80 Reacties

4 jaar geleden

Los en dit keer wat meer verspreidt. We hebben nu ook een zoontje van 2 rond lopen. Voor hem wil ik het zo rustig mogelijk houden.

4 jaar geleden

Ik weet het nog niet.. maar liefst niet meteen en liefst in groepjes.

4 jaar geleden

Ik laat weten aan wie ik wil dat in het ziekenhuis op bezoek kan komen op welke kamer ik lig. De rest leest het wel op Facebook. Ik heb geen zin in massaal bezoek thuis dus ik hou een babyborrel als hij 2 maanden is ongeveer. Diegene die vragen of ze langs mogen komen, zijn uiteraard welkom, maar in België wordt dat niet zo gevraagd.. :) Ik verwacht mijn vriendinnen en een paar van mijn werk thuis. Familie zal wel in het ziekenhuis komen en ook vrienden van mijn toneel gezelschap... Ik hoop deze wat te kunnen spreiden want die komen waarschijnlijk allemaal in het ziekenhuis.. 😅

4 jaar geleden

We gaan een maand na uitgerekende datum trouwen, dus doen 2 in 1😊 .

4 jaar geleden

Wij leggen een kraambezoek agenda neer en als mensen bellen krijgen ze een datum die voor ons nog vrij is en een tijd die ons uit komt. We willen niet meer dan 1 persoon/gezin tegelijk over de vloer, dus als er een naam op de agenda staat dan is die dag vol. Elke week zetten we ook een paar grote kruizen neer op de dagen dat we niemand willen ontvangen, maar gewoon lekker met z'n 3tjes willen zijn. Als mensen dit vervelend vinden moeten ze maar een paar maanden wachten om ons kindje te ontmoeten, daar kan ik niet zo mee zitten. De enige die mogen komen wanneer ze willen zijn opa en oma.

4 jaar geleden

Wij houden babyborrels voor verschillende groepjes :-) lijkt ons erg leuk en praktisch. Daarnaast weten de mensen die dichtbij staan ons toch wel te vinden 👍

4 jaar geleden

Opa en oma mogen komen wanneer ze willen. Mijn broer en mijn man zijn zus de dag na de bevalling. En de rest 1 bezoek per dag. Tenminste dat lijkt me ideaal!

4 jaar geleden

Familie en vrienden die dichtbij staan zijn welkom in het ziekenhuis. Andere als we weer thuis zijn op afspraak dit om drukte te voorkomen. Dit alles wel als wij ons goed voelen. Beetje per moment bekijken. 😇

4 jaar geleden

Reactie op LynnAnna

Wij leggen een kraambezoek agenda neer en als mensen bellen krijgen ze een ...
Zo gaan wij het ook doen. Lijkt ons ook het fijnst.

4 jaar geleden

Bij de eerste kraambezoek aan huis gehad. Maar omdat m'n man doordeweeks van huis is kwamen de bezoeken in de weekenden. Vreselijk!!!! Amper tijd voor elkaar. Nu doen we bij de tweede een babyborrel. En naaste familie weet de weg wel naar ons huis

4 jaar geleden

Mijn zus heeft inmiddels 2 kinderen, waarbij ze bij nummer 1 kraamvisites deed zoveel mogelijk toen de kraamzorg er was. En bij nummer 2 heeft ze een babyborrel gedaan (Alleen naaste familie mocht eerder komen. Voordeel van kraamvisites is meer rust voor de baby, maar minder rust voor de ouders. Met pech en een groot netwerk ben je maanden zoet met visite. Kraamborrel kan voor de baby wat veel zijn, ook al duurt het maar 2 uur. De kleine van mn zus van de avond helemaal overstuur van alle prikkels. Echter sommige baby's slapen de hele borrel en maken er niets van mee. Voordeel is dan je met zo'n borrel meteen overal vanaf bent! Wij twijfelen ook nog..

4 jaar geleden

Wij hebben op de kaart gevraagd of bezoek de eerste 14 dagen na de kaart wil komen. We hebben dan nog hulp en als er meerdere mensen komen blijven ze ook wat korter. Voordeel is ook dat we binnen 3 weken van al het bezoek af zijn en de rust weer terug is.

4 jaar geleden

Reactie op Tan30

We gaan een maand na uitgerekende datum trouwen, dus doen 2 in 1😊 .
Haha, goed idee! Wij zijn met een verbouwing bezig in on nieuwe woning. Dus zaten zelf te denken aan een housewarming en babyborrel. Eerst maar eens kijken hoe het met de kleine gaat. Lees vaak dat veel bezoek ook te veel prikkel kan zijn.

4 jaar geleden

Onze netwerken zijn echt enorm dus ik twijfel heel erg. Ik wil sowieso de eerste week (misschien zelfs twee) echt niemand anders zien dan oma's opa's en eerstelijns ooms en tantes. Dit om lekker te kunnen bonden met onze mini, van elkaar te kunnen genieten als gezin en niet geheel onbelangrijk om bij te komen van alles. Ons huis is niet zo groot dus 1/2 personen of 1 gezin per keer en dan ook nog max 2uurtjes. Niet iedereen zal dat op prijs stellen, maar dat kan me niet zoveel schelen. Een borrel lijkt me eigelijk ook een prima idee maar dan wel pas na een maand of twee.

4 jaar geleden

Ouders van ons beide en zus van man mogen na de geboorte langs komen. Daarna willen we zeker 3 weken voor ons gezin. Wij hebben na een maand een babyborrel gepland, tot die tijd willen we geen bezoek van anderen 😊

4 jaar geleden

Wij willen in het ziekenhuis enkel de ouders, grootouders en broer en zus op bezoek. 1,5 maand a 2 maand na de geboorte hebben wij een babyborrel. De dichtste vrienden en enkele familieleden mogen op voorhand komen (tussen de geboorte en babyborrel). Ik hoop dat de rest zich kan inhouden tot aan de babyborrel. Wij hebben nu al een super druk leven met mijn man die zelfstandige is en we ook een eigen paardenfokkerij hebben. Het seizoen begint bijna dus zou nog even een iets rustigere periode hebben voor het hoogseizoen voor ons begint. Laat ons duimen 😉

4 jaar geleden

In het ziekenhuis willen we zelfs niemand. Dan blijven we gewoon lekker met z'n drietjes. Lijkt me echt heerlijk even ons piepkleine wereldje! Als we naar huis gaan, melden we het pas aan onze ouders, broer en zussen. Voor de rest is er bezoek op aanvraag en dat moet nog even blijken hoeveel het is en wat praktisch werkt voor ons.

4 jaar geleden

Grote wens is dat als ik bevallen bent, mn zoon zn zusje komt zien in het zkh😍 verder vol aan het verbouwen dus er komt een kraamfeestje. We wonen nu tijdelijk bij mn ouders en de vriendengroep is groot. Uiteraard is familie wel eerder welkom maar alles in overleg. Het blijft het huis van mn ouders dus alles in overleg. 😁

4 jaar geleden

Wetende hoe hectisch mijn en zijn familie kunnen zijn en ik meestal gastvrouw des huize ben: apart

4 jaar geleden

Alle mensen die een geboortekaartje krijgen zijn mensen waar ik van hou; familie en vrienden. En aan deze mensen wil ik graag onze zoon laten zien. Wij gaan voor kraambezoek. En hopelijk komen mijn zussen en beste vriendinnen een paar keer binnenlopen in en na de kraamweek. Bezoek wel tot uiterlijk 19:30 uur, zodat de andere kindjes op tijd naar bed kunnen en nog lekker even met papa en mama kunnen kroelen voor het slapen gaan.