80 Reacties

vor 4 Jahren

Bij de eerste hebben we kraambezoek gedaan, maar dat duurde zo lang voor iedereen geweest was en vaak ook veel te laat geworden.. nu hebben we toch maar gekozen voor een kraamfeest, een zaaltje gehuurd en ik hoef nergens voor te zorgen🙂 dan is het 3 uurtjes en ik ben overal vanaf, eind februari uitgerekend en half april hebben we het gepland staan. Natuurlijk zijn opa’s en oma’s en naaste familie eerder welkom🙂

vor 4 Jahren

Zeker verspreid, want vind al dat bezoek veel te gezellig en ik vind het leuk iedereen persoonlijk te spreken ipv allemaal minimaal op een kraamborrel. Ik hou wel van een beetje gezelligheid en heb dit bij mijn eerste twee kinderen alleen maar als positief ervaren. Vind dat je vaak genoeg alleen thuis zit in je verlof. Maar dat is dus heel persoonlijk. Ik laat de eerste week alleen de meest dichtbijstaande personen komen en daarna mooi verspreid de rest.

vor 4 Jahren

Voor ons is het ons derde kindje.. met name met de tweede hebben we gigantisch de behoefte gehad even samen met het gezinnetje te zijn.. echter, werd er al snel gebeld voor een afspraak.. Beide zijn we niet echt van het “nee” zeggen en schikten we telkens in wanneer de ander kon.. met het gevolg dat er weken lang kraamvisite kwam.. Voor de derde hebben we heel bewust voor een kraamborrel gekozen +/- 4-6 weken na de bevalling. Dit om meer rust binnen het gezin te creëeren.. wellicht valt dit niet in de smaak bij iedereen, maar het is onze keus! Het is echt wat je zelf wilt en waar je je prettig bij voelt!👍

vor 4 Jahren

Ongeveer 2 weken na de bevalling geven we een 'kraamfeest' / etentje voor de fam. De fam is groot dus wil ze echt niet in me huis allemaal, dan zijn we weken bezig 😅🤭. Alleen naaste komen, en mijn moeder is tevens mijn kraamverzorgster dus die zorgt wel voor rust in huis 🤪🤣

vor 4 Jahren

Wy gaan hiervoor na de bevalling in een zorghotel overnachten voor paar daagjes, dan mag iedereen langskomen, omdat ik dan hulp heb van anderen. Als ik thuis ben moet iedereen me met rust laten haha 🤣

vor 4 Jahren

Ik nu van de 3e zwanger en dan we hebben gekozen voor een babyborrel 😅

vor 4 Jahren

Voor ons kraambezoek kan langskomen maar in de middag. s'ochtens eerst genieten van de kleine 😍💙.

vor 4 Jahren

Ik nu van de 3e zwanger en dan we hebben gekozen voor een babyborrel 😅
Wij net zo de derde en en borrel ook meer rust voor de oudste 2

vor 4 Jahren

Reactie op Nprins89

Voor ons is het ons derde kindje.. met name met de tweede hebben we giganti ...
Hier net zo ben wel benieuwd naar de reacties.

vor 4 Jahren

Het liefst van al zou ik ongestoord met mijn vriend en onze zoon zoveel mogelijk tijd samen doorbrengen.. Maar we hebben besloten in het ziekenhuis enkel ons gezin (moeders, vaders, broers en zussen) te laten komen. Dit blijft zo gedurende de 1e week. Vanaf de 2e week mag familie op bezoek komen, dit over de 2 dagen dat de kraamhulp er ook is. En vanaf de 3e week doen we de vrienden. Hopelijk over 3 dagen, maar dat moeten we nog even uitzoeken. Ik voel me zo gedwongen om het kraambezoek zo snel al te doen, en kijk er enorm tegen op.. Ga blij zijn als ik er vanaf ben!

vor 4 Jahren

Reactie op Mems

Het liefst van al zou ik ongestoord met mijn vriend en onze zoon zoveel mog ...
Maar... Je hoeft toch niks te doen waar je zelf geen zin in hebt? :) Je kunt mensen toch ook pas later laten komen? Door eerste periode krijg je nooit meer terug. Lijkt mij belangrijk om vooral te doen waar jij zelf behoefte aan hebt 😘

vor 4 Jahren

Reactie op Robster

Maar... Je hoeft toch niks te doen waar je zelf geen zin in hebt? :) Je kun ...
Dacht ik ook, en wordt me langs alle kanten verteld! Maar de familie van mijn vriend denkt daar anders over.. die willen echt vanaf dag 1, heb ze al een week naar achter kunnen duwen maar verder gaat denk ik niet lukken 😓

vor 4 Jahren

Reactie op Mems

Dacht ik ook, en wordt me langs alle kanten verteld! Maar de familie van mi ...
Lijkt me heftig als je daar zelf nog niet op zit te wachten... Kan je vriend hier niet iets in betekenen? Succes en sterkte in ieder geval :) Wij gaan babyborrels doen en dat wordt vast ook niet door iedereen begrepen. Maar ja. Ik probeer maar vast te houden aan hoe wij het zelf willen. Beetje zelfbescherming ook, want wij zijn anders veel te snel geneigd om iedereen maar langs te laten komen :)

vor 4 Jahren

Reactie op Robster

Lijkt me heftig als je daar zelf nog niet op zit te wachten... Kan je vrien ...
Ja baby borrel is slim maar hebben een vrij grote familie en vrienden groep dus zou moeilijk gaan.. Helaas doet mijn vriend er juist niets aan. Die loopt lekker mee met de wensen van zijn familie ipv naar mij te luisteren. Ach ja, ideaal is zeker anders 😔

vor 4 Jahren

Reactie op Mems

Dacht ik ook, en wordt me langs alle kanten verteld! Maar de familie van mi ...
Je hoeft je echt niet te verantwoorden voor andere mensen! Doen waar jij je goed bij voelt!! En je kan je ook nog terugtrekken met je kindje... laat je even je kindje zien en daarna lekker naar boven. Jij bent de mama en jij moet doen waar jij je goed bij voelt..

vor 4 Jahren

Reactie op Mems

Ja baby borrel is slim maar hebben een vrij grote familie en vrienden groep ...
Balen zeg :( ach en ook wel weer fijn om het daarna achter de rug te hebben :) Misschien nog iets ter overweging: wij gaan meerdere borrels doen omdat wij ook een grote familie en vriendengroep hebben. Dus eentje voor zijn familie, eentje voor die van mij en nog voor verschillende vriendengroepen... Klinkt ook best als veel, maar alsnog beter behapbaar dan wanneer al die mensen individueel langs zouden komen :) en lijkt ons ook gezellig en fijn wanneer de kleine een paar weken is.

vor 4 Jahren

Reactie op Mems

Het liefst van al zou ik ongestoord met mijn vriend en onze zoon zoveel mog ...
Ik heb ook zo snel mogelijk veel visite gedaan, omdat we er anders zo lang in zouden zitten. Idd ook door de druk vanuit de omgeving, terwijl ik zelf het liefst wilde cocoonen en wennen aan een gezin zijn. Ik kan weinig navertellen over de visites, omdat ik zo ontzettend moe was en steeds meer tegen de visites op ging kijken. Ik wilde gewoon rust en kon er niet meer van genieten! Dus voor mij was het geen plezierige ervaring. Deze keer plannen we vooraf helemaal niks en kijken we tzt wanneer wij zelf en de kleine aan visite toe zijn. Daar heb ik veel zin in 😁

vor 4 Jahren

Reactie op Mariëlle-24

Je hoeft je echt niet te verantwoorden voor andere mensen! Doen waar jij je ...
Ja maar we hebben het nu zo “afgesproken “ maar voel me er echt niet goed bij. En telkens als ik dat probeer aan te kaarten wordt hij kwaad en loopt hij te zeggen hoe belangrijk hij het vindt dat zijn familie de baby zo snel mogelijk ziet en dat ik er niet eens bij hoef te zijn dan..

vor 4 Jahren

Reactie op Robster

Balen zeg :( ach en ook wel weer fijn om het daarna achter de rug te hebben ...
Ahja is eigenlijk wat wij ook gaan doen, zoals jullie borrels! Ja het is gewoon jammer dat we er niet in overeenkomen. Wie weet wil hij juist meer tijd met de baby en dan liggen er nu al zaken vast die dan niet meer van toepassing zijn..

vor 4 Jahren

Reactie op Vita bene

Ik heb ook zo snel mogelijk veel visite gedaan, omdat we er anders zo lang ...
Wat een nachtmerrie! Ja ik kijk er nu al ontzettend tegen op.. wel heel fijn dat jullie het nu anders gaan aanpakken en meer gaan zien van oké, wat en wanneer kan de baby het allemaal aan. Zo zou het ook moeten he! Heb geen zin in een overprikkelde baby omdat het moet van externe factoren.. morgen gaan we het nog eens herbekijken en hopelijk komen we dan op één lijn!