49 Reacties

4 jaar geleden

Ik lees even mee, zit ook in dubio op dit moment. Heb nog twee oudere kinderen die naar school en kdv zouden gaan. Maar heb grote twijfels, vooral naar aanleiding van de laatste berichten over kinderen met waarschijnlijk de ziekte van Kawasaki.

4 jaar geleden

Moet je nu ook betalen als je je kindje niet brengt omwille van corona? Ik werk in een kribbe en bij ons worden die dagen nu niet aangerekend als je je kindje niet brengt.

4 jaar geleden

Ook mijn kleintje van 3 maanden zou vanaf 1 juni gaan starten. Heb het al een maand langer kunnen rekken maar zie er ook wel tegenop. Onze 1 dochter is toentertijd nooit naar de opvang geweest. Dus ook dat vind ik moeilijk en dan nog het corona gebeuren erbij maakt het niet makkelijk

4 jaar geleden

Heb geen keuze, zelf vitaal beroep en man die door moet werken en niet thuis kan werken...

4 jaar geleden

Mijn kleintje (12 weken) zou ook 20 april voor het eerst gegaan zijn. Ik heb mijn contract tijdelijk stop kunnen zetten en ik mag bellen zodra ik er een goed gevoel bij heb. Ik denk dat dat na de zomervakantie wordt.

4 jaar geleden

Ik heb besloten even wat langer te wachten dan 11 mei.. Heb precies hetzelfde. De afgelopen weken heeft ze eigenlijk niemand gezien, familie alleen voor het raam en via facetime. En dan nu vanuit het niets zomaar naar ‘vreemden’. Zonder dat ze eerst heeft kunnen wennen. Al die weken is ze alleen in ons huis geweest, in haar eigen bedje.. zo heftig! Janken bij het idee.. Dus nu ga ik haar de aankomende weekjes eerst maar eens voorstellen bij familie en ons huis uit en dan zo langzaam opbouwen. Ik heb nu met kdv afgesproken dat ze 20 mei een paar uurtjes komt oefenen.

4 jaar geleden

Wij gaan haar zoveel mogelijk thuis houden en zo nodig de eerste tijd oppas door opas en omas. Dat doen wij liever dan bij zon grote groep onbekenden waarvan je niet weet hoe serieus zij de maatregelen nemen.

4 jaar geleden

Jaa ik vind het nogal wat... Ons zoontje is ook nog niet voor de 1e keer geweest ivm Corona. Ik ben gister gebeld en 'moet' hem wel brengen vanaf 11 mei en minimaal 20 uur per maand heenbrengen.(Ik heb een flexcontract) Zoniet dan moet ik mijn zoontje weer opnieuw inschrijven wanneer ik vind dat het wel weer kan en kom ik op de wachtlijst.... Ik moet hem op de gang in de maxi cosi afleveren🙄 pff vind het maar niks...

4 jaar geleden

Mijn kleine gaat vanaf 19 mei. Huilen bij het idee... Vind het sowieso al mega spannend, maar met Corona helemaal. Man en ik werken beide in de zorg dus we moeten wel. Wat een ellende. Beetje goede moed verzamelen

4 jaar geleden

Ik herken je gevoel heel goed. Ik werk 3,5 dag per week.. Mijn ouders passen 2 dagen op en neem zelf 1,5 dag vakantie op per week. Gelukkig had ik nog wat dagen staan van vorig jaar. Zo red ik het tot de zomervakantie. Er is weinig werk dus mijn baas is er ook wel blij mee. Mijn vriend is leraar en is in de vakantie vrij.. zo hebben we iig geen opvang nodig tot half augustus.

4 jaar geleden

Mijn zoon is nu 10 weken en zou eigenlijk ook nr de opvang gaan. Het is al moeilijk genoeg zo jong maar nu ook nog met de onzekerheid van corona blijft hij precies thuis. Er is zoveel onduidelijkheid mbt tot het ziek worden van kinderen. Ik heb gelukkig wat speling en kan ook gedeeltelijk uit huis werken. Ik snap dat dat niet voor iedereen zo makkelijk is.

VRIEND

4 jaar geleden

Ook ik twijfel enorm... onze kleine man heeft 19 mei zijn wendag en dan vanaf 26 mei drie dagen opvang. Mijn man en ik kunnen wel thuiswerken, dan zouden we afwisselend moeten werken zodat altijd een de zorg voor de kleine man kan opnemen. Dat betekent dan ook avonden en weekenden werken om aan de uren te komen. Hele lastige overweging want er zijn dan misschien wel in verhouding minder baby’s ziek geworden door Corona maar het zal maar net je eigen zijn die wel ziek wordt... ik lees graag mee wat jullie doen

4 jaar geleden

Lijkt me hartstikke moeilijk. Ik had al extra verlof opgenomen tot 1 juli dus ben daar wel blij mee nu. Denk dat ik het dan wel gewoon ga doen, mijn zoon gaat ook weer naar school straks. Maar we gaan het zien... misschien verandert er nog van alles in de tussentijd. Als je de mogelijkheid hebt het uit te stellen zou ik het zeker niet laten, het is niet niks, zowel het virus niet maar ook je kindje naar het kdv niet.

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Lijkt me hartstikke moeilijk. Ik had al extra verlof opgenomen tot 1 juli d ...
Hier soortgelijke situatie, hij zou ergens in Juli naar kdv gaan maar we gaan het zien. Ik werk momenteel halve dagen thuis en dat gaat voorlopig prima. Blij dat we nu deze "luxe" hebben om thuis te blijven kan me goed voorstellen dat dit nu heel moeilijk is voor nieuwe mama's, het is zoiezo al niet makkelijk maar nu helemaal.

VRIEND

4 jaar geleden

Ik twijfel ook enorm, mijn dochter is dan 5 mnd ( nu 12 weken) en zou dus in juli naar de opvang gaan. Ik vind het echt reuze spannend.

4 jaar geleden

Mijn dochter is vanaf maandag 12 weken. Ze gaat vanaf 2 juni 2 dagen naar de opvang maar ik vind het ook erg spannend allemaal. Ik zit een beetje in twee strijd. Wel of niet? Het is allemaal niet makkelijk door de corona.

4 jaar geleden

Reactie op Keet92

Jaa ik vind het nogal wat... Ons zoontje is ook nog niet voor de 1e keer g ...
Het is zeker ellende. Ben daar ook bang voor dat ik mijn kind zo in de gang moet afleveren in de maxi cosi. Ik wil dat echt niet bij een eerste keer opvang. Het is toch geen pakketje wat je zo aflevert?

4 jaar geleden

Reactie op Reyhan1981

Het is zeker ellende. Ben daar ook bang voor dat ik mijn kind zo in de gang ...
Nou precies!! Ik heb er ook al een paar tranen om gelaten... vind het echt lastig...

4 jaar geleden

Fijn om te horen dat jullie allemaal precies dezelfde twijfels hebben. Ik denk dat ik volgende week maar eens met het kdv ga bellen om te kijken hoe lang k het kan uitstellen.

4 jaar geleden

Zeker lastig. Helaas heb ik ook geen keus ivm vitaal beroep. Mijn dochtertje nu 2 oefendagen geweest. In deze rare tijd voelde t daar wel goed🍀!!!