39 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

De eerste hapjes bij ons waren worteltjes die ik drie dagen achter elkaar h ...
Maak je het zelf? Vroeg me af hoe doperwtjes te doen, omdat ik overal lees dat je dan diepvriesdoperwten kunt gebruiken. Nou eet ik die diepvriesdoprwten zelf niet, dus ga m鈥檔 dochter die ook niet voorzetten.

4 jaar geleden

Die bloemkool vond ik zelf ook vies... hoefde hij ook niet op te eten

4 jaar geleden

Nou we hebben daarstraks wortel geprobeerd en dat ging iets beter! We gaan dus verder met wortel 馃槄 ik eet ook veel wortel dus misschien krijgt ze die smaak wel mee in mijn melk 馃

4 jaar geleden

Maak je het zelf? Vroeg me af hoe doperwtjes te doen, omdat ik overal lees ...
Ja ik maak alles zelf. Mijn moeder heeft doperwten in haar tuin groeien, dus die gebruik ik voor haar. Ik ben er zelf dol op, hoop dat zij het ook lekker gaat vinden.

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

Ja ik maak alles zelf. Mijn moeder heeft doperwten in haar tuin groeien, du ...
Dat is handig ja.. een groentetuintje. En alles qua groenten en fruit uit eigen tuin is lekker, dus ben er niet bang voor dat zij straks zal zeggen dat het niet lekker was. 馃槀

4 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Nou we hebben daarstraks wortel geprobeerd en dat ging iets beter! We gaan ...
Te veel wortel en pompoen kunnen ze een oranje kleur van krijgen馃槀

4 jaar geleden

Wij zijn begonnen met zoete aardappel kokhalzen tot en met. Maar das niet raar tis een hele smaakbeleving voor die kleintjes. Na twee weken elke dag oefenen met broccoli zoete aardappel en wortel eet ze nu gewoon kleine porties en heeft ze het slikken door. Nog tip lepel zijwaarts houden, als ze dan met tong alles terug geven gaat direct weer tegen de lepel aan en moeten ze wel gaan slikken.

4 jaar geleden

Toen wij zijn begonnen met de hapjes, hebben we als eerste wortel gegeven.. meneer ging ook kokhalzen 馃檲 tweede dag zelfde smaak aangeboden en niks aan de hand. Gewoon vandaag nog een keer aan bieden en zien hoe ze reageert is ook wennen allemaal.. 馃槉

4 jaar geleden

Je kan t dan mixen met een andere groente. M鈥檔 baby vind tot nu toe alle hapjes lekker, alleen gisteren kiwi ge茂ntroduceerd en die ging niet zo goed. Heb er maar banaan bij gedaan en toen waardeerde ze t wel :)

4 jaar geleden

Maak je het zelf? Vroeg me af hoe doperwtjes te doen, omdat ik overal lees ...
Ik nam doperwten uit een potje, worteltjes ook die zijn zachter en makkelijk te prakken en verse bloemkool uit de winkel. Wat ik overhoud vries ik in en ik eet er zelf van mee 馃檪

4 jaar geleden

Hier ook bij nieuwe smaken kokhalzen en uitspugen. Volgende keer gaat het ook beter. Sommige kids moeten iets wel 10x proeven voor ze het kunnen waarderen, dus blijven aanbieden 馃槈

4 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Ik nam doperwten uit een potje, worteltjes ook die zijn zachter en makkelij ...
Zit toch teveel zout in in die groenten uit pot? Kun je dan niet beter olvarit doperwten kopen en wortel? Als je bio hebt zit er alleen wat water toegevoegd volgens mij. Deze zijn speciaal ontwikkeld voor die kleine boefjes.

4 jaar geleden

Inmiddels doet ze haar mond open als ik met de lepel met wortel aan kom 馃グ en eet alles op! van de week maar weer eens bloemkool proberen 馃槷

4 jaar geleden

Mijn zoontje wil de bloemkool ook nog steeds niet eten. Doperwten en wortel vind ie heerlijk. Ik ga hem dus nu zeker niet dwingen bloemkool te eten. Na 1 hap houd ie zn mondje stijf dicht 馃ぃ verder eet ie alles super graag.

4 jaar geleden

Met wat kookvocht kan je het wat smeu茂ger maken. Als het te droog is krijgen ze het nog niet zo goed weg uit het gehemelte. Als ze het niet smaakt, zou ik gewoon met andere groenten proberen en bloemkool na een tijdje nog eens aanbieden. Succes 馃槝

4 jaar geleden

Ik maak het inmiddels zelf. De fruit(potjes) vind ze heerlijk. Maar de groenten(potjes) om te kotsen. Heb er zelf eens van geproefd en had hetzelfde effect, om te kotsen 馃ぃ. Maak de groenten zelf, in principe zo gedaan. Invriezen en ze vind het ook veel lekkerder. Fruit geef ik ook vers, afwisselend met de potjes. Net hoe het uitkomt.

4 jaar geleden

Een beetje melk bijdoen die ze normaal drinkt kan ook helpen voor de smaak. Wij zijn gestart met courgette en broccoli enzo en ging goed binnen. Witloof was nog geen succes haha