38 Reacties

5 jaar geleden

Je had het niet beter kunnen verwoorden. Ik ben inmiddels zwanger (21 wkn) van de derde, dus het is allemaal niet nieuw meer, maar die negatieve gedachten, dasr herken ik mij zó in! Daar zit je helemaal niet op te wachten maar het maalt en maalt maar. Ik ga ook het roer omgooien, je bericht kwam op het juiste moment! Succes ook voor jou!

5 jaar geleden

Reactie op Dee86

Je had het niet beter kunnen verwoorden. Ik ben inmiddels zwanger (21 wkn) ...
Dankjewel voor je bericht! Fijn dat bij jou ook het roer om gaat en goed dat het precies op het juiste moment komt. Je maakt mn dag gelijk goed! Bij mij is het de 1e en had er zulk hoge verwachtingen van dat het haast onmogelijk is om te evenaren. Maar ook bij mij gaat het roer om! Heel veel succes en hou me op de hoogte! Xxx

5 jaar geleden

Wat balen dat je nu al zo veel lichamelijke klachten hebt! Hier helaas een rondrennende bijna peuter dus amper mogelijkheden om te chillen en dingen voor mijzelf te doen. En ik kan je vertellen dat als je baby er dadelijk is, je nog niet je hele "oude leventje" terug op kunt pakken :p

5 jaar geleden

Reactie op MoKa1989

Wat balen dat je nu al zo veel lichamelijke klachten hebt! Hier helaas een ...
Dankjewel voor je bericht! Is inderdaad super balen, maar fijn dat de knop nu omgaat. Als de kleine er eenmaal is krijg je er zoveel moois voor terug, dus het gaat me niet zozeer om mijn oude leventje terug krijgen, want het zal nooit meer worden als voorheen. Maar meer om gewoon happy te zijn en zonder kwaaltjes te leven... Die hormonen toch ook he, Hahah.

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Dankjewel voor je bericht! Fijn dat bij jou ook het roer om gaat en goed da ...
Thanks! Ja ik herken mij in jouw persoonlijkheid. Ik ben altijd zelf mijn ergste vijand omdat ik perfectionistisch ben, altijd maar hoge verwachtigen heb van mezelf (terwijl ik dat voor anderen niet heb) en altijd maar die bewijsdrang heb. Ik wil altijd maar laten zien dat ik "goed genoeg" ben en zelfs meer dan dat. Slaat helemaal nergens op maar heel lastig om uit te zetten. Daarnaast ben ik afgelopen december bevallen van een dochter (en nu dus weer zwanger) en bij die 2e zwangerschap had ik ook last van bekkeninstabiliteit, voor het eerst. Ik heb een kantoorbaan en moest toen terug naar 4 uurtjes werken per dag. Ik heb het heel moeilijk gehad dat te accepteren, want tja, "dames zoals wij" kunnen toch alles? Je wilt je dan niet uit het veld laten slaan en aan jezelf moeten toegeven dat ook jij soms op de rem moet trappen. Achteraf gezien is het juist erg goed voor mij geweest, maar ik begrijp je gevoel heel goed. Probeer ondanks de lichamelijke ongemakken toch echt te genieten van je zwangerschap, het is zo bijzonder. Ik heb er jaren op moeten wachten na de eerste, en dat gegeven en die dankbaarheid dat het ons toch weer gegeven was heeft mij af en toe uit die donderwolk fase gehaald. Maar mocht je even willen klagen bij iemand die het allemaal begrijpt, let me know! xxx

5 jaar geleden

Haha, jij zegt het en iedereen denkt het! Het is echt zo! Ik ben nu 19 weken zwanger, dik, futloos , moe, onzeker, vol met pukkels en nog steeds aan het spugen en flink misselijk. Roze wolk? Ik zie hem nog niet. Heel af en toe komt hij voorbij en dan geniet ik er even van. Hoop dat het snel beter met je gaat! You go GIRL!

5 jaar geleden

Bedankt dat we mogen mee delen in jou gevoel! Je bent een sterke vrouw. En wij allemaal kunnen dit, het is niet allemaal leuk maar er is een rede dat alleen wij vrouwen kinderen kunnen krijgen. Het sterke geslacht😉. Maar ook wij mogen een keer zwak zijn! En gevoel delen en uiten is hierbij super belangrijk!

5 jaar geleden

Reactie op Dee86

Thanks! Ja ik herken mij in jouw persoonlijkheid. Ik ben altijd zelf mijn e ...
You could have been my twinsister. Je klinkt alsof ik het had geschreven. Dankjewel voor je eerlijkheid, en fijn dat ik bij je mag klagen. Ik geniet er zeker ook van, maar het is evht een rollercoaster hoor. Xxx

5 jaar geleden

Reactie op chantal.chloë

Haha, jij zegt het en iedereen denkt het! Het is echt zo! Ik ben nu 19 wek ...
Dankjewel. Het is tijd dat we eerlijk zijn over de minder leuke kant. Overal enkel de positieve verhalen maakt de vrouw in die rollercoaster nog onzekerder. Terwijl er eigenlijk net zoveel minder leuke verhalen zijn, maar die worden niet gedeeld. Heel veel succes nog en geniet van je roze wolk als het langskomt. Xxx

5 jaar geleden

Bedankt dat we mogen mee delen in jou gevoel! Je bent een sterke vrouw. En ...
Dankjewel en je hebt helemaal gelijk. Enkel zijn we erg streng voor onszelf waardoor we vaak niet toestaan om het moeilijker te hebben of even zwak te zijn. Uiteindelijk kunnen we super trots op onszelf zijn als we die kleine in de armen hebben.

5 jaar geleden

Gelukkig zijn er meiden die net als ikk het soms moeilijk vinden om er van te genieten. In mijn omgeving zeggen ze: hou op met dat gezeur/gepieker en geniet ervan. Maar dat is soms lastig als je pijn hebt in je rug, bekken en buik. Ook maak ik me om van alles en nog wat druk, gevolg; s avonds wéér een harde buik. Ik doe denk ik teveel, en mijn collega noemt mij dan een diva omdat ik manlief thuis alles laat doen. Ik weet niet precies hoe het zit met werkdruk en deels ziektewet. Ik heb een zittend beroep, maar mijn rug en bekken zijn aan het eind vd dag naar de klote. Kan ik dit aangeven bij mijn ha, vk of fysio? En kunnen zij daarin iets voor mij betekenen?? Succes met je omschakeling, ik hoop dat het je helpt

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Gelukkig zijn er meiden die net als ikk het soms moeilijk vinden om er van ...
Je moet het zeker aangeven, liever voorkomen dan genezen. En t wordt alleen maar erger als je er al snel last van hebt. Morgen gelijk de HA bellen en je verhaal doen. Krijg je doorverwijzing fysio en zij zullen je verder helpen. Ook raad ik je aan om vaak te zwemmen, te wandelen en zo af en toe eens naar de yoga. Als je de hele dag zit is dat erg belastend voor je rug. Goed je grenzen aangeven en deels ziektewet kan gewoon. Omdat de klachten door de zwangerschap komen wordt t gewoon vergoed voor je werkgever, niemand heeft hier dus "last" van. En als je ermee blijft doorwerken ben je straks misschien helemaal uit de running. Denk aan jezelf meid! Sterkte xxx

5 jaar geleden

Heel goed geschreven van je. Volgens mij geeft t veel steun aan andere vrouwen. Zelf put ik er ook kracht uit. Het blijkt hieruit wel dat je een sterke vrouw ben! Succes met je omschakeling

5 jaar geleden

Reactie op Paula

Heel goed geschreven van je. Volgens mij geeft t veel steun aan andere vrou ...
Wat lief! Dankjewel! En super goed om te horen dat je hier ook kracht uit haalt. Je maakt mn dag weer goed! Heel veel succes en sterkte xxx

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Je moet het zeker aangeven, liever voorkomen dan genezen. En t wordt alleen ...
Fysio heb ik gelukkig al. Zwemmen word afgeraden als de placenta voor ligt en laat ik dat nu net hebben. Wandelen probeer ik te doen, maar na 15 min gaat mijn anus pijn doen (heeft te maken met fistels die ik heb) Yoga ga ik vanaf 16 okt doen. Ik vind het lastig om aan mijzelf te denken, cijfer mij zelf vaak weg, ivm de drukte op het werk. Bedankt voor je antwoord xoxo

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Fysio heb ik gelukkig al. Zwemmen word afgeraden als de placenta voor ligt ...
Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, zover ik weet heeft dat geen "nadelen" tov een placenta aan de achterkant. Is enkel een extra stoot kussentje waardoor je de kleine pas later voelt. Of bedoel je een voorliggende? Dus placenta die voor de uitgang ligt? Sorry hoor is voor mij ook allemaal nieuw dus weet er nog niet alles van. Ik vind het in ieder geval heerlijk om te zwemmen en is mij niet afgeraden. Sterkte en geef je grenzen aan!

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, zover ik weet heeft dat geen "nadel ...
Voorliggende idd 😉😏

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Voorliggende idd 😉😏
Oh dat wist ik helemaal niet joh, wel vervelend dat zwemmen dan wordt afgeraden maar gelukkig wel meer tijd voor een lekkere zwangerschaps massage en hier met ons te kletsen. Stay positive en als dat even niet lukt gewoon alles eruit gooien. Wij zijn er hier voor elkaar.

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Oh dat wist ik helemaal niet joh, wel vervelend dat zwemmen dan wordt afger ...
Massage heb ik geboekt, 11 okt!!! Kan niet wachten!!! En eerst volgende week vakantie, niet werken!!!!

5 jaar geleden

Zucht.. Dank je wel. Dit had ik even nodig! Jij ook heel veel succes met de rest van de zwangerschap en erna ook uiteraard!