs eerder, maar dan laat ik hem in zn bed. Langer dan 06.15h lukt helaas niet, want dan begint ie echt te roepen.

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Hi, Als het tijd was voor zn 2e dutje wilde hij vaak niet slapen. Was alle ...
Wat goed!! En langer laten liggen als hij gaat roepen gewoon doen... Zo lang hij niet hysterisch gaat huilen is er niks aan de hand.. Zo kan je het steeds wat langer rekken. Ons zoontje is soms ook al half 6 wakker. Maar we halen hem er nooit voor 7 uur uit. Vaak valt hij na een uur wakker liggen weer in slaap. Zelfs tot 8.

3 jaar geleden

Hier ook om 6:00 wakker. Dan een wakker tijd van 5 uurtjes. Ik geef hem voor zijn slaapje nog een boterham en warme melk. Dan na z'n slaap je een snack.

3 jaar geleden

Wat goed!! En langer laten liggen als hij gaat roepen gewoon doen... Zo lan ...
Wij hadden dat hier ook.. Wij zijn ook gaan rekken. En hij valt nu heel snel in slaap als hij wakker wordt. Vanmorgen zelfs tot 07:45 geslapen 🥰🥳