16 Reacties

3 jaar geleden

Ze krijgt overigens nog 3 flesjes opvolgmelk: ochtend, middag & avond. Maar dat terzijde

3 jaar geleden

Hier ook z'n eetmonster🤣 Hij eet eigenlijk alles, wat wel en niet mag geen idee. Zolang hij er op geen enkele manier last van krijgt vind ik het oké 😊 Ik denk dat hier de meningen erg verdeeld over zijn😊

3 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hier ook z'n eetmonster🤣 Hij eet eigenlijk alles, wat wel en niet mag geen ...
Ik ben eigenlijk wel blij dat ze zo goed eet (voor alsnog 😅) maar ben best specifiek in wat ze wel en niet van me mag. Qua suikers en stoffen die er niet in hoeven. Maar ga ook een beetje uit van gezond verstand hierin. Mij lijkt een keer braden in bouillon niet zo erg, maar lees zo veel over dat zout heel slecht is voor de nieren van babies... ben een beetje aan het twijfelen geraakt.

3 jaar geleden

Bij ons op de opvang hebben ze vorige week broccoli courgettesoep gemaakt en daar zat ook bouillon in. Ik dacht ook even uhhh bouillon? Maar een enkele keer zal vast meevallen.

3 jaar geleden

Reactie op Barth

Ik ben eigenlijk wel blij dat ze zo goed eet (voor alsnog 😅) maar ben best ...
Hoiii, mijn zoontje is nu 10 maanden. En die wilt alles eten wat los en vast zit 😂😂 alleen de warme maaltijden eet hij niet zo heel goed meer, ook de potjes niet. Maar soms geef ik hem wel gewoon wat wij ook eten. Rijst met bruine bonen of aardappel met een gebakken vis. Gister heeft hij rijst met curry gegeten, wel alleen de jus om te proeven. Denk als je in mindere maten geeft en niet elke dag, moet dat niet heel veel uitmaken denk ik. Hij krijgt ook vaak genoeg gekookte aardappels, groente en uitgekookt vis.

3 jaar geleden

Hier eet ze alles mee behalve dat wat echt pittig is of niet makkelijk te eten (denk aan wraps bv) en kook ik zoveel mogelijk zoutloos. Je komt er vanzelf achter of ze het lusten en kunnen handelen. Over 1,5 maand mag ze in principe alles eten dus maak ik me daar niet zo druk meer om

3 jaar geleden

Hier ook een vreetmonster! Lijkt soms wel een bodemloze put haha vooral als er brood voor zn neus ligt. Zelf nog niet iets gegeven met bouillon, maar dat is meer toevallig. Denk dat het wel ok is eigenlijk voor een keertje

3 jaar geleden

Dit zegt 't voedingscentrum over zout: "De nieren van baby’s en kinderen kunnen nog niet veel zout aan. Als kinderen te veel zout binnenkrijgen, kunnen ze op latere leeftijd last krijgen van hun nieren. Het advies is daarom om geen extra zout toe te voegen aan het eten van je baby of kind." Van: https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/zout-en-natrium.aspx Maar ik weet niet of een keertje dan ook al schade aan kan richting. Zelf zou ik wel oppassen met (zoute) bouillon

3 jaar geleden

Doe je toch een paar stukjes vlees? Zonder saus. Een keer een beetje kan geen kwaad, ze mogen ook af en toe een beetje soep en daar zit ook zout in. Vanavond krijgt ons manneke ook een paar hapjes homemade groentesoep.

3 jaar geleden

Prakken /vermalen jullie al het eten bij 9 maanden of geven jullie echt alles apart in stukjes?

3 jaar geleden

Reactie op Heerdtk

Prakken /vermalen jullie al het eten bij 9 maanden of geven jullie echt all ...
Ik geef al wel kleine stukjes banaan en mandarijn en brood natuurlijk. Maar groentehap is vaak nog wel wat glad, maar niet zo glad alsin het begin

3 jaar geleden

Ik geef al wel kleine stukjes banaan en mandarijn en brood natuurlijk. Maar ...
Mijn dochter eet eigenlijk alles in stukjes. Zij vond pap/prakjes niks. Gaat prima. Ze eet nu ook stukjes kip en gehakt. Ze is nu 9 maanden en een week.

3 jaar geleden

Reactie op MarjoleinSt

Mijn dochter eet eigenlijk alles in stukjes. Zij vond pap/prakjes niks. Gaa ...
Knabbelt ze daar dan op of slikt ze de stukjes gewoon in? Mijn zoontje is ook niet vies van stukjes maar hij sabbert er een beetje op in het midden van zijn mondje en slikt dan. Hij maakt geen kauwbewegingen.

3 jaar geleden

Reactie op Lauraaa

Knabbelt ze daar dan op of slikt ze de stukjes gewoon in? Mijn zoontje is o ...
Ze bijt er stukjes vanaf en maakt dan kauwbewegingen. Denk wel dat ze soms ook grotere stukjes doorslikt.

3 jaar geleden

Reactie op Heerdtk

Prakken /vermalen jullie al het eten bij 9 maanden of geven jullie echt all ...
Wij doen de hapjes nog glad.. sommige dingen kan die wel met kleine stukjes. En dan voornamelijk potjes vd kruidvat met kleine stukjes van 6+.. hij eet gek genoeg wel stukjes brood en stukjes kip ect!! Dat kauwt die dan ook wel kleine stukjes ofcourse!! Maar bij zijn hapjes is het net alsof hij dan vanaf begin af aan moet weten dat hij moet kauwen want anders gaat die kokhalzen en spugen! Momenteel is die niet fit en gaat alles met stukjes er weer uit dus doen nu even alles gewoon glad zodat beste ventje genoeg krijgt om op te knappen!

3 jaar geleden

Haha mijn zoontje sinds 8 maanden al twee boterhammen weg! Hoe die het weg krijgt, geen idee?! We hebben nu bewust gekozen om melk ook te minderen. Ik let nog wel steeds op gekruide eten en vooral zout. Voor hem zou ik het niet doen of kleine hoeveelheid en dan wel met extra aardappel. Dus de verhouding ff mixen.