18 Reacties

3 jaar geleden

Slaapt hij op dezelfde kamer?

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Slaapt hij op dezelfde kamer?
Nee hij heeft een eigen kamertje

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Nee hij heeft een eigen kamertje
Ik zou proberen hem gewoon te laten, aangezien je zegt dat hij niet actief wakker is, maar meer moppert. Ik ga eigenlijk nooit er naar toe tenzij hij minstens 7 min echt constant huilt. De key bij mij was eigen kamer en er niet naar toe gaan, hierdoor werd hij juist wakkerder/actiever.. daarnaast is het echt ‘pik’donker in zijn slaapkamertje, geen enkel licht inval/nachtlampje! Wij hebben drama gehad nachten lang en kon dat echt niet meer aan. Heb ook gebruikt gemaakt van de slaapgidsen van snugglesanddreams, wat mij heel erg heeft geholpen. Ik heb er nu wel een eigen draai aan gegeven. Hij slaapt als een beer nu.

3 jaar geleden

Hmmm.. herken het wel een beetje.. ons zoontje slaapt soms door en soms niet. Vaker niet als wel. Hij gaat 21.00 naar bed en slaapt soms zonder problemen door tot uurtje of half 6 en dan heeft die honger.. maar vaak voor een sprongetje kan je klok op bij zetten dat hij half 12 wakker wordt. En dan huilen als een gek blijft doorgaan.. hebben al vaak geprobeerd te pakken wegleggen en weer weggaan en zo uitstellen van 5 tot 10 min. Hij raakt er alleen maar overstuur van. Nu slaapt die bij mij als die wakker wordt en slaapt gelijk verder. Hij gaat dan wel lachen die dondersteen, ik kom vaak uit mijn late diensten als hij begint te huilen rond 23.30 net alsof die dan weer dat ik thuis ben. Op zijn kamertje is het ook erg donker geen lampje ect. Overdag slaapt hij ook goed. Bij veel mensen helpen slaapgidsen er goed ect. Maar bij ons helpt het vrij weinig. Ik koester de momenten dat hij doorslaapt maar vind het ook niet erg als hij een keertje bij mij slaapt. Hij blijft goed slapen in zijn eigen bedje mits ik dus aan het werk ben. Denk echr dat het een kwestie is van verschillende dingen proberen! Is wel vermoeiend maar als je het graag wilt dan lukt het vast wel!!

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Alleen mijn dochtertje huilt heel hard. Dit huilen stopt alleen wanneer ze bij ons ligt. En ook dan slaapt ze (en wij) met 3 sec. We hebben wel geprobeerd om haar te laten huilen, maar na 45 minuten heeft ze de hele buurt wakker geschreeuwd. Daar zijn we maar mee gestopt. Ik lees ook graag mee.

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Hier precies hetzelfde. Alleen mijn dochtertje huilt heel hard. Dit huilen ...
Hoe slaapt ze overdag?

3 jaar geleden

Je "moet" je kindje gewoon laten gaan.. Het is puur de gewenning. Hij weet dat je komt.. En weet wat er te gebeuren staat. Hoe moeilijk jij dat ook vind.. Laat hem eens ene tijdje.. Huilen en jammeren mag gewoon en kan geen kwaad. Hij moet leren zelfstandig in slaap te kunnen vallen. Wij halen ons zoontje nooit uit bed als hij huilt of piept. Gaan er ook bijna nooit heen. Hij is net een week 1 en slaapt sinds hij 12 weken is op z'n eigen kamer (door) van 19-7 uur. Met af en toe een uitzondering. Maar onthou dat je echt zelf moet doorzetten. Hij moet het leren. Daar ga je zoveel profijt van hebben.. Zet een paar dagen door.. En haal hem zeker niet uit bed. Je zal zien dat het werkt. 😊🙏🏼

3 jaar geleden

Je "moet" je kindje gewoon laten gaan.. Het is puur de gewenning. Hij weet ...
Mijn zoontje wordt ook wel eens wakker vanwege een poepluier, daarom als hij lang huilt ga ik even kijken ‘ruiken’ om zeker te weten dat dit niet het geval is!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Ik zou proberen hem gewoon te laten, aangezien je zegt dat hij niet actief ...
Thanks voor je tip! Ik heb net geprobeerd om hem te laten huilen en toen ik 7 minuten later ging kijken (pfff was is dat moeilijk!), was hij juist super wakker/actiever dan normaal..Niet uit zn bedje gehaald en alleen zn speentje gegeven, wel ernaast blijven zitten ongeveer 10 minuten maar ben uiteindelijk toch gezwicht want zn dutjes ritme was vandaag wat anders en hij lag daardoor vroeger op bed vandaag dus dacht dat het daar ook mee te maken kon hebben dat hij niet meer leek te willen slapen..En ja hoor, toen hij naast me lag sliep meneertje binnen 2 minuten! 🤦🏽‍♀️ Fout ingeschat van mij dus.. Ik ga nu strenger je advies opvolgen...Een kind dat slaapt als een beer in de nacht, sounds amazing 😍😍😍😍 Ga je er ook niet naartoe om zn speentje weer in zn mond te doen?

3 jaar geleden

Je "moet" je kindje gewoon laten gaan.. Het is puur de gewenning. Hij weet ...
Je hebt helemaal gelijk... Het is echt pure gewenning.. Het was eerst idd maar soms.. Nu lijkt dit ons ritme voor ELKE nacht geworden te zijn... Ik vind het idd moeilijk om hem zo te laten huilen, maar ik ga doorzetten..We worden er allemaal vrolijker van als mama ook wat goede nachtrust heeft...😉

3 jaar geleden

Reactie op Loveyourlife

Hmmm.. herken het wel een beetje.. ons zoontje slaapt soms door en soms ni ...
Hihi deze dondersteen moet er zelf ook om lachen 😂 Maar het is nu al een tijd elke nacht en ben nu echt gewoon moe... Dus ga even idd de schouders eronder zetten...

3 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Hier precies hetzelfde. Alleen mijn dochtertje huilt heel hard. Dit huilen ...
Pffff same here! Hij huilt ook ontzettend hard.. En heeeeeeel dramatisch... Hij houdt het ook zo ontzettend lang vol, dat je er zelf een beetje wanhopig van wordt... Ik stop daardoor al best snel met deze methode.. Maar ik ga het nu eens echt proberen op zn minst een week vol te houden.. Zal je laten weten of het helpt 😀

3 jaar geleden

Hier ook een meisje dat nu heel veel te verwerken heeft overdag. (En dat savonds even over doet. Met beetje piepen/dreinen) Ik heb haar toen een glow in The dark speen gegeven met haar favoriete knuffel (dat is een happy horse Richi twine genaamd Jacky, hij lijkt met een beetje fantasie op een Jackylope) maar daar zit haar speen aan vast. Ze mag haar vriendje helemaal fijn knuffen. Want zodra ik of papa één stap in haar kamer zet. Zie je zo dat gezichtje omdraaien. Van hoi jullie ook nog wakker. Nou ik ook! En brabbelen dat ze doet. Hebben nu ook de kamertje heerlijk donker gemaakt, dus geen lantaarnverlichting die naar binnen schijnt, maar ook de raampje op de overloop afgeplakt. Dat ze geen ‘licht’ in haar kamertje te zien krijgt. Sindsdien is het heerlijk doorslapen 🥰💤💤

3 jaar geleden

Wij hadden dat ook, standaard om 3 uur was onze dochter wakker, wilde dan wat drinken en daarna bij ons in bed verder slapen. Wij hebben een schommelstoel op haar kamer staan, dus na de voeding nog even in de stoel gezeten tot ze sliep en terug gelegd in bed. Soms werd ze dan wakker dus nogmaals in de schommelstoel zitten. Op een gegeven moment hoefde dit niet meer en ging de nachtvoeding eraf. Wij hebben alles op haar tempo gedaan en daar plukte we de vruchten van. Onze ervaring is vooral hoe meer je kind overstuur is, hoe langer het duurt voordat je je kind weer rustig hebt. (Jij wilde toch vroeger ook getroost worden als je verdrietig was ❤️) Doe vooral wat goed voor jezelf voelt. Voor ons voelde het laten huilen niet goed. Een kind geeft zelf aan waar het behoefte aan heeft, ook al kan het nog niet praten. Succes 🥰

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Je hebt helemaal gelijk... Het is echt pure gewenning.. Het was eerst idd ...
Het gaat zeker weten helemaal goedkomen. Het is idd niet fijn voor jezelf om hem even te laten, maar je gaat er echt profijt van hebben. 😊

3 jaar geleden

Het gaat zeker weten helemaal goedkomen. Het is idd niet fijn voor jezelf o ...
Ik heb het gisteravond toegepast. Eerste poging ging helemaal mis en lag hij alsnog bij mij. Wel in eigen bed gelegd daarna. Hij begon toen rond 22.30h weer te miepen. Ben er toen niet naartoe te gegaan. Jeetje, wat heftig 😭😭😭 Hij was het er echt niet mee eens. Normaal hou ik het niet langer dan ongeveer 4 minuten uit, maar had me voorgenomen het 7 minuten vol te houden. En toen ik nét wilde opstaan, bij de 6e minuut, was het ineens stil... Om 01.30h begon hij weer even te klagen, maar dat was maar heel kort. En helemaal niet zo intens als de eerste keer toen ik niet kwam. En dat was het... Al met al heeft hij dus in zijn eigen bedje geslapen... Voelt toch wel als een klein mijlpaaltje 😃 Kijken hoe het vannacht gaat 🙏🏽

3 jaar geleden

Hier net zo! Wou dat ik de gouden tip had! Hem laten helpt hier niet want raakt dan volledig overstuur. Dan ben je verder van huis.. 🙄

3 jaar geleden

Reactie op HappyBaby HappyMom

Thanks voor je tip! Ik heb net geprobeerd om hem te laten huilen en toen i ...
Wellicht nog een extra tip..ik weet niet of je er 1 hebt, maar wij hebben een glow in the dank speen die hij zelf heel makkelijk terug kan vinden. Dan hoeven wij er niet uit (tenzij hij hem uit bed heeft gegooid).