58 Reacties

5 jaar geleden

Kritisch naar je ‘routine’ kijken hielp bij mij. Voor mijn zwangerschap gin ...
Supergoeie tip!

5 jaar geleden

Een cracker of koekje eten als je wakker wordt. Als je gelijk ‘s ochtends misselijk bent helpt het deze al gelijk liggend te eten dus nog voor je overeind bent gekomen. Sinaasappelsap werkt voor sommige en aardbeien eten. Gember is wetenschappelijk bewezen, die polsbandjes kan je proberen. En de hele dag kleine beetjes blijven eten zodat je geen lege maag hebt. Cola drinken en kleine slokjes water nemen. Ook kan door je neus in en door je mond uitademen helpen. Veel stekte!

5 jaar geleden

Vanille vla hielp bij mij vorige zwangerschap goed

5 jaar geleden

Reactie op Mamaquin

Vanille vla hielp bij mij vorige zwangerschap goed
Dat hielp bij mij idd ook een beetje de vorige zwangerschappen. Helaas wel 24/7 moeten overgegeven tot aan 13 wkn 😅😱 hoop dat het nu anders zal zijn.

5 jaar geleden

Als ik niet op tijd eet voel ik me echt misselijk en duizelig en slecht. Moet er echt aan wennen om op tijd te eten en genoeg te eten!

5 jaar geleden

Ik las ergens dat je maar 1 glas cola per dag mag ivm de caffeine die erin zit. Wat is jullie ervaring? Ik ben net begonnen met ginger ale (want gember thee vind ik niet te drinken) en droge crackers helpen hier goed.

5 jaar geleden

Reactie op Loeseke

Ik las ergens dat je maar 1 glas cola per dag mag ivm de caffeine die erin ...
Zelf heb ik nu ook last van misselijkheid. Wat ik doe, is een klein flesje gedurende dag gebruiken. Af en toe een slokje nemen. Dit werkt voor mij echt. En je krijgt niet in een keer super veel cafeïne binnen.

5 jaar geleden

Verse kippensoep (zelf gemaakt) , elke keer kleine beetjes van eten. Melk Rijstwafels & droge crackers helpen ook bij mij. Probeer ook water te blijven drinken.

5 jaar geleden

Reactie op Esterxx

Vanaf de dag na de positieve test (5 weken + 3) ben ik NON STOP misselijk, ...
Gember gember gember! Van de hele dag door een paar stukjes in koud water met eventueel ook een partje citroen erbij als tussendoor en vlak voor het slapen gaan als thee voor de afwisseling, mijn misselijk is echt aanzienlijk minder (tot bijna het niet meer zijn) geworden! Wel nog even afkloppen natuurlijk.. maar hopelijk blijft het zo :)

5 jaar geleden

Jip hier nu ook erg misselijk vooral in de ochtend en vroege middag en dan in de na middag ontzettend moe. Pak smorgens gelijk bij het opstaan een cracker, dan ontbijten en gember thee. Dat helpt wel wat en door de dag heen om de 1,5 uur iets eten helpt mij ook wel.

5 jaar geleden

Bij mij helpt fruit heel erg. Vooral perziken, groene appels en kiwi. En die goedkope waterijs sticks die ie vloeibaar in de supermarkt koopt.

5 jaar geleden

Banaan. Zorg dat je altijd een banaan in je tas hebt. Voel je de misselijkheid komen, meteen eten! Haalt echt de misselijkheid weg!

5 jaar geleden

Nou dacht geen kwaaltjes te hebben.. Ben 2 weken verder en elke ochtend overgeven en onwijs moe. Phoe voelt zwaarder als je al een peuter heb rondlopen

5 jaar geleden

Reactie op Savikmoi

Banaan. Zorg dat je altijd een banaan in je tas hebt. Voel je de misselijkh ...
Ga dit maar eens proberen! Vanochtend vroeg van breaker banaan gedronken, 2 uur over gedaan. Dacht als ik rustig drink is de misselijkheid minder, dit werkte behoorlijk goed. Voelde me een stuk beter dan de andere dagen.

5 jaar geleden

Hier 7 + 6 dagen en sinds 2 wkn enorm misselijk. BLEH. Ik doe amper wat, zodra ik iets doe word ik nog beroerder... Echt ellende..

5 jaar geleden

Reactie op Winette

Hier 7 + 6 dagen en sinds 2 wkn enorm misselijk. BLEH. Ik doe amper wat, zo ...
Hier ook 7 weken en 6dagen. Verschrikkelijk zeg, bij mij begint de vermoeidheid om drie uur 's middags en dan vanaf begin avond de misselijkheid. En dan maakt het eigenlijk niet meer uit wat ik eet of drink😖

5 jaar geleden

Oh heel herkenbaar, ik stort ook in einde van de middag. Die misselijkheid word dan nog erger en in de avond is het ergst.. Alhoewel ik in de ochtend ook vaak moet overgeven. Ik vind het echt best zwaar, vooral het beroerde zieke gevoel heel de dag en niet kunnen eten wat je zou willen eten.

5 jaar geleden

Reactie op Winette

Oh heel herkenbaar, ik stort ook in einde van de middag. Die misselijkheid ...
Ja hier ook! Hetzelfde verhaal, vanaf een uur of 3 heel erg moe en misselijk... later op de avobd wordt het weer wat beter.

5 jaar geleden

Oh oh oh, niks lijkt echt te werken. Inmiddels een zere keel van het overgeven en wil steeds minder eten omdat alles alweer een keer omhoog is gekomen. Ik vind het wel heftig hoor :(

5 jaar geleden

Reactie op Anna-24

Oh oh oh, niks lijkt echt te werken. Inmiddels een zere keel van het overge ...
Je bent niet alleen, hetzelfde met mij. En mijn gewicht begint echt te dalen, alsof ik op régime staat. Niet leuk