54 Reacties

5 jaar geleden

het zou een innestelings bloeding kunnen zijn.

5 jaar geleden

Als je geslachtsgemeenschap hebt gehad, kan het ook daardoor komen (had ik van de week ook bij 5,5 week). Als het niet lang aanhoudt en je hebt geen buikpijn dan zou het niet ernstig hoeven zijn. Maar als je twijfelt zou ik even met huisarts/verloskundige bellen.

5 jaar geleden

Reactie op WK

Als je geslachtsgemeenschap hebt gehad, kan het ook daardoor komen (had ik ...
Ik had vanacht wel lichte krampjes maar dat heb ik al sinds ik erachter kwam, maar nu niet meer meestal savonds heb ik dat.. ja ik wilde vk bellen maar die zijn dicht.. alleen spoedlijn.. maar ik ga vanacht op vakantie....

5 jaar geleden

Dan zou ik toch gewoon de spoed lijn bellen... die is er niet voor niks. Anders ga je niet met een gerust hart op vakantie!

5 jaar geleden

Dit soort dingen moet je helaas aankijken of het erger word. Bloedverlies in het eerste trimester is heel normaal. 20 tot 30 % van de vrouwen krijgt hiermee te maken en is in de meeste gevallen onschuldig. Zolang er geen stolsels, klonten en heftige krampen zijn gaat het goed. Ze kunnen helaas ook nu nog geen echo maken omdat er nog niks te zien is. Hoop niet dat het doorzet, dikke knuffel

5 jaar geleden

Ik had het gisteravond ook. Heel klein btje (alleen met t afvegen) en vanmorgen verder niks meer. Gewoon ff afwachten dat zal de arts waarschijnlijk ook zeggen. Áls t mis is (wat ik uiteraard hoop van niet) kun je er toch niks meer aan redden. Sterkte in elk geval. Fingers crossed for both of us!

5 jaar geleden

Reactie op Loes80

Ik had het gisteravond ook. Heel klein btje (alleen met t afvegen) en vanmo ...
Jaa ik heb de vk gebeld die zei dat het innesteling bloeding kan zijn of een vaatje geraakt.. na paar dagen zou het minder moeten zijn.. gewoon positief blijven 😘

5 jaar geleden

Had ik de eerste dagen ook, licht omdat vermengd was met slijm (sorry, niet heel smakelijk). Na paar dagen was het ook weg. Denk dat het ook een vaatje was.

5 jaar geleden

Helaas heb ik er al een dikke week last van. Geen extreem bloedverlies maar wel dagelijks bruin en/of rood. Na 3 dagen konden we vorige week vrijdag terecht voor een echo. En wat bleek, ik was waarschijnlijk niet zover als de 6 weken die ik dacht. Onduidelijk beeld maar wel 2 vruchtzakken! Misschien een tweeling? Bloedverlies kan door de innesteling komen of dat 1 of beide vruchtjes zich niet ontwikkelen. Met meer onzekerheid naar huis dus dan dat we kwamen. Gisteren voor een nieuwe echo geweest en 1 zwak kloppend hartje gezien bij een gegroeide embryo! We denken nu 5,5 week te zijn dus het hartje lag op schema. De andere was nog steeds niet te zien. Volgende week gaan we weer en hopen we dat het hartje sneller is gaan kloppen. Nog steeds wat onzekerheid maar we zijn zo blij dat er eentje goed groeit!! Bloedverlies hoeft niet altijd een slecht voorteken te zijn. Heb hiervoor een miskraam gehad bij 6 weken maar toen was het echt alsof de kraan open stond met heel veel krampen. Zolang je dat niet hebt zou ik me niet al te druk maken, ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.

5 jaar geleden

Helaas heb ik er al een dikke week last van. Geen extreem bloedverlies maar ...
Wauw ! Wat een verhaal.. het is zo moeilijk om dan je eigen rust weer terug te vinden als je in onzekerheid zit. Toch proberen er ook van te genieten!

5 jaar geleden

Wat een onzekerheid frusterend. Gelukkig kijken ze regelmatig hoe het er voor staat. Hopelijk volgende keer meer duidelijkheid.

5 jaar geleden

Helaas heb ik er al een dikke week last van. Geen extreem bloedverlies maar ...
Dankje wel voor je berichtje, bij mij stroomt het er niet uit.. paar druppels op het maandverband over de hele dag en alleen met plassen maar dat word nu al minder.. na me vakantie ga ik gewoon gelijk echo vragen.. voor jou ook spannend! Maar het gaat goed komen!! Ik hoor dat heel veel vrouwen bloed verlies hebben in het eerste trimester..

5 jaar geleden

Hier 5 dagen voordat ik eigenlijk ongesteld moest worden een innestelingsbloeding gehad! Wat bruin met afvegen, geen druppels of iets en daarna ook niets meer gehad! 4 dagen later testte ik positief :)

5 jaar geleden

Het komt inderdaad regelmatig voor. Maar altijd fijn als het minder wordt! Mocht je onzeker zijn gewoon je verloskundige bellen. Al is het om je onzekerheid even kwijt te kunnen. Heb ik ook gedaan en helpt wel echt.

5 jaar geleden

Ook ik had gisteravond wat bloedverlies. Ondanks dat ik dit topic al volgde en er veel geruststellende berichten in stonden, schrok ik toch. Ik had geplast en toen ik keek zag ik een heel licht roze druppel in de wc liggen. Heb er toch niet erg lekker van geslapen en durfde met ook niet te plassen. Uiteindelijk moet je uiteraard en nu was er gelukkig niks te zien, maar de schrik zat er nog in. Hopelijk blijft het hierbij

5 jaar geleden

Goedemorgen. Ook hier ineens bloed! Onwijs geschrokken. Geen krampen, maar wat helder bloed in mn onderbroek en druppels bloed tijdens het plassen. Vind het zo eng! Natuurlijk precies in het weekend..

5 jaar geleden

Hooi dames, ik kan had gisteren ook wat bloed verlies en krampen in me buik een paar dagen nu. Ben 4 weken zwanger, heeft iemand ook last van krampen?

5 jaar geleden

Reactie op samm

Hooi dames, ik kan had gisteren ook wat bloed verlies en krampen in me buik ...
Wel krampjes maar geen bloedverlies. Zakt af na een paar minuten

5 jaar geleden

Hier 5 dagen voordat ik eigenlijk ongesteld moest worden een innestelingsbl ...
Ik heb hetzelfde momenteel wat bruin in maandverband over de gehele dag maar weinig, maar toch. Moet morgen officieel ongesteld worden, ik test al 3 dagen positief.. zou het dan, na 2 jaar. Spannend! Succes!

5 jaar geleden

Reactie op samm

Hooi dames, ik kan had gisteren ook wat bloed verlies en krampen in me buik ...
Af en toe hele lichte krampjes, vergelijk het met krampjes als je ongesteld moet worden maar dan minder heftig. Ik ben nu zoals uitgerekend is, 3weken +6