Hallo mama’s!
Wat draagt jullie kindje voor kleding ‘s nachts?
Romper met lange/korte mouw?
Pyjama shirtje/ broekje eroverheen?
Slaapzak dik of dun en met lange of zonder mouwen?
Nog een extra dekentje eroverheen?
Ik ben heel benieuwd, zelf ben ik een beetje zoekende namelijk.
Mijn kindje draagt nu een lange mouwen romper of een korte mouwen romper met een pyjama shirt, zonder broekje, en dan een dunne slaapzak met mouwen en een dekentje op haar bed. Zijn er ook mama’s die een broekje onder het slaapzakje doen?
Hier snachts alleen een romper met korte of lange mouwen en dan de mouwen aan de slaapzak. Verder niks. Dekentjes hebben hier geen zin, aangezien hij na 2 minuten ergens anders in bed ligt 😅
Alleen pyjama pakje met zomerslaapzak. Nu word het weer wat kouder dus dan pak ik een romper met korte mouw en een dikkere slaapzak met mouwen. Een deken gebruik ik niet want mijn kleine ligt binnen een paar tellen ergens anders in haar bedje.
Kamer is 17.7 graden. Korte mouwen omper, broekje, sokken, shirtje lange mouwen en een 0.8 tog waarde slaapzak (niet zomer dun, maar iets dikker, niet gevoerd), mouwen er niet aan.
Vind het ook altijd lastig te bepalen. Nu een romper zonder mouwen, lange mouwen pyjama en broekje in een zomerslaapzak met mouwen. Alleen koude handjes in de ochtend maar voor de rest voelt hij warm. Een dekentje werkt hier niet, te beweeglijk.
Slaapzakje met mouwen, romper met lange mouwen en een pyjama broekje.. ik check s ochtends altijd even of hij niet koud of warm voelt en pas dan s avonds weer aan eventueel
Lastig hè, ik vind het ook steeds weer zoeken. Ik heb romper korte mouw pyama shirtje lange mouwen , dunne slaapzak met korte mouw.
Ik twijfel of ik alweer een dikker dekentje op zal doen. Hebben jullie dit al weer ??
Ik vind het echt onwijs lastig te bepalen wat ik haar aan moet geven. Kijk altijd een beetje naam mezelf en we zijn beiden koukleumpjes.
Ze draagt nu een rompertje met korte mouwen, pyjamaatje (shirtje + broekje) en een slaapzak (niet zomer, niet winter) met mouwen. Als het ietsje warmer is laat ik de mouwen van de slaapzak weg en eventueel vervang ik dan de korte mouwen voor lange mouwen. Een dekentje gebruiken we niet omdat ze toch niet stil blijft liggen. Daarom doe ik wel iets extra’s aan haar armpjes. Wij mensen kunnen onze armen onder de dekens doen, maar zo’n kleintje natuurlijk niet.
Straks als het kouder wordt ga ik voor een dikkere slaapzak en eventueel een romper met lange mouwen onder de pyjama. Zit er aan te denken een wollen pyjamaatje aan te schaffen.
Bij ons slaapt hij in een rompertje met korte mouwen, pyamatje met broekje, dunne slaapzak en een lakentje. Meneer wil graag strak ingestopt worden maar daar is smorgens niets meer van te zien😅
Hier een romper lange mouwen, zomerslaapzak met mouwen, laken en deken. Geef ik hem minder dat wordt hij snachts wakker. Het is rond de 17 graden op de kamer en hij is een beetje een koukleum met slapen
Hier korte mouw romper pyjama shirt dikke slaapzak van puckababy alleen het herfst gedeelte en blote benen en geen dekentje daar blijft ze Toch niet onder liggen dus onnodig 🤣