32 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Slim idee. Wij hebben ook n doorgroeibedje en kreeg de deken ook niet erg s ...
Dr armpjes ontsnappen nog wel. Maar ik vind dr iig niet meer aan de andere kant van het bed met een arm door de spijlen en het hoofd er tegen aan😂

4 jaar geleden

Mijn zoontje (14 weken) heeft het snel warm en draait veel rond in het ledikant. Daarom gekozen voor een slaapzak, katoen en zonder mouwen, en het laken en dekentje weg te halen. Het slaap zakje zorgt dat hij niet bloot ligt en hindert hem een beetje met draaien. Hierdoor heeft hij het minder warm en komt hij wel aan z’n rust toe. Gewoon een rompertje met slaapzakje in bed, zonder lakens of dekens dus. ☺️

4 jaar geleden

Hier ook even een vraag over het slapen. Wij hebben onze dochter van 3 maanden altijd ingebakerd. Eerst met een puckababy (maar dit werd afgeraden door het consultatiebureau....??) en nu gewoon met een hydrofieldoek. We zijn hiermee begonnen omdat ze ontzettend beweeglijk is en zwaait met haar armen en daardoor zichzelf gemakkelijk wakker maakt. We moeten nu op advies van het consultatiebureau langzaam gaan afbouwen met inbakeren, omdat dat vanaf ongeveer 4 maanden (als ze kan omrollen van rug naar buik) niet meer mag vanwege stikking gevaar. Ik heb nu een slaapzak gekocht en geprobeerd maar het is echt drama. Ze maakt zich continue wakker en je merkt dat ze hierdoor ook prikkelbaar wordt, want ze is gewoon moe. Ik heb geprobeerd een dekentje over haar heen te leggen en strak rondom het matras te vouwen om alsnog een beetje dat inbaker gevoel te creëren, alleen haar handjes kan ze daar natuurlijk gewoon onder vandaan halen.... ik ben echt ten einde raad en vraag me af of andere moeders dit probleem kennen en eventueel tips hebben...

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hier ook even een vraag over het slapen. Wij hebben onze dochter van 3 maan ...
Wij zijn begonnen met 1 arm los. Ook gewoon hydrofiel gebruikt. Wij begonnen met de overdag slaapjes. Toen dat goed ging zijn we los in bed gaan leggen en op een gegeven moment lag hij zo lekker te slapen dat hij het eigenlijk zelf voor de nacht ook niet meer hoefde😊

4 jaar geleden

Reactie op B91

Hier ook even een vraag over het slapen. Wij hebben onze dochter van 3 maan ...
Wij hebben ook de puckababy gebruikt voor de onrust met de armpjes. CB vond dit prima, mits er geen heupproblemen bekend waren. Daarnaast kunnen ze hierin nog prima bewegen met de beentjes, aldus CB.. Inmiddels zijn wij overgegaan op de opvolger; puckababy bag newborn. Eerst overdag de slaapjes en daarna 's nachts. Waren vrij snel over, en totaal geen problemen mee gehad!

4 jaar geleden

Gewoon alleen in een slaapzak.. Ons zoontje is 17 weken en slaapt in een puckababy mini. Slaapt al weken zonder deken. Ook hij trapte alles los en gaat het hele bed door.. Te gevaarlijk ook.

4 jaar geleden

Hallo! Wat doen jullie dan als je kindje leert draaien op de buik? Is het dan niet gevaarlijk ze enkel te slaap te leggen in slaapzak zonder laken?

4 jaar geleden

Reactie op Gaia2024

Ik lees hier veel over pyjama's. Doen jullie dat bij elk slaapje of alleen ...
Wij hebben ook geen pyjama’s, altijd gewoon in kleertjes in bed (dragen geen spijkerstof), en bij warm weer alleen in een rompertje.

4 jaar geleden

Het lakentje/deken draaien lange zijde aan de bovenkant zo kun je de deken helemaal strak onder het matras stoppen

4 jaar geleden

Reactie op Melbini

Hallo! Wat doen jullie dan als je kindje leert draaien op de buik? Is het d ...
Nee dan juist geen deken meer.. Daar kunnen ze dan onder terrecht komen.. Alleen lekker een slaapzakje.. Maar wel één met de armen eruit. Absoluut geen inbakerslaapzak. :)

VRIEND

4 jaar geleden

Nee dan juist geen deken meer.. Daar kunnen ze dan onder terrecht komen.. A ...
Wel een rompertje aan in de slaapzak?