21 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben hem een slaapzak aangedaan zodat hij niet omrolt. Wij merken dat als we hem op zijn zij leggen dat hij zo in slaap valt.

4 jaar geleden

Hier idem! Ook veel slechtere nachten. Ze doet dit ook met een slaapzak aan 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Dit kan een slaapregressie zijn, was hier ook vorige week. Omdat ze ineens kan omrollen, slaapt ze een tijdje wat minder goed helaas. Nu is het wel weer terug naar normaal, had echt te maken met het sprongetje van om kunnen rollen.

4 jaar geleden

Ik leg haar tussen 2 opgerolde handdoeken dan slaapt ze heerlijk op haar zij. Ze kan nu 10 dagen omrollen en wil dit nog continue doen. Kan alleen niet terug van buik naar rug dus dan maar even zo... De slaapjes overdag gaan alweer goed, de nacht nog wat minder.

4 jaar geleden

Precíés hetzelfde hier t.a.v het omrollen, niet terug kunnen rollen en toch de hele tijd doen. Ze is ook veel lichter aan het slapen momenteel; is inderdaad hard werken 's nachts😉 Heb je het boek oei ik groei? Waarschijnlijk zit je kleine in een sprongetje (sprong 4 momenteel) en die wordt vaak als heftig ervaren. Google het maar eens, allemaal dezelfde 'klachten' 😉 Succes, en weet dat ook deze fase weer voorbij zal gaan!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad! Nu heeft ze ontdekt dat ze haar tenen in haar mond kan doen, dus nu is dat haar nieuwe 'ding' en lijkt ze het rollen weer even vergeten te zijn. Ze slaapt nu ook weer beter. Tussen 4 en 5 maanden is er vaak een periode van slaapregressie heb ik gelezen, hier duurde het een week dat ze echt slecht sliep. Nu wel nog steeds om 2.30u snachts wakker voor een voeding, terwijl ze eerst van 23 tot 8 sliep..... Maargoed dit is te overzien 😅

4 jaar geleden

Nou, precies hetzelfde hier! Wij lijken inmiddels over de piek heen. Wat ik nu doe als ik hem op bedje leg, is hem op zijn zij nog even wiegen terwijl hij al ligt. Met mijn hand op zijn lichaampje wat wiegen dus. Lijkt (af en toe) te helpen. Steeds meer slaapjes gaan weer goed sinds eergisteren. Even doorbijten dus ;-)

4 jaar geleden

Reactie op Marliesvham

Precíés hetzelfde hier t.a.v het omrollen, niet terug kunnen rollen en toch ...
Ik heb wel een oei ik groei boek maar niet de dikke versie, misschien moet ik die toch ook maar aanschaffen... Bij ons valt het in de nacht, behalve dat ze vroeger wakker word, gelukkig nog mee 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier hetzelfde gehad! Nu heeft ze ontdekt dat ze haar tenen in haar mond ka ...
Haha ja ik denk dat het rollen hier ook een nieuw dingetje is wat super interessant is 😉. Bijzonder bij ons is dan wel dat ze op het kinderdagverblijf als een roosje slaapt en ze zelfs wakker gemaakt moet worden voor een voeding... Ik hoop dat dat bij ons binnenkort ook zo mag zijn

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter (16 wk) kan nu sinds een week ook omrollen. Doet dat inderdaad ook in bed en wordt dan wakker van het rollen 🤦‍♀️ We hebben geprobeerd om de slaapzak onder het matras te doen, maar 3 seconden later ligt ze al weer op haar zij of buik. Hier ook weinig slaap (voornamelijk overdag). Ze ligt in een wiegje naast ons bed, dus als ze alleen maar aan het draaien is, dan gaan we er even naast liggen totdat ze in slaap is gevallen. Onze dochter zit ook in sprongetje 4. Dus laten we hopen dat dit een fase is!

4 jaar geleden

Hier hetzelfde probleem met onze dochtertje van 19 weken. Die doet ook niks liever dan van haar rug naar haar buik rollen. Ook met slaapzak aan, het maakt haar niet uit. We proberen haar rustig en een beetje slaperig te krijgen in bedje, zodat ze niet te wakker is om te spelen/rollen. Als we haar iets anders ter afleiding geven, zoals jij aangeeft, wordt ze daar ook helemaal wild van dus dat helpt niet. Denk dat het een fase is. Straks vind ze vast iets anders leuk en vergeet ze het rollen.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Haha ja ik denk dat het rollen hier ook een nieuw dingetje is wat super int ...
Ja dat hoor je wel vaker die verschillen thuis en op de opvang.... tis wat met die babies ;-)

4 jaar geleden

Herkenbaar! Onze zoon, ook 4,5 maand, rolde ook de hele tijd om in z’n slaap sinds hij het had geleerd. Na twee weken ongeveer sliep hij weer gewoon rustig. En super irritant, maar is denk ook een fase, een hele vermoeiende fase 😅

4 jaar geleden

Ik leg haar tussen 2 opgerolde handdoeken dan slaapt ze heerlijk op haar zi ...
Zo lief!!

4 jaar geleden

Ik was al bang dat wij de enige waren.. onze dame slaapt ook sinds een week a 1.5 heel slecht.. vooral snachts is drama.. kunnen er elk uur wel een paar keer uit.. maar mevrouw kan nog niet omrollen.. het laatste zetje lukt nog net niet zonder hulp.. het zal dan bij ons nog wel even duren voordat de goeie nachtjes slapen van 7 tot 7 weer komen🙈

4 jaar geleden

Onze dochter inmiddels bijna 21 wkn had het ook. Ik heb haar muziekmobiel nu in gebruik. Rustgevende muziek met white noise. Haar in bedje, kamertje donker, even over haar gezichtje strelen, tut geven, fluisteren dat ze lekker gaat slapen en een kus. Dan ga ik weg en 9 van de 10 x slaapt ze vlak daarna. Soms draait ze op haar zij, soms op haar buik, maar ze gaat meestal wel slapen.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft hier ook ineens last van. Ik merkte laatst dat als er een geluidje aangezet wordt ze rustig verder slaapt, ik heb toen van Zazu een konijntje gekocht met een geluid/bewegings sensor, als mijn dochtertje dan beweegt of huilt speelt het konijntje automatisch een liedje af waardoor ze weer in terug slaap valt

4 jaar geleden

Mijn dochter kan sinds 3,5 maand omrollen. Wij liepen ook continue heen en weer, want ze doet niet anders. Wij hebben nu een opgerolde handdoek naast haar liggen aan de kant waar ze naar toe rolt. Daardoor draait ze nu niet meer als ze in bed ligt.

4 jaar geleden

Hier is sprongetje 4 al achter de rug maar mw slaapt ook super onrustig door het omrollen. Soms om de paar uur wakker soms een paar keer per uur. Heb heel veel aan het boek oei ik groei, daardoor weet ik ook dat het bij mijn meissie geen sprongetje meer is.

VRIEND

4 jaar geleden

Klinkt als een slaapregressie. Dat vindt plaats na de grootste sprongen (die van 4 maanden maar ook straks na 8 maanden). Zie ook https://eindelijkslapen.nl/mijn-baby-wil-niet-slapen-is-het-slaapregressie/