42 Reacties

3 jaar geleden

Hoi hier krijgt mees van 9 maand en 3 week nog 2 flessen in 24 uur alleen in de ochtend om half 7 en de avond voor dat hij op bed gaat half 7 wij zijn alles gaan afbouwen vanaf 6 maanden en hij doet er heel goed op groetjes Joyce en mees

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt 3 flessen over 24u. Zij is 10mndn. Hier geen fan van brood en in de ochtend al een bord pap, dus drinkt zij in de middag voor ze naar bed gaat een fles van 210ml.

3 jaar geleden

Onze zoon van 9,5 maand krijgt 3 flessen over 24u van 180+6: na het ontwaken rond 08:00, rond 15:00 en rond 23:00.

3 jaar geleden

Hier ook zoontje van bijna 10 maanden. Krijgt in de ochtend 180 ml en dan smiddags 180 ml en in de avond flesje van 90ml . Dit omdat hij avond eten met ons mee uit maar ik toch wil dat hij nog wat drinkt

3 jaar geleden

Ik zou toch vooral proberen de nacht voeding af te bouwen. Bij een vriendin heb ik gezien dat hun kindje dat echt als troost ging gebruiken om in slaap te komen waardoor hij nooit leerde doorslapen en ze vervolgens toen hij ruim 1 jaar was een weekend moesten doorzetten waarbij hij alles bij elkaar krijste om die nacht voedingen af te bouwen...

3 jaar geleden

Hallo, Onze kleine van 9.5 maand drinkt 3x per 24 uur. In de ochtend, ergens na de lunch en voor het slapen gaan rond 7 uur. Ik vind het zelf nog wel even prima zo.

3 jaar geleden

Onze zoon van bijna 10 maanden drinkt in de ochtend 210 ml en s avonds 210 ml

3 jaar geleden

Reactie op joyce en mees

Hoi hier krijgt mees van 9 maand en 3 week nog 2 flessen in 24 uur alleen i ...
Hoi. Wat krijgt je zoontje buiten deze 2 flessen? Mijn zoontje krijgt namelijk nog 3 flessen maar de fles in de middag wil hij soms niet.

3 jaar geleden

Die van mij zit nog op 4 flessen🤦🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Robster

Ik zou toch vooral proberen de nacht voeding af te bouwen. Bij een vriendin ...
Bedankt voor je reactie maar mijn vraag ging over de middag fles, niet over het afbouwen van de nachtvoeding

3 jaar geleden

Hoi, Onze zoon krijgt ook nog 3 voedingen. Bij het opstaan bv, na het brood eten fles 180 + 6 en in de avond rond 19 uur bv. Hij is 9mnd en 1,5 week nu. Als hij van de middagfles niet voldoende drinkt komt hij s' nachts (ondanks hij wel een hele boterham eet). Ook prima dat hij zoveel drinkt nog, want hij is aan de lichte kant.. Maar ja tegelijk ook super bewegelijk, dus verbrand ook veel denk ik 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt ook nog 3 flessen. 1 wanneer hij wakker wordt van 160+6 vaak tegen 07.00/7.30 slaapt hierna nog door. Dan om 14.00 ook 160+6. & avond om 21.15 laatste 180+7. De fles van 14.00 gaan wij binnenkort afbouwen. Hij is nu 9 maand en 1 week. En eet best goed, is net goed ziek geweest waardoor wij de flessen nog even zo laten. Als je kindje het goed doet zou ik gewoon doen wat goed voelt. Ons zoontje laat bijv telkens meer staan om 14.00 vandaar het laten vervallen binnenkort. !! Hij drinkt over de dag vaak een tuitbeker leeg van 150 ml. Na zijn fruit en tussendoor en na warme maaltijd. Ons zoontje kreeg ook teveel volgens cb! Toen redelijk snel afgebouwd naar 3 flessen. Gewoon lekker je kindje volgen.

3 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Hoi, Onze zoon krijgt ook nog 3 voedingen. Bij het opstaan bv, na het broo ...
Ja hier ook een héél beweeglijk typje 😅

3 jaar geleden

Vraag uit interesse: Wanneer wordt geadviseerd de middagfles af te bouwen? Mijn dochtertje is 9 maanden (en een week) en drinkt 3 flessen per dag. Bieden haar altijd 180+6 aan, maar eentje ervan gaat meestal niet helemaal leeg (meestal die van de middag). Die zou ik denk ik ook vrij snel kunnen laten vallen, maar ik ben bang dat ze dan te weinig vocht binnen krijgt. Ze drinkt wel water en thee, maar dat zijn meer slokjes en geen grote hoeveelheden. Hoe doen jullie dat?

3 jaar geleden

Ons zoontje is 4 dec 10 maanden en krijgt nog maar 2 flessen. Om 15 uur en om 18.30 uur. De rest is allemaal vaste voeding. 😊

3 jaar geleden

De middagfles is er bij ons al wel 3 maanden af denk ik. Hij eet boterhammen en krijgt thee

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Vraag uit interesse: Wanneer wordt geadviseerd de middagfles af te bouwen? ...
Hier doen we 08:00 hele boterham en 150cc fles 10:30 fruit met thee 12:30 boterham en 150 cc fles 15:00 koekje oid. En thee 17:30 warm eten en eventueel thee of water 18:30 papfles 180cc

3 jaar geleden

Reactie op EvB

Vraag uit interesse: Wanneer wordt geadviseerd de middagfles af te bouwen? ...
Wij geven onze dochter nog 3keer borstvoeding en de laatste tijd ook 's nachts. Toen ik vroeg aan de pediater hoeveel melk ze nodig had, vertelde ze mee dat ze 2x 200 nodig had. Eventueel mocht ik een snee brood erbij geven om het wat vullender te maken voor de nacht. 🙂

3 jaar geleden

Hier 3 flessen. S morgens, 1 waarvan pap wordt gemaakt en s avonds voor het slapen gaan. Voor de rest krijgt hij brood, fruit, yoghurt en warme hap. Beetje water erbij naast. Af en toe een koekje of knabbel stick.

3 jaar geleden

Hier zoontje van 9 mnd, krijgt 3x 180 cc (7.00 (120 cc pap en dan nog 60 cc melk) 11.30 en 19.00 uur) en rond 14.30 120 cc. Hij is geen grote eter. Misschien krijgt hij wel teveel melk. Tussendoor fruit en yougurt