38 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Massage heb ik geboekt, 11 okt!!! Kan niet wachten!!! En eerst volgende wee ...
Heeeeerlijk geniet ervan!!!

5 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Zucht.. Dank je wel. Dit had ik even nodig! Jij ook heel veel succes met de ...
U got this! Fijn dat ik je kon helpen, je bent sterker dan je denkt! Xx

5 jaar geleden

Dankje! Ik vind het ook niet elke dag een feestje.

5 jaar geleden

Jij typt volgens mij echt wat heel veel vrouwen ervaren maar waar eigenlijk niet over gesproken wordt. Ik vind het fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet in die bubbel zit. Ben absoluut blij met de komst van de kleine, maar vanaf dag 1 tot nu en denk het einde van de zwangerschap heb ik last van kwaaltjes. En in dit geval ook bekkeninstabiliteit wat ik echt een aanslag vind op je leven.. het bepaalt in zekere zin wat je wel en niet meer kan en daar aan toe geven is een hele grote uitdaging. Maar het is wat je zegt. Omdraaien die handel en kijken naar het positieve, ook al mag het negatieve er ook zijn!

5 jaar geleden

wat is je verhaal deels erg herkenbaar voor mij, sinds een week heb ik ook besloten minder te werken.. niets voor mij.. wat ga ik doen met de tijd.. ik ben nog maar 21 weken..

5 jaar geleden

Reactie op Annemiek1991

wat is je verhaal deels erg herkenbaar voor mij, sinds een week heb ik ook ...
Same here... ben even ver en ook zoveel tijd nu... Heb de action leeg gekocht met alle knutsel spullen. En heb elke dag iets gepland om naar uit te kijken. Ookal is het iets kleins, gewoon een activiteit buiten de deur. Bijvoorbeeld in het park eendjes voeren, boodschappen doen, yoga, wandelen. Want als je echt thuis gaat zitten wordt je gek. Sterkte xxx

5 jaar geleden

Wauw. Zo blij om dit te lezen. Zo blij dat ik niet de enigr ben. Dankjewel dit had ik echt even nodig. ❤ K ben 2 weken geleden flauwgevallen op t werk door lage bloeddruk en stress. Dus nu ook minder gaan werken. Gisteren ook nog eens een iets minder leuke uitslag gehad met de 20 weken echo dus zit er wel een beetje doorheen. Ben nu 19+5 weken zwanger en eigenlijk alleen het moment van de positieve test als een leuk moment ervaren.

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Wauw. Zo blij om dit te lezen. Zo blij dat ik niet de enigr ben. Dankjewel ...
Fijn dat ik je heb kunnen geven wat je nu even nodig hebt. Wat vervelend dat de 20 weken echo minder leuk was, maar laat je niet gek maken. Er kan nog van alles veranderen. Daarnaast is een positieve 20 weken echo ook geen garantie op een gezond kindje, het is slechts een inschatting. Blijf positief. Goed van je dat je minder bent gaan werken, geef je grenzen goed aan. Jij en de kleine staan nu op 1 laat dat door niets en niemand aan de kant zetten. Zorg goed voor jezelf, probeer te ontspannen en het van je af te schrijven. Je bent echt niet de enige! Je kan het! Vandaag is de dag! 💕

5 jaar geleden

K ben op dit moment 18+ 2 dagen..ben op dit moment meer misselijk dan op t begin heb er medicatie voor gehad heb morgen afspraak weer bij de huisarts..mn baas is wel heel meelevend..moet aan mijzelf denken en niet aan mn collagas..maarja doe je automatisch wel..voel me schuldig als k thuis blijf omdat k mij zo beroerd voel..hoe doen jullie dit..

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Fijn dat ik je heb kunnen geven wat je nu even nodig hebt. Wat vervelend da ...
Dankjewel! K probeer ook positief te blijven. En moet eerlijk zeggen. T voelt niet eens meer zo verkeerd als in t begin om een dagje per week thuis te zijn. K had alleen een heel verkeerd beeld van hoe een zwangerschap zou zijn. K werkte 40 uur en dacht dat wel te kunnen blijven doen tot aan mn verlof. Maar nu weer even positief: voor iedereen die zich thuis kapot verveelt. Ik heb via youtube leren haken en ben nu al een heel eind met een dekentje voor de baby. ❤

5 jaar geleden

K ben op dit moment 18+ 2 dagen..ben op dit moment meer misselijk dan op t ...
Herkenbaar. Ik werkte 40 uur per week. Nu is afgesproken dat ik op woensdagen thuis ben zodat mn lijf meer rust heeft. Daardoor ben ik nu ook minder misselijk. En omdat het iedere woensdag is en niet meer onverwachts een dag als ik t niet meer trek voel ik me er ook wat minder lullig over.

5 jaar geleden

K ben op dit moment 18+ 2 dagen..ben op dit moment meer misselijk dan op t ...
Ik zit sinds week 17 thuis ivm bekkeninstabiliteit, voelde mij ook schuldig. Echter is dat echt iets wat je zelf los moet laten. Dat komt vanzelf als je een tijdje thuis bent en tot rust komt, dan voel je wat je allemaal met je meedroeg en voel je je opgelucht. Ik vind t erg jammer dat ik niet kan werken maar ik en de kleine staan op 1. Dit is het moment om aan jezelf te denken, je bent immers een mensje aan t maken en dat eist nou eenmaal veel van je lichaam en geest. Als je evht voor jezelf kiest verdwijnt dat schuldgevoel vanzelf. Xx

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Herkenbaar. Ik werkte 40 uur per week. Nu is afgesproken dat ik op woensdag ...
Ik werk nu wel 4 dagen ivp 5 maar vind t nog zwaar omdat ik ook dagelijks +-2 uur aan t reizen ben

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Ik zit sinds week 17 thuis ivm bekkeninstabiliteit, voelde mij ook schuldig ...
Ja dat zei mn baas ook die schrok gister ochtend ook toen ik op t werk kwam..maar k ben benieuwd wat mn huisarts gaat zeggen ben ook nog steeds niets aangekomen

5 jaar geleden

Ja dat zei mn baas ook die schrok gister ochtend ook toen ik op t werk kwam ...
Ik was ook niks aangekomen tot week 20, heb nu een inhaalslag gemaakt, in 2 weken tijd 4 kilo dus dat komt echt wel goed. Geen zorgen. Gewoon je klachten bespreken met de huisarts en kijken hoeveel uur je zou kunnen werken per dag zonder uitgeput te zijn.

5 jaar geleden

Reactie op S1988

Ik was ook niks aangekomen tot week 20, heb nu een inhaalslag gemaakt, in 2 ...
Oke hopelijk komt t bij mij er ook nog wel bij..en indd ff bespreken met huisarts..k kom nu ook iedere x thuis en lig rond 9 uur wel in bed

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Wauw. Zo blij om dit te lezen. Zo blij dat ik niet de enigr ben. Dankjewel ...
Oei, niets heel ernstigs hoop ik? Let goed op jezelf. Jijzelf bent belangrijker dan welk werk dan ook.

4 jaar geleden

Zelfde heb ik ook dacht te werken tot het einde maar ook vele klachten zware bekkeninstabiliteit dat ik soms geblokkeerd zit. Ben dus ook moeten stoppen bij de bakkerij en dan kassa gaan doen toen moest ik weer te veel plassen dus ging ook niet nu ben ik ook thuis. Niet dat de muren op me af komen hou me bezig met haar kamertje stap voor stap in te richten en te genieten van mijn andere kinderen. Maar dan begin je je zorgen te maken. Raakt alles wel op tijd af en inderdaad de onzekerheid over je uiterlijk is 1 van de moeilijkste kentmerken. Je lichaam wilt niet meer mee en heb geen zittend gat je komt bij je borsten groeien moeite met slapen dat zijn veel dingen die bij een zwanger schap nu eenmaal komen kijken. En inderdaad je wilt je man een plezier doen en je wilt gemeenschap hebben of gezellig weg gaan maar je lichaam zegt soms dat je te moe bent. Maar ik verzeker je het is het waard eenmaal als je kindje vast heb begint pas de roze wolk, maar een zwangerschap is en blijft iets bijzonders en al de rest moet het maar een beetje doen met geklaag en gezaag dat vind ik 😉 Maar voel me soms ook niet altijd begrepen ik heb vooral altijd stress dat we alles op tijd hebben dat we niks vergeten dat soort dingen haha