39 Reacties

4 jaar geleden

Misschien teveel gegeven? Of ze slikte niet goed.. hoe geef je het? Wij laten het ons zoontje zelf van de lepel zuigen/likken.

4 jaar geleden

ik ben met wortel begonnen, en als ze ging kokhalzen minder op de lepel gaan scheppen. Broccoli vond ze ook niet lekker, mixen met wortel vond ze iets lekkerder. Als je gaat pureren, laat wat vocht over. Dat helpt ook heel veel. anders wordt het te dik.

4 jaar geleden

Kan ook zijn dat ze er nog niet aan toe is ;). Wij wachten hier tot zeker 6 maanden ivm de darmrijping 馃槉

4 jaar geleden

Misschien inderdaad met een minder "heftige" smaak beginnen? Melk is natuurlijk wat zoetig, en bloemkool is gelijk heel bitter van smaak.. wij zijn ook begonnen met wortel, zoete aardappel, avocado.. beetje de wat neutralere zachte smaken!

4 jaar geleden

Ik heb zn flexibele lepel en kan het daardoor aan zijn boven 'tanden' in zijn mondje doen. Meneer eet echt alles, maar bij sommige dingen was het in het begin wel even proberen. Ik denk dat je het een aantal keer opnieuw moet aanbieden. Misschien inderdaad een wortel, deze is wat zoeter van smaak :) Alle smaken zijn natuurlijk nieuw en ook een andere structuur dan melk haha.. Succes 馃

4 jaar geleden

Ik heb begrepen dat het kokhalzen ook komt omdat het kokhalsreflex nog redelijk vooraan op de tong ligt. Dit gaat langzaam meer naar achter als ze ouder worden. Het hoeft dus niet te betekenen dat ze het niet lekker vinden maar het kan door de lepel komen. Is natuurlijk best een 'groot' gevaarte voor zo'n klein mondje. Moeten ze ook even aan wennen. Wij gebruiken siliconen lepeltjes, zacht en buigzaam. Om nog op je vraag in te gaan; het is beter een paar dagen hetzelfde te geven zodat ze wennen aan de smaak en dat de darmpjes ook wennen aan de groente. Je zult merken dat ze de smaak vanzelf meer gaan waarderen! Succes en veel plezier!

4 jaar geleden

Rustig aan beginnen. Het is voor een baby heel raar om ineens iets anders in de mond te krijgen dan melk. Elke dag aanbieden maar zeker niet dwingen om te eten. Het is maar om te oefenen he. Komt vanzelf dat ze het echt gaan eten!

4 jaar geleden

Wij hadden dat in het begin ook. Kreeg de uitleg: als het te dik is en aan zn gehemelte blijft plakken zullen ze sneller kokhalzen Om aan de smaak en structuur te wennen kan je het lepeltje andersom doen, daardoor 'smeer' je het op de tong. Dit werkte bij ons super. Je wilt uiteindelijk wel het gewone happen, dit lukt bij ons door het hapje met water te verdunnen.

VRIEND

4 jaar geleden

Hier ook wel bloemkool aangeboden maar mevrouw vind het tot nu toe gewoon nog niet lekker de rest eet ze allemaal met smaak. Bloemkool bieden we dan later maar weer eens aan

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met courgette omdat dat op zich weinig smaak heeft. De eerste dag vond hij het raar maar de dag erna kon het niet snel genoeg gaan. Aangezien alles nieuw is, geven we meerdere dagen dezelfde groenten zodat hij rustig aan de smaak kan wennen (meestal 4 dagen). Lust hij het niet, is dat niet erg aangezien het toch extratjes zijn. Ook voor de allergie毛n suggereerde de kinderarts om meerdere dagen eenzelfde groenten te geven. Na een paar dagen merk je waarschijnlijk ook wel wanneer ze het absoluut niet lekker vinden. Hier is witloof absoluut geen succes. Zijn gezicht sprak boekdelen en hij at al meer dan 2 weken groentjes dus het was echt de smaak. Dus zijn we na een dag gestopt en zullen we later opnieuw proberen. Zoete aardappel is tot nu toe zijn top favoriet en eet hij een volle portie van. De volgende groenten zijn ook een succes : bloemkool, wortel, broccoli, courgette. En de "euh dacht het niet" zijn : spinazie en witloof. Volgende week starten we ook de fruithapjes. Ben benieuwd. Succes. Het is allemaal nieuw voor hen dus het zal wel beter gaan. Hou ons op de hoogte.

4 jaar geleden

Revi had dit na 2x wortel gehad. Volgende dag nog 1x geprobeerd maar begon gelijk sip te kijken en te huilen. Ik ben toen gelijk gestopt. Paar dagen later een andere smaak geprobeerd en toen ging het weer beter. Ik heb dit besproken bij cb en die zei dat ik goed gehandeld heb. Als de kleine aangeeft niet te willen, stoppen. Anders kan het eten een negatief verhaal worden. Hoop dat het straks weer een glimlachje wordt bij een hapje

4 jaar geleden

Jonge babies hebben altijd een kokhalsreflex. Die zorgt ervoor dat als er iets vreemds in hun mond komt, dat dit er meteen weer uitgewerkt wordt (ingebouwde veiligheidsmechanisme 馃槈). Deze reflex verschuift met de tijd wat verder naar achteren op de tong. Als deze reflex verminderd is (meestal rond 6 maanden, maar verschilt per baby) is je baby eigenlijk pas toe aan bijvoeding. Niet forceren, gewoon tempo van haar ontwikkeling aanhouden. Misschien is "de Kleintjes-methode" iets voor haar? Dan leg je de regie meer in haar handen. Erg leuk!! 鉂わ笍

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met wortels, daarbij kokhalste hij niet. Daarna bloemkool gedaan, daar moest hij ook van kokhalzen en lippen stijf op elkaar. Dit 2 keer geprobeerd maar de 2e keer ging z'n mond niet meer open. Toen brocolli geprobeerd en daarvan moest hij niet kokhalzen maar ging z'n mond ook niet echt met plezier open. Toen pompoen gedaan, dat was ook echt een succes! Hierna weer terug gegaan naar brocolli en dat at hij opeens prima. Daarna weer de bloemkool geprobeerd (waren toen 3 weken bezig) en de bloemkool ging er ook prima in! Geen kokhalzen en hij genoot ervan.

4 jaar geleden

Daar noem je ook wat: bloemkool haha. Mijn zoon begon daar ook mee. Daarna wortel gegeven, buikje rond hoor haha 馃槞

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Daar noem je ook wat: bloemkool haha. Mijn zoon begon daar ook mee. Daarna ...
Wij beginnen ook met bloemkool en wortel, hij vind het eerlijk馃檲

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij beginnen ook met bloemkool en wortel, hij vind het eerlijk馃檲
Eerlijk-heerlijk*

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Wij beginnen ook met bloemkool en wortel, hij vind het eerlijk馃檲
Hier ging de bloemkool ook niet van harte hoor haha. Maar de wortel wel. En sinds dien eet hij alles wel.. 馃槉

4 jaar geleden

Hier zijn we gestart met wortel en peer allebei met zachte smaken. Toen wij appel hebben gegeven deed ze dat ook. Blijkbaar vond ze appel te zuur. We zijn door gegaan met andere fruiten en groeten. Nogmaals na paar dagen appel geprobeerd vondnze nog steeds niet lekker. Een week later geprobeerd en toen heeft zij het zonder probleem op. Ik zou zeggen met zachte smaken beginnen niet zo dikke maken maar meer fijn/vloeibaar malen en geven want het is voor hen ook aanwennen met nieuwe consistentie's. Succes!

4 jaar geleden

Dit is eerste reactie bij hapjes. Deze reflectie ligt erg voor in de keel, hier wennen ze langzaam aan. Blijven aanbieden, paar hapjes en als ze niet meer willen stoppen en volgende dag gewoon weer proberen....

4 jaar geleden

De eerste hapjes bij ons waren worteltjes die ik drie dagen achter elkaar heb gegeven. Dag 2 vond ze het niet lekker en begon ze ook te kokhalzen. Vandaag pompoen geprobeerd en ze deed echt elke keer haar mond open dus dat was wel een succes! 馃槃 over 2 dagen ga ik doperwtjes proberen. Ben benieuwd wat ze daarvan vindt.