7 Reacties

4 jaar geleden

Hi, toen onze zoon die leeftijd had heb ik precies hetzelfde gehad. Hij sliep daardoor wel heerlijk zonder gedoe in (vind ie lastig) en hij spuugde niet. Alleen sinds vorige week houd ik toch weer het "normale" ritme aan als het kan, zodat hij langzaam leert om zelf in slaap te vallen. Dus ja, naar mijn mening is het een fase. Aaalles is een fase😅

4 jaar geleden

Ik was ook heel erg van het ritme aanhouden en raakte iedere keer in de stress als hij dan eerder wakker werd. Dus ook slapen, luier, voeden, spelen/knuffelen en slapen. Als hij dan kort sliep kon ik hem niet constant voeden. Uiteindelijk ervoor gekozen om zijn eigen ritme te vertrouwen en te volgen en nu is er een fijn ritme ontstaan met voorspelbare dutjes. Hij is over paar dagen 5 maanden.

4 jaar geleden

Hier het zelfde probleem. Ik lees even mee, want weet er ook geen raad mee.

4 jaar geleden

Ik heb ook vorken gevolgd over droomritme enzo. Wat een nachtmerrie. Hij wakker, ik gefrustreerd, ik wist niet wat ik ermee moest. Houd nu zijn ritme aan, en dat stuur ik wel maar of hij nou vlak voor of vlak na z’n voeding slaapt maakt me niks uit. Ik heb het perfecte ritme los gelaten en dat laat ik over aan de perfecte ouders. 🤪

4 jaar geleden

Mijn zoontje is niet in een ritme te drukken qua voeden.. hij is nu bijna 5 maanden en drinkt 5 a 6 flessen, hij drinkt ze namelijk nooit leeg 😅 en hij drinkt sws niet als ie net wakker is, of heel weinig.. zelfs de ochtend fles is dan net niks. Dus ik volg hem daar in.. meestal drinkt ie dan 30 tot 60 min nadat hij wakker is. Naarmate de dag vordert verschuift t wat en kan het zijn dat hij net voor z’n laatste dutje de fles krijgt. Slaap associatie heeft ie er niet door gekregen ☺️ als ik 3,5 tot max 4 uur aan houdt tussen de voedingen gaat het prima

4 jaar geleden

Hi, ik heb iets vergelijkbaars gehad. Ik hield ook dat ritme aan en op een gegeven moment dronk m’n dochtertje steeds weinig en was continu afgeleid tijdens de voeding. Het was voor ons allebei frustrerend. Sinds een week houd ik vaste tijden aan (6:30-10:30-14:30-18:30, nog een toetje om 19:30 voor het slapengaan en de laatste weken komt ze ook ‘s avonds en ‘s nachts). Wel met half uurtje speling, soms als ze wakker wordt en soms is het voor het slapengaan. Werkt voor ons super goed! Ze heeft echt trek als ze drinkt waardoor ze meer drinkt. Moet wel zeggen dat ze energie krijgt van drinken, haar ogen vallen soms dicht tijdens de voeding, maar bij het boertje wordt ze wakker en wil daarna nog even spelen, zo krijgt ze niet de slaapassociatie. Geef ook borstvoeding trouwens en m’n dochtertje is ook 4,5 maand, over een week 5 maanden.

4 jaar geleden

Goed te lezen dat dat ritme ook bij anderen niet werkt 😅. Ik ga t ook proberen, elke 3 á 4 uur voeden, kijken hoe we uitkomen en of dat de slaapjes wat voorspelbaarder maken en de nachten beter 😊. Bedankt allemaal voor jullie reacties!