15 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn nu denk 2 a 3 maanden geleden overgestapt naar een peuterbed. De overgang ging bij ons erg soepel. Hij sliep gelijk in bed en hebben er nu een heel ritueel van gemaakt. We lezen samen op bed een boekje, stoppen en hem geven hem een weltrustenkus en zijn muziekje aan.

2 jaar geleden

Yes sinds januari 2022 een groot bed. 90x200. Zijn broertje kwam eraan in maart 22. Overgang ging prima.

2 jaar geleden

Ons zoontje, februari 2 geworden, ligt in een peuterbed. Overgang was even een dingetje maar na een paar dagen ging het goed. Nu heeft hij pas ontdekt dat hij uit zijn bed kan én hij kan nu bij de deurklink.... dat zorgt er nu voor dat hij snachts zijn bed uit komt. Dit is nieuw dus we kijken even hoe dat gaat. Mijn tip: ga niet te snel over als het niet hoeft.

2 jaar geleden

Sinds een week ligt hij in een peuterbed (80x160). De eerste avond kwam hij er een aantal keer uit maar dat doet hij nu niet meer eigenlijk. De overgang ging dus heel goed.

2 jaar geleden

Ons zoontje is 2.5 en ligt nog in z'n ledikant. Ik laat hem er zo lang mogelijk in liggen. Ze raden aan om vanaf 2.5 jaar pas over te gaan naar een peuterbed.. Ik vind hem daar nu nog te jong voor. Beweegt nog heel veel in z'n bed en dat grote bed komt wel.. 😊

2 jaar geleden

Omdat wij in oktober ons tweede kindje verwachten, heeft ons zoontje een nieuwe kamer gekregen, waaronder een eenpersoonsbed. De overgang ging eigenlijk meteen goed.

2 jaar geleden

Mijn dochtertje wordt in september 2.5jaar. Mijn dochter slaapt ook nog erg goed in ledikant, dus wij laten het ook nog even fijn zo haha. Vanaf september willen wij gaan kijken voor een peuterbedje.

2 jaar geleden

Ja hoor, bij ons was onze zoon 1 jaar en 9 maanden. Omdat we het tweede kindje toen verwachtten, heeft hij een groot eenpersoonsbed gekregen 100x200, waar wij goed bij in kunnen liggen om samen een boekje te lezen, te knuffelen of ernaast kunnen liggen.

2 jaar geleden

Overgang ging overigens gelijk goed, hij is zo trots op zijn bed, en wil alleen maar in zijn eigen bed slapen

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor de reacties! Luuk is al eens uit zijn ledikant geklommen en ookal doet hij het op dit moment al even niet meer vind ik het toch wel eng worden. We hebben besloten om in elk geval alvast een groter bed te bestellen dan is hij in elk geval in huis.

VRIEND

2 jaar geleden

Wij zijn afgelopen maart verhuist en hebben toen meteen een peuterkamer gemaakt, met peuterbed. Hij is er al wel een keer uitgevallen toen hij hard moest huilen☹, dus er ligt nu een matrasje langs haha. De overgang verder ging heel goed! We hebben samen zijn bedje in elkaar gezet!

2 jaar geleden

Hier nu ook sinds een week in een peuterbed, we hebben voor het zekerste een randje gemaakt en een hekje geplaatst aan haar deur. Ze doet het heel goed. Ze komt enkel de deur 's morgens openen als wij ook al wakker zijn, anders blijft ze schoon in haar bedje. 😍

2 jaar geleden

Wij zijn met 2 jaar en 2 maanden overgegaan. Ging meteen goed. Dus ik ben blij dat we zo vroeg zijn begonnen.

2 jaar geleden

Kleine past h hier nog in zijn ledikant. Zolang hij nog past en er geen 2e aankomt, laten we hem in zijn ledikant slapen 🤭

2 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Kleine past h hier nog in zijn ledikant. Zolang hij nog past en er geen 2e ...
Hier precies hetzelfde