49 Reacties

4 jaar geleden

Ik werk in de productie en ook die werken gewoon door. Dus eind deze maand moeten we er toch aan geloven. Vandeweek telefonische intake gehad. Werd door een vriendin gezegd: dan zet je ze toch bij familie. Ja die werken zelf ook gewoon door en mijn ouders en zijn ouders zijn lichamelijk niet in staat. En de vriendin zelf wilt het wel doen maar die heeft de beginvorm van ALS en laat regelmatig dingen uit haar handen vallen of verliest haar evenwicht. Al met al is de kinderopvang dan het meest veilig voor mn meisje 😅

4 jaar geleden

Hier ook geen keus. Mijn dochter is vandaag 14 weken en ik werk nu twee weken. Mijn man en ik werken beide thuis en hebben haar elk 4 uur van de werkdag. Maar zelfs de 4 uur dat ze bij mijn man is kan ik niet concentreren. Ik hoor haar de hele tijd. We hebben twee wen ochtenden gehad deze week en per 11 mei gaat ze 4 dagen, de 5e dag komen opa en oma oppassen. Minder uren gaan werken is geen optie voor mij. Dus ik ga gewoon elke dag dat ze naar de opvang gaat haar temperatuur meten als controle (ze blijft hier ook met 39 graden koorts namelijk heel vrolijk)

4 jaar geleden

Vanaf 11 mei gaan wij beginnen met werkdagen. Ik als kapster heb een verlengd verlof gekregen. Dus al wij weer open mogen kan ze gelijk heen voor 2 dagen in de week. Ik maak je niet druk. Mensen houden hier totaal geen rekening met elkaar dus zal eerder ziek worden in de supermarkt dan op de opvang.

4 jaar geleden

Ik heb helaas geen keus. Werken hier beide in zkh. Liefst blijf ik thuis. Met en zonder corona vreselijk om hem weg te brengen naar vreemden

4 jaar geleden

Helaas heb ik ook geen keus en moet ik volgende week weer aan de slag. Mijn kleine man van 12 weken mocht niet komen wennen en we moeten hem volgende week bij de deur afgeven. Wat mij onwijs veel pijn doet. Qua oppas ook lastig want de grootouders zijn ook angstig.

4 jaar geleden

Reactie op Sel94

Helaas heb ik ook geen keus en moet ik volgende week weer aan de slag. Mijn ...
😥

4 jaar geleden

Reactie op Sel94

Helaas heb ik ook geen keus en moet ik volgende week weer aan de slag. Mijn ...
Hier mogen ze ook niet komen wennen😔 dat vind ik ook echt k*t. De jongste is nu 11 weken en die zal er niet veel van snappen maar de oudste is bijna 2 en die zal het zeker raar vinden als die meteen een hele dag moet

4 jaar geleden

Moeilijk hè! Mijn zoontje is nu bijna 16 weken en gaat 14 mei voor t eerst wennen. Ze wilde ook dat ik hem gewoon afgaf en dan wegging, maar nu zo geregeld dat ik de dag ervoor aan het eind van de dag langs kan komen om kennis te maken enz. Het blijft een naar gevoel je kleine gewoon bij vreemde achter te laten (ook zonder Corona), maar ik denk dat ze echt wel serieus omgaan met alle maatregelen. Misschien zelfs nog wel meer dan opa’s en oma’s die onbewust meer contacten hebben dan je bij stil staat! 🤓

4 jaar geleden

Heerlijk dat ie mag!! Heb een vitaal beroep dus meneer is al sinds vorige week aan t wennen. Heb t erdoor gedrukt! Weet je de middelste gaat straks naar school, ik weer werken dus de kans dat wel het krijgen’ is er toch dus tja waarom niet brengen??? Hier is ie al drie x geweest (24-2 geboren) en maar goed ook meneer weigert daar de fles.... zelf pas 18 mei beginnen... kan ie nog mooi wennen

4 jaar geleden

Reactie op Keet92

Jaa ik vind het nogal wat... Ons zoontje is ook nog niet voor de 1e keer g ...
Dat is gek... hier gewoon van hand tot hand... wel voor t hekje mama mag niet de groep op. Wat prima is.... maar ze waarborgen de warme overdracht deze is juist super belangrijk voor de kleintjes

4 jaar geleden

Mijn zoontje gaat vanaf juni heen, ik heb een vitaal beroep dus zal wel moeten. Hij mag wel wennen in de week ervoor, maar zonder mij erbij.. vind het wel lastig maar heb niet echt een keuze

4 jaar geleden

Onze kleine man gaat vanaf 11 mei naar de opvang 3 dagen (hij is dan bijna 12 weken), 1 dag past oma op en 1 dag ben ik zelf vrij. Mijn man en ik hebben beide vitale beroepen. Ook hier doen ze niet aan wennen omdat het al anders is als anders en er veel minder kindjes zijn. Persoonlijk heb ik er niet veel moeite mee, scheelt ook wel dat ik zelf in de kinderopvang werk én dat ons mannetje al een paar weken op de oppasdag naar oma gaat, zo kun je zelf ook aan het idee wennen (misschien een tip om daar alvast mee te beginnen als je nog niet hoeft te werken). Dit heb ik opgebouwd met eerst een paar uurtjes (ik zat er een beetje doorheen omdat hij super slecht sliep al een week en heb gevraagd of oma een paar uurtjes wilde oppassen), vervolgens kreeg opa Corona en kon het een paar weken niet doorgaan en nadat opa van de klachten af was weer wat langer van 10.30 tot 17.00 uur ongeveer. Voor Corona ben ik niet bang, zowel opa als papa hebben het gehad en kleintjes zijn minder vastbaar of krijgen minder erge klachten is gebleken.. Moet wel zeggen dat ik er ook minder moeite mee heb, sinds hij beter drinkt met speen 2 en hierdoor ook weer goed slaapt overdag (weer ritme).

4 jaar geleden

Mijn kleine is bijna 12 weken en zou vanaf 1juni gaan. Maar ik houd hem thuis zolang ik ook thuis werk. Vind het te riskant.

4 jaar geleden

Mijn probleem heeft zich inmiddels uit zichzelf opgelost. Er bleek wat verkeerd te zijn gegaan met de inschrijving bij de kinderopvang en ze staat pas per 6 augustus ingeschreven. Mag hopen dat het tegen die tijd weer n klein beetje normaal is allemaal. Nu hoef k dus ook niet te betalen voor opvang die ik niet gebruik.

4 jaar geleden

Morgen is de opvang open. Mijn zoontje is 3 maanden en ik durf hem er nog niet heen te brengen. Het wordt zijn eerste dag. Wat doen jullie

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Morgen is de opvang open. Mijn zoontje is 3 maanden en ik durf hem er nog n ...
Bij ons zelfde verhaal! Wij brengen hem morgen wel gewoon weg.. Besmettingsgevaar is er altijd, dat weet ik maar met ons werk lukt het niet echt anders. Ik probeer te relativeren en ga er vanuit dat iedereen met kinderen zijn verantwoordelijkheid pakt en zich aan de maatregelen houdt. Niemand wil dat zijn kind ziek wordt, of dat ze zelf ziek worden en niet meer voor kind kunnen zorgen lijkt me.

4 jaar geleden

Ik heb inmiddels een brief gehad dat kinderen die niesen, licht hoesten, een loopneus hebben, benauwd zijn of koorts hebben moeten worden opgehaald en niet mogen komen. Een baby is 12 x per jar verkouden zegt het cb. Dit gaat in de praktijk toch niet werken? Ik werk in de zorg en kan niet 10 cliënten alleen in huis laten omdat mijn baby heeft geniest.... Hoe gaan jullie dit doen? 😱

4 jaar geleden

Ik heb inmiddels een brief gehad dat kinderen die niesen, licht hoesten, ee ...
Nou dat is idd niet te doen! Mijn zoontje niest elke dag wel 2 of 3 keer en kucht 🤨 dan mag die dus al niet heen blijkbaar? 🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 11 weken zou er vanaf 1 juni ook heen gaan maar merk dat ik in mijn hoofd alleen maar bezig ben met hoe ik dit kan omzeilen. Het voelt niet lekker. Overal moet afstand worden gehouden, ook op de basisschool geldt de 1,5 meter. Maar in de kinderopvang niet, omdat dat gewoonweg niet kan. Nou dat vind ik geen fijne reden. Je kan het maar één keer doen. De leidsters mogen testen als ze ergens last van hebben, maar als ze positief testen ben je dus eigenlijk al te laat. Twijfel of ik mijn werkgever hierover moet bellen. Sla mezelf echt voor mijn kop als ik achteraf denk “had ik maar.....”

4 jaar geleden

Blijkbaar ben ik de enige die niet als n klein kind staat te janken dat dr kind naar de opvang gaat..🙊 wennen...? Wennen is voor de ouders, niet voor de baby’s... En wat maakt het uit of je hem/haar bij de voordeur afgeeft of 10 meter verder in de groep afgeeft? De kwaliteit van de zorg wordt daar toch niet minder van? Zei werken al langer en vaker met baby’s dan dat ik moeder bent dus technisch gezien zijn zei beter in het verzorgen van mijn kind dan ikzelf... En ze hebben er toch ook helemaal geen tijd voor als al die ouders een half uur afscheid willen gaan nemen van hun kind. Ik vind het heerlijk om weer aan het werk te gaan en de opvang heeft alles heel goed geregeld hier met halen/brengen en afstand houden ed. Dus als iedereen zijn gezonde verstand gebruikt kan je kindje rustig naar de opvang mijn inziens