58 Reacties

5 jaar geleden

Bij mij hielp een beetje cola met crackers.

5 jaar geleden

Reactie op Meus

Bij mij hielp een beetje cola met crackers.
Gewoon normale cola? Ga ik proberen! Dankjewel :)

5 jaar geleden

Het word bij mij ook elke dag erger! Enige tip is gelijk crackertje eten als je wakker word, kleine maaltijden over de dag verdeeld, geen fruit met zuivel achter elkaar, zure snoepjes, veel water, thee van verse gember... En als het echt niet meer gaat zijn er medicijnen als emesafene maar ik zou dat pas in geval van nood doen 😅

5 jaar geleden

Bij mij werkt het om 's morgens een half glas kokoswater of citroenwater te drinken. Dan verdwijnt de misselijkheid genoeg om weer goed te kunnen eten en dan heb ik er geen last meer van.

5 jaar geleden

Prik volstaat gewoon, ikzelf doe af en toe ice tea of spa rood. Oja, helemaal vergeten, citroen!!! 🍋

5 jaar geleden

Reactie op Irene Maria

Het word bij mij ook elke dag erger! Enige tip is gelijk crackertje eten al ...
Ja ik werk in de zorg dus die medicijnen weet ik van, maar zoals je zegt die wil ik eigenlijk niet gaan gebruiken! Ik ga wat eten naast m’n bed leggen en hopen dat het helpt :). Dankjewel!! En zelf ook succes om hier doorheen te komen.

5 jaar geleden

Ik heb voornamelijk last van misselijkheid en deze stopt eventjes als ik eet en na het eten komt het meteen weer :( Iemand tips ?

5 jaar geleden

Reactie op eva88-24

Ik heb voornamelijk last van misselijkheid en deze stopt eventjes als ik ee ...
Herkenbaar word met de dag erger hier ik eet elke keer hele kleine beetjes of hapjes vla. Bij onze andere zwangerschappen spuugde ik gewoon elke ochtend dan was het klaar nu blijft het pfff

5 jaar geleden

Ik ben ook erg misselijk, van s morgens tot s avonds. K zou ook graag weten voor wat tips . Ik zelf kan niets binnen houden. Niet aangenaam.

5 jaar geleden

Lichte maaltjes meerder keren op de dag. Begin als je vooral smorgens last hebt van misselijkheid eens met een paar cracottes. Zijn zeer licht op de maag maar met beleg heb je toch idee dat je wat binnenkrijgt. Voor tussendoor helpen zoute crackers nog wel eens. Gember kun je gebruiken om thee van te maken, dat helpt ook tegen misselijkheid vaak. Zorgen dat je voldoende drinkt als je moet vaak moet spugen! We moeten nu in de zwangerschap méér drinken dan voorheen.

5 jaar geleden

Water met gember helpt!

5 jaar geleden

Tot 5 weken last van misselijkheid, maar cola deed wonderen, ik begon sochtends met brinta appel en rozijnen. Dit ligt bij mij ligt op de maag en na het ontbijt ging ik verder met kleine beetjes cola. dat zorgt ervoor dat het dragelijk blijft.

5 jaar geleden

Als tussendoortje kan je ook rijstwafel gebruiken tegen de misselijkheid.

5 jaar geleden

Pff ik ben ook zo misselijk! Wil alleen maar dingen eten die neutraal zijn, dus gewoon brood met boter ofzo, of droge crackers.. hopelijk binnenkort beter!

5 jaar geleden

Reactie op Anne2605

Tot 5 weken last van misselijkheid, maar cola deed wonderen, ik begon socht ...
Ben inmiddels 6 + 2

5 jaar geleden

Vanaf de dag na de positieve test (5 weken + 3) ben ik NON STOP misselijk, heb ik enorme onderrugpijn en ben extreem moe en futloos, alsof je lichaam je gelijk even heel erg duidelijk wilt maken dat je echt zwanger bent.. hartstikke ‘leuk’ voor zo die eerste paar dagen, het is een bevestiging, maar begin het nu toch ook wel heel erg pittig te vinden (vandaag 7 weken). Dus ik lees graag mee naar alle tips!

5 jaar geleden

Reactie op Esterxx

Vanaf de dag na de positieve test (5 weken + 3) ben ik NON STOP misselijk, ...
Welkom in de club, ik ben ook non stop misselijk, erg vervelend maar in ene kant is dat voor mij goed nieuws dat ik misselijk ben. Zo weet ik dat ik nog altijd zwanger ben en dat alles OK is.

5 jaar geleden

Kritisch naar je ‘routine’ kijken hielp bij mij. Voor mijn zwangerschap ging ik altijd als ik s ochtends wakker werd eerst naar de wc, daarna douchen en daarna ontbijten. Vanaf 5 weken zwangerschap begon bij mij de misselijkheid en had ik dit met name net nadat ik naar de wc was gegaan en voordat er nieuw voedsel in mijn lichaam was. Nu ga ik eerst naar beneden om te ontbijten, daarna aankleden en opmaken en pas vlak voordat ik de deur uit ga, ga ik naar de wc. Nu heb ik niet meer last van de ochtendmisselijkheid. Bij mijn vorige zwangerschap hielp dit ook!

5 jaar geleden

Er bestaan ook bandjes die helpen tegen misselijkheid. Mijn vriendin heeft ze gebruikt en hielpen heel goed! Ik ben nog niet misselijk dus heb ze nog niet in gebruik. 🙂 Google maar eens op polsbandje tegen reisziekte krijg je er een heleboel, Hema heeft ze zelfs.

5 jaar geleden

Reactie op Esterxx

Vanaf de dag na de positieve test (5 weken + 3) ben ik NON STOP misselijk, ...
Hier precies hetzelfde !