32 Reacties

4 jaar geleden

Alleen slaapzak is voldoende,mijn zoontje van 13 weken slaapt ook alleen onder slaapzak. Gaat prima

4 jaar geleden

Hier slaapzak en laken maar vanaf morgen alleen slaapzak met de warmte..

4 jaar geleden

De laken van Fedde&Kees!!

4 jaar geleden

Reactie op anouk-26

Alleen slaapzak is voldoende,mijn zoontje van 13 weken slaapt ook alleen on ...
Doe je dit ook in de nacht?

4 jaar geleden

Onze dochter slaapt met een romper in een slaapzak met een dun dekentje. Die hebben we wat losser bij haar voeten ivm met het trappen. Als het straks warm is doen we de deken af. Misschien dan alleen een laken over of alleen slaapzak

4 jaar geleden

Ik gebruik deze handige afbeelding. Enkel een slaapzak is voldoende. Wel aan te passen naar de temperatuur en de TOG waarde van je slaapzak.

4 jaar geleden

Mijn zusje legde gisteren mijn zoontje in bed en deed de einde van de slaapzak onder het matrasje.. Denk dat dit wel helpt tegen het blootwoelen.

4 jaar geleden

Onze dochter van 12 weken slaapt ook met romper plus pyjama alleen in een slaapzak. Temperatuur van haar is altijd prima :)

4 jaar geleden

Onze dochter ligt alleen in een slaapzakje. Als het straks warmer wordt een dunner slaapzakje. Ik heb ooit eens voor onze zoon een slaapzak van hydrofiele doek gekocht. Heerlijk luchtig. Dat was toen heel fijn want ons vorige huis was ontzettend warm in de zomer. Onze zoon is ook zo beweeglijk dus heb het op een gegeven moment opgegeven met dekens. Hij heeft in een slaapzak gelegen totdat hij overging naar een groot bed (pas vlak voor zijn 4e verjaardag). Hij woelde zich altijd onder een deken vandaan. En nu nog trouwens met zijn dekbed...

4 jaar geleden

Een slaapzak is een vervanging van de deken. Want dat is op zich zelf een deken die je aantrekt. Dus ik zou voor de zomerperiode gewoon een dunnere slaapzak kopen. Mijn zoontje van 3 maanden krijgt een romper en pyjama aan net zoals je hem onder de deken zou leggen. Maar dan geen deken maar een slaapzak

4 jaar geleden

Ik lees hier veel over pyjama's. Doen jullie dat bij elk slaapje of alleen 's avonds? Wij hebben hem nu nog in zijn kleertjes in de slaapzak. Is dat te warm?

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik lees hier veel over pyjama's. Doen jullie dat bij elk slaapje of alleen ...
Overdag houdt ze meestal haar kleertjes aan in de slaapzak en in de avond wisselen wij die om voor haar pyjama. Meer om aan te geven dat ze dan de nacht in gaat :)

4 jaar geleden

Ik deed altijd gewoon alleen in slaapzak en als het iets kouder is gewoon dun dekentje. Maar denk niet dat het tegen te houden is ze blijfen het hoe dan ook op die leeftijd het er af trappen.

4 jaar geleden

Overdag houdt ze meestal haar kleertjes aan in de slaapzak en in de avond w ...
Ah dankje. Is inderdaad wel een goeie om een ritueel van te maken!

4 jaar geleden

Dan volgende ik merk dat mijn dochter het idd ook best warm heeft dus romper, dan puckababy. Onder de dekens. As we haar niet instoppen denk ze leuk spelletje ik hoef niet te slapen. Zodra we de dekens/laken tot aan haar schouders doen zie je dat ze zich geboren voelt en floep valt ze in slaap. Wordt ze echt wakker met soms natte haartjes dus wat ik hier nu lees ga over na alleen lakentje. En heb andere puckababy besteld voor zomer. Tencel kijken of dat helpt.

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt al vanaf 6 weken in een slaapzak. In eerste instantie met laken en deken, maar met een week of 8 ging ze ronddraaien in bed en heb ik de deken en het laken weggelaten. Anders was ik bang dat ze zou stikken in haar deken. Ze slaapt in een shirtje met lange mouwen en blote beentjes. Ze is nogal warmbloedig 🙈

4 jaar geleden

Top bedankt voor jullie reacties 😄 ik vind alleen slaapzak nog wel lastig omdat ik bang ben dat die dan denkt dat het een spelletje is. Maar ik ga eerst eens alleen laken proberen! 👍 en dan slaapzak

4 jaar geleden

Hier hebben we een doorgroei bedje. Dus dat is relatief groot. Ze ligt bij ons in de kleertjes van overdag met een lakentje en dekentje. Wat we dan doen is een kruik (in een doek gewikkeld en koud) links naast haar en de andere rechts boven op het deken. Deze zijn zwaar genoeg dat zich niet kan draaien en doordat het deken wat strakker over haar heen zit is ze een soort van klein beetje ingebakerd

4 jaar geleden

Hier hebben we een doorgroei bedje. Dus dat is relatief groot. Ze ligt bij ...
Slim idee. Wij hebben ook n doorgroeibedje en kreeg de deken ook niet erg strak en aangezien hij zo nu beweeglijk is ook met z’n benen, zelfs in z’n puckababy. Ga dat morgen eens proberen.

4 jaar geleden

Lakentje van Fedde & Kees! Beste aankoop geweest 🤭